2.881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sammenklemt øje ved kat Sammenklemt øje ved kat

Jeg har en han kat på 6 måneder. Han har for nogle dage siden klemt sammen med det ene øje. Der er ikke noget slim ud af øjet eller andet at se. Derfor tror jeg ikke at det er øjenbetændelse.

Men hvad tror i det er, og har i set det før ?
Jeg har hældt vand i det for at se om det hjælper.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammenklemt øje ved kat
  • #1   8. nov 2012 Jeg tror der er et eller andet der genere i det øje, så jeg syntes bestemt at du skal køre til dyrlæge og få set på øjet, så det ikke udvikler sig til øjenbetændelse.
    Det kan være han selv har fået revet sig i øjet eller hvis han er udekat så akn det være en gren eller en anden kat , det kan være en meget lille ridse du ikke kan se, det er ikke en god ide at hælde vand i øjet på katten, så lad være med det..
    Løber øjet i vand?? Er blinkhinden synlig/ lidt fremme på det øje??

• #2   8. nov 2012 Øjet løber ikke i vand. Det er helt tørt, men han kniber det bare sammen. Men det var der forleden, forsvandt så igen og er kommet igen her til aften. Blinkhinden er ikke fremme.

• #4   8. nov 2012 Ja ja selvfølgelig. Hvis ikke det er væk i morgen tidlig, så tager jeg ham med til dyrlægen.

• #5   8. nov 2012 Det syntes jeg er en god ide smiley
    Bare for en sikkerheds skyld..

• #6   8. nov 2012 Katte kniber øjet sammen, fordi det gør ondt og for at beskytte det.

Din kat har muligvis et sår eller en rift på hornhinden, og der SKAL en dyrlæge ind over. Drejer det sig om et sår, skal der en helt speciel øjensalve til. Andre kan gøre tilstanden værre. Det er også vigtigt, at katten smertebehandles.

Er såret dybt, skal der muligvis operation til, hvorefter øjenlåget i en periode syes sammen for at beskytte øjet.

Held og lykke hos dyrlægen!

• #7   9. nov 2012 I dag er der ikke noget at se, men det er nok en god ide at få tjekket.

Kommentér på:
Sammenklemt øje ved kat

Annonce