1.131 visninger
|
Oprettet:
Bortløben kat i dårlig tilstand {{forumTopicSubject}}
Jeg solgte min kat for over 1 år siden og får nu henvendelser om hende fordi jeg åbenbart ikke har omregistreret hende.
Hun er blevet fundet i Hillerød omegn (hvor hendes "nye" ejere skulle bo, andet har jeg desværre ikke på dem), tynd, kold og ilde tilredt.
Jeg kan ikke selv tage hende, da jeg er gravid, har hund og bor i 2 værelses lejlighed. Så længe hun er registreret i mit navn skal jeg betale for at hun kommer på internat, Dyrelæge eller hvad der måtte ske med hende.
Jeg vil derfor hører om der er nogen der kan hjælpe mig ved enten at tage hånd om hende eller fortælle mig hvad jeg skal gøre?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Ellers ville jeg gøre som felis siger
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
feb 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Om ikke andet så for at give hende den forplejning og omsorg, hun i den grad trænger til, og så handle videre derfra.
Hvis det er katten på din profil, det drejer sig om, er hun jo utrolig nem og kærlig.
Hun har ikke fortjent at gå forhutlet rundt i den kulde.
Og hvis du i sin tid solgte hende pga (ny?) hund, hun ikke kunne enes med, ville jeg sikre mig, at hun blev forsvarligt aflivet - også selv om det var for egen regning.
Så meget skylder du hende trods alt.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Anna M **Så længe hun er registreret i mit navn skal jeg betale for at hun kommer på internat, Dyrelæge eller hvad der måtte ske med hende. **
Om jeg fatter hvad betaling har af relevans i sådan en forskrækkelig situation. :-S.
feb 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 331
Rigtig mange foreninger har valgt 1 kat eller 1 hund per lejlighed.
Men mon ikke Anna uddyber, hvis hun føler det er relevant for tråden. hvis der ikke er mulighed for at tage katten hjem igen, så har Felis givet et godt svar.
dec 2006
Jamen fint du kan se relevansen. Jeg kan ikke - heller ikke om det så VAR flere tusinde, det drejede sig om, hvilket der, som Mega nævner, jo ikke er tale om.
Når det viser sig at man har solgt sin kat til de forkerte mennesker, burde man IMO være mere tynget af samvittighed end af betaling. Jep, jeg er dødforarget, og trist på kattens vegne, over, at der så meget som antydes et problem i den betaling. Men kan da være at jeg har misforstået TS' indlæg - det håber jeg da. Og i så fald beklager jeg, men jeg forstår bare ikke, at det med betalingen overhovedet nævnes.
susan **jeg kunne også godt tænke mig at vide om det reelt handler om pladsmangel eller hvad grunden er til at katten er afhændet.**
Jeg tænker (ja, jeg tænker bare), om det er den kat, der har en forhistorie med urenlighed (det fremgår ikke om problemet blev løst inden salg), og i så fald burde man nok sørge for aflivning, frem for at risikere, at den kommer til endnu et hjem, hvor den bliver kasseret pga. dette.
Og så er der forresten en anden ting, der undrer mig. Der står <b>henvendelser</b> altså i flertal, så der må vel være flere, der har henvendt sig om katten....
dec 2006
Bortløben kat i dårlig tilstand