803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Valgte at chippe mine killinger Valgte at chippe mine killinger

Så blev det dagen hvor alle mine killinger blev vaccineret, orme - loppe behandlet og sundheds tjekket... Nu kom spørgsmålet så... chip eller øremærkning.. Min dyrlæge fortalte så at chip bliver mere og mere udbredt og er også en god ting, med hensyn til de nye kattelemme..

Og chippen kunne de få i dag og jeg kunne så selv registrer killingerne i nye ejers navne.. Så valget blev helt klart chip på alle mine killinger...

Blev så glad da dyrlægen bekræftede at alle killinger var super flotte , og i fin stand og dejlige runde smiley

Så nu skal vi "bare" finde nogle rigtig gode, kærlige og stabile hjem til dem.. Heldigvis har vi fundet sådanne hjem til 4 af killingerne og de kommer i hjem hvor vi kan følge dem smiley SÅ dejligt...

Bare lige lidt info om forløbet her smiley

Andre der har valgt at lade deres killinger/katte chippe ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valgte at chippe mine killinger
  • #1   17. okt 2012 Jeg overvejer det men er samtidig bange for at hvis de skulle løbe væk at folk så tænker når ja den ser ikke øremærket ud smiley heldigvis chipper min dyrelæge og skriver chip i øret på dem smiley

• #2   17. okt 2012 Ja den tanke har jeg også haft... men øremærkningen kan man så evt, få lavet når katten skal neutraliseres.. Men efterhånden som chip bliver mere og mere udbredt og folk får mere og mere kendskab til at katte kan være chippet, så tror jeg at folk vil få undersøgt dette...

Det gjorde jeg selv på en tilløbende killing.. Men den var så hverken det ene eller det andet.. Lidt nemmere hvis det blev ved lov som med hunde... så tror jeg folk ville blive mere bevist om det..

• #3   17. okt 2012 Dejligt at høre at det er sunde og raske killinger og de 4 har fundet nye dejlige hjem.

Nej min hittekilling blev øremærket, da jeg er af den overbevisning at det kan alle se hvis min kat skulle løbe væk, så er det nemmere for menig mand at finde frem til mig, og dermed større chance for at få min kat igen hvis den bliver fundet, samt hvis den skulle blive kørt ned er det nemmere for den som finder den/ kører den ned at ringe til en dyrlæge og oplyse øremærkenr. og så give mig besked.
    Men ved der er nogle dyrlæger der tatovere et C i øret ved cip hvilket jeg syntes er smart..

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #4   17. okt 2012 Ja mine killinger blev også ALTID chippet.

• #5   17. okt 2012 Vores er chippet, og ikke øremærket.
    Måske overfladisk men vores er ikke øretatoverede da de bliver udstillet.

• #6   18. okt 2012 Jeg har helgarderet mig og fået lavet begge dele...

Øremærkning gør det tydeligt at katten har en ejer, men bliver den ulæselig (hvilket den er på 3 af mine 4 katte) er den ikke meget bevendt, derfor er de også chippet..

Når jeg lige har 1.500-2.000 kr. jeg kan undvære vil jeg tage kontakt til det dyrehospital der ligger her i nærheden og få dem tusset op med pen, det gør de nemlig i smiley

For de der tangmærker bliver dælme utydelige med tiden, og ret hurtigt desværre, hvis ikke dyrlægen har gjort det virkelig godt...

• #7   18. okt 2012 Chippet smiley mest fordi det andet bliver ulæseligt, og jeg synes også at det er lidt voldsomt mod så smukt et dyr. Jeg har overvejetvet "C" i øret for chip, men jeg tror ikke hr og fru jensen aner hvad det står for.

• #9   18. okt 2012 Jeg chipper altid mine killinger.

Ønsker køber også øretatto kan de blive det når de alligevel er i narkose for at blive neutraliseret, for en merpris.

Køber kan ikke fravælge chippen.

• #10   18. okt 2012 Jeg er lidt træt af at chip bliver mere og mere udbredt.
    Jeg synes at hvis en kat skal chippes skå skal den også tatoveres. Det er umuligt for os der tager sig af herreløse at se om de er chippede og bare er kommet hjemmefra.
    Så her foretrækkes en tatoo og jeg ved godt at hvis de skal have pas, så skal de have chip, men det må så komme i næste omgang.

• #11   18. okt 2012 Det kommer da vist an på hvor man skal hen mht passet, jeg har da lige fået lavet kattepas til min, da vi skulle til Bornholm over Sverige, da var det da fint hun kun havde øretattoo, så længe den var læselig, hvilket hendes er..

Men helt enig Marianne smiley

• #12   18. okt 2012 Jeg vil så sige kommer der en "herreløs" kat til mig , med eller uden øretatovering, så køre jeg den altid ud til dyrlæge for at få tjekket om den har chip.. Og har den hverken det ene eller det andet, kommer den med hjem igen og bliver sat ud.. Er den mager = tegn på at den ikke har fået mad osv. så holder jeg den inde hos mig selv, og hænger sedler op osv. Og sidste mulighed er at få et halsbånd fra dyrenesbeskyttelse som man kan skrive sit nummer på, i tilfælde at den bare søger et nyt sted hen, eller så ejeren kan kontakte mig... Så jeg ved at den er kommet godt hjem...

• #14   18. okt 2012 Ikke mega svært at få det tjekket ved en dyrlæge

• #15   18. okt 2012 Nej også det jeg mener Thilde L.... Nu er det heldigvis ikke sket så tit, men er der en kat som kommer til min dør og jeg kan se at den er sulten m.v, og kunne være herreløs eller kommet væk hjemmefra.. køre jeg ud til dyrlægen og får den tjekket også selv om den er øretatoveret, da de så kan se hvor den høre til..

Det koster jo ingenting og det behøver ikke være dyrlægen der tjekker om den evt. har en chip... Man kan jo ikke som privat person finde ejeren ud fra hverken øretatto eller chip alligevel...

• #16   18. okt 2012 Man bliver nok lidt skuffet hvis man leder efter chippen i vores kattes nakker, da Hectors er kravlet ned midt på halsen, og Fellinis sidder lige bag hans øre.

• #18   18. okt 2012 Jeg har skrevet til Det Danske Katteregister og bedt dem offentliggøre mine oplysninger... Jeg vil sætte pris for at blive informeret hurtigst muligt, hvis nogen finder min bortløbne kat, i stedet for at vente på at en dyrlæge får tjekket det..

Og min hunkat har så meget spæk i nakken at chippen ikke kan mærkes smiley

• #20   18. okt 2012 Vi er stadig nogle i dagens danmark der ikke har smartfone smiley

• #21   19. okt 2012 Mht. registrering så foretager min dyrlæge det for mig og så vil jeg sige, at en kat der har været hjemmefra lang tid kan det tage meget lang tid inden du kan komme så tæt på så du kan nusse den så meget så du kan mærke en chip.

Du skal ikke sååå tæt på for at se om den er malet i ørerne.
    Men et C er en god idé, men så skal katten jo alligevel bedøves.....

Og det med en app, så er jeg godt træt af et, for jeg har og kommer foreløbigt heller ikke til at eje en smartphone, for jeg kan ikke se hvad jeg skal bruge alle dens funktioner til.

Her kommer alle katte også til dyrlægen, men det er ikke"indfangninger" aldeles omgående.

• #22   19. okt 2012 Jeg tror nu ikke det bliver muligt at lave en app til smartphones der kan scanne en chip...
    Smartphones kan scanne stregkoder og QR koder...
    Men det kan ikke scanne "igennem" ting, i dette tilfælde et lag kød, hud og pels..
    Det er ønsketænkning, men bliver nok aldrig en realitet, ingen vil have råd til en sådan tlf alligevel...
    Så kan man lige så godt anskaffe sig en chip scanner smiley

• #23   19. okt 2012 Ahh, min kostede nu ikke kun en 50'er...
    Tror jeg gav 2.000 kr for den - og det var endda med abbonnement smiley

• #24   19. okt 2012 Og dobbelt registrering koster nu altså ikke flere tusinde smiley
    Jeg har givet lige omkring 300 kr pr kat for øremærkning, chip samt registrering

• #26   19. okt 2012 Jeg har valgt at få min kat øremærket , så kan alle se den har en ejer ,;-)
    Mon ikke snart der kommer en app så katten kan scannes ,der kommer nye apps på markedet hver dag,
    Det kan være man kunne få lidt ekstra lommepenge,hvis man kan kan finde ud af at
    udvikle en sådan smiley

• #27   19. okt 2012 Haha Tine held og lykke smiley

Det kræver nemlig at du udvikler en helt ny telefon samtidig, som fungerer som en chipscanner smiley

• #28   19. okt 2012 he he Det må jeg hellere lade andre om smiley
    Man kan jo altid drømme sig rig smiley

• #29   19. okt 2012 Konsultationsgebyr er der ikke noget af hos min dyrlæge..
    Og GUD hvor føler jeg mig heldig på det punkt smiley

Kommentér på:
Valgte at chippe mine killinger

Annonce