Hjææælp! Tynd afføring og nu rød bagtil. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har virkelig brug for hjælp!
Min hankat har haft tynd afføring siden igår aftes. Det sidder i hans pels, som jeg ihærdigt prøver at klippe, så det ikke hænger så godt i, da han er langhåret, men NU må jeg ikke "pille" dernede mere..
Jeg fik lige lov at kigge i eftermiddags, hvor han var ildrød bag til. Er der noget creme jeg skal forsøge at smøre på, så han måske kan få bare en smule af svien væk? Evt noget man kan bruge til små børn?
Han er begyndt at kaste lidt op, men det ser ud som om det kun er hårbolde og lidt slim (dog ikke anderledes end når han ellers kaster hårbolde op)
Han er træt og døsig, og der er simpelthen lort over ALT herhjemme, som jeg forsøger at fjerne.
Men hvad kan jeg ellers gøre og er der nogen bud på hvad det der kan være galt?
Han har ikke skiftet foder, der er ingen planter han kan komme til og som ellers er giftige, han er indekat og der er ikke ellers sket ændringer herhjemme.
Jeg har taget hans mad fra ham og givet en gang zoolack (staves).
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Men når du skriver træt og døsig, så tænker jeg dyrlæge...
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 108
Jeg har besluttet at jeg venter til imorgen med at ringe til dyrlægen, fordi han lige fik zoolack i eftermiddags, så vil lige se om der sker ændringer.
sep 2011
Det lyder lidt som om det bare vælter ud af ham, og når du så samtidig skriver at han er døsig, så ringer mine alarmklokker. Han kan hurtig komme i væskemangel.
sep 2011
aug 2011
Det render ikke ud af ham. Men der er afføring over alt efter at han kører sin numse hen af gulve, tæpper og hvad han ellers kan få kørt lort op af (Jeg ved godt det ikke er hans skyld, men er lidt muggen over at have lort i møbler over alt på gulvene osv osv. )
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
sep 2011
aug 2011
aug 2011
Han drikker fint med vans og venter også på sin mad (den er ikke sat ned til ham)
Zink salve, okay, det prøver jeg om jeg må for ham.. Tak!! Tror egentlig også mest det er derfor han er træt eller virker sådan, for han ser ud som om det virkelig gør ondt bagtil.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 76
Men mit råd til dig vil være på Mandag at få tegnet en kattesygeforsikring på missen. Den "tusse-1200kr" om året, er givet rigtigt godt ud, hvis der bli'r brug for dyrlægehjælp til operationer, eller andre lidt mindre ting. Du vil se hvor mange penge man får refunderet fra sådan en forsikring. Hvis ikke vi havde haft sygeforsikring på vores to katte og to Chihuahuaer......ja så var vi ski blevet tvunget fra hus og hjem for længe siden.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
aug 2011
Ja, jeg ringer imorgen. Han har ikke været så meget på toilettet her til aften, så måske maven er ved at få lidt ro. Jeg ser natten over, har jeg besluttet.
Tak for rådet om katteforsikring. Det vil jeg da klart undersøge!
Jeg har taget hans mad, fordi det stod der på nettet var en god ide, og at han kun havde vand. Men jeg er blevet nødt til at stille en skål med lidt mad, for han vil ikke spise zoolack så jeg håber han tager det hvis han bliver sulten. (Han har dog ikke taget det endnu) Skal jeg bekymre mig om at han ikke spiser? Jeg tænker lidt, at vi andre jo heller ikke spiser for meget, hvis vi er lidt skidt tilpas.? Eller tager jeg helt fejl?
aug 2011
Nu har jeg sat vandskålen lige for næsen af hvor han sover, så han nemt og hele tiden kan komme til det.
Kan jeg gøre mere lige nu? Lyder det ikke som om der er fremgang?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Såved jeg godt at der flere steder står at det er godt at faste dem, men jeg er nu imod at gøre det. Hvis han er vant til vådfoder, så stil det til ham - og så kan jeg ikke lide at han er apatisk, det betyder at han har det rigtigt skidt.
Det er træls med weekendtakst, men jo længere tid du venter jo dyrere bliver det. Hvis han kan holde natten gående, så lad dyrlægen sove til kl. 8.30 så er du i det mindste ovre i dagtakst.
God bedring med ham.
aug 2011
Synes selv, det ser ud som om det går ham lidt bedre. Men igen, jeg ser det an til imorgen tidlig.
aug 2010
aug 2010
aug 2011
Han har fået lidt tørkost, som han er vant til, men spiser det ikke. Men vi spiser jo heller ikke når vi er skidt tilpas? Men han drikker til gengæld en masse. Han er vant til at få vådkost et par gange om ugen, og har altid fået det sådan, og han ELSKER det. Kan jeg gibe ham det i stedet for tørkosten? Det tror jeg gerne han vil spise, men jeg er bange for at det vil slå hans mave mere ud. Maven er dog ikke vant til t blive slået ud af det, men tænker når det er sådan noget vandet mad?!
Tak for tippet med A38/creme fraise, det må jeg lige få fat på imorgen
Jeg synes det ser ud som om han har fået det lidt bedre, og som skrevet længere oppe, så er hans afføring lidt mere fast nu.
aug 2011
Hvad betyder aspatisk? :S
aug 2010
Det er vigtigt at du får lidt mad i ham, vådt eller tørt, for der sker noget med deres stofskifte hvis de ikke får mad et stykke tid.
Kattemalt er en pasta som katte godt kan lide - mine er i hvert fald vilde md det.
Det kan købes hos dyrhandlere, men mine vil kun have Vetpro Kattemalt fra dyrlægen.
Så det og zoolac hører hjemme i katte-medicinskabet.
Kattemalt får hår til at passere, så de ikke får problemer med hårboller, for det kan være at det er det der er problemet i hans mave i hvert fald hvis han er langhåret.
aug 2010
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Det mange nok reagere på er at han er døsig og det er bestemt ikk gode tegn overhovedet. En kat som hurtigt bliver svag kan gå gruelig galt = døende, hvis man ikk behandler rigtigt. Men lyder godt at han har været på bakke, for du kan os risiker at han har så ondt, at han holder det inde og det er ikk godt for mavsen. Sådanne nogle ting skal altid ske på weekender, det slår sjælden fejl og derfor er katteforsikring godt eller en lille side opsparingen til nødstilfælde.
sep 2011
aug 2009
Kattemalt er noget hen ad samme boldgade som Zoolac. Men Zoolac indholder jo noget som stimulerer den naturlige bakterieflora der skal være i tarmen. Men som kan være "slået lidt i stykker" pga. sygdomsfremkaldt diarre.
aug 2011
Her til morgen har han været nogenlunde frisk. Han går rundt, vil gerne nusses, har spist lidt vådfoder, spinner og kradser i kradsetræet og er ellers nysgerrig.
Så puha, der ER fremskridt!
Jeg bliver dog ved med at holde øje med ham, men her til morgen er det hele i bedring
aug 2009
aug 2010
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Hjææælp! Tynd afføring og nu rød bagtil.