Så er galt igen!!! for unge killinger! {{forumTopicSubject}}
Deler lige en annonce fra Gul&Gratis med jer... Hvordan kan man være så ond?...
kattekillinger 8 uger, 7 stk kattekillinger søger nye hjem. Da vi pt har 10 katte i et lille hus - er vi nu nødt til at sende vores søde kattekillinger videre. De er kun godt 8 uger, men vi kan ikke længere have så mange katte og håber derfor nogen vil have dem, selv om de stadig er små. Der er en sort, en stort med hvidt mælkeskæg, en sort og hvid, en trefarvet, en mørkegrå, en lysegrå med lang pels, en sort med lang pels
Vi vil helst at de kommer afsted to og to, eller at der er andre katte der hvor de kommer hen. Der skal være mulighed for at de også kan være udekatte,
Afhentning snarest muligt:)
DETTE ER IKKE EN ANNONCE JEG HAR OPRETTET!
Er bare så harm og det blev ikke bedre af dette svar for sælger da vedkomne blev gjort opmærksom på at det er ulovligt....
Her er svaret fra sælger:
Tak for Jeres indlæg. Vi er helt med på at killinger skal være 12 uger før de skal væk fra deres mor. Det er dog sådan, at moderen er en "vildkat" som har lagt sine killinger hos os. Det er ikke vores kat, men dyreinternatet har ikke villet tage dem, når killingerne er lagt i vores hus. Katte mor kommer og går som det passer hende, hvilket vil sige at vi halvdelen af tiden har måtte give sutteflaske for at de kunne klare sig. 7 Killinger er mange, når man også selv har 3 mindre børn! Vi har gjort alt hvad vi kunne for disse killinger og nu hvor de selv kan spise tørkost og har det rigtig godt, vil vi gerne "dele" opgaven med andre som kan byde disse killinger mere end vi kan.
I øvrigt kan det oplyses at to killinger flytter to huse væk, hvor kattemoderen også kommer jævnligt.
Vi synes denne løsning var bedre at aflive dem!!
AAARRRGHH!!!!
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Et liv som fødemaskine er ikke et katteliv
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 25 Svar: 114
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
aug 2012
og lidt foruroligende den første jeg snakkede med fra dyrenes beskyttelse vidste ikke hvor gamle killinger skulle være før de måtte blive taget fra deres mor, og den anden troede de skulle være 10 uger, synes det skræmmende at dem der sidder og skal hjælpe dyr ikke kender lovgivningen ang dem. Men hun sendte sagen videre til kredsformanden i sælgers område og da der direkte står i annoncen at hun vil af med dem inden de er 12 uger er det ligegyldigt at annoncen er så gammel at de næsten er 12 uger nu :).
Og jeg læste derinde at hun kun havde 2 hanner tilbage den 31 okt, så dvs der allerede er 5 af hendes der er kommet hjemmefra alt for tidligt, stakkels små pus. Men nu er der da sket noget, og det kan måske få hende til at tage ansvar for hendes katte og få dem neutraliseret hvis hun ikke ønsker killinger.
aug 2012
aug 2012
§ 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.
Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.
§ 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.
§ 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.
Justitsministeriet, den 29. oktober 2009
Killinger under 12 uger må kun videre gives hvis mor og eventuelle søskende medfølger! , det er møg ulovligt. Og havde du dengang ringet til dyrenes beskyttelse og fortalt dem at en kat havde født killinger ved dit hus og ingen af dem havde ejer, så var de kommet og havde hentet dem. Og desuden er dyr man har på sin grund mere end 14 dage ifølge loven blevet ens eget dyr, og dermed ens ansvar, synes du burde skamme dig over at føle dig som herre over de små staklers skæbne, de havde som Irene også skrevet, været meget bedre tjent med en aflivning da de blev født end det de skal igennem nu, de sidste 2 uger er nogle af de vigtigeste de bliver hos deres mor, og det er også derfor loven i 2009 blev ændret til at de skulle være 12 uger istedet for som før kun 8, de sidste uger lære de alt om at være kat, om hygiejne, jagt, opførsel osv. så det er fuldstændig uansvarligt at give dem væk i en alder af 8 uger.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
hvorfor fik de dog ikke aflivet de killinger eller afleveret dem til internat/hittekilling mens de var små?
Undskyldningen med at "pludselig" at stå med 10 misser istedet for 3 holder jo ikke, for det har de da gjort siden de små stakler blev født
Håber I alle tilgiver mig for endnu en gang at have bragt dette grimme emne op... men får bare så ondt i sindet når jeg ser de annoncer
aug 2012
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
aug 2012
aug 2012
Og ja jeg håber helt sikkert også de gør noget, og hende jeg snakkede med virkede også meget oprigtig omkring at hun var meget glad for jeg ringede og takkede mange gange, og ville sende det videre til kredsformanden med det samme. Jeg tænkte også om jeg skulle tage dyrenes beskyttelse eller politiet, men jeg tænkte at når det som du også siger ''kun'' er katte, tænkte jeg at politiet sikkert ikke ville reagere på noget som helst
Så er galt igen!!! for unge killinger!