{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Hjælp til killing....loppemiddel...vac.... osv {{forumTopicSubject}}

Hej herinde!

Nu er det 12 år siden vi sidst har haft en killing i huset, og ja jeg kan ikke huske en del om killingerne.....
Vi fik en tilløber til gården her i weekenden, og ja, den er her endnnu.

Idag har jeg købt killingefoder, og venter på Olivers levering.

Men fremadrettet er der lige lidt der halter med hukommelsen:

Den skal til dyrlægen og tjekkes, vi mener den er omkring 12-16 uger i forhold til den min mors nabo lige har fået
Vacc. de ikke også ved 12 uger og igen 1 mdr. efter ligesom hund?

Loppemiddel!! Må hun få det her ved de 12-16 uger?^??

Sterilliseres når den tid kommer, er det samme anbefaling som ved tæve efter første løbetid (ja nogen sir også lige inden), eller er det "bare" når hun er 6 mdr. ?

Ej jeg føler mig lidt dum, men kan simpelthen ikke huske det, og ja er kun "inde idet med hunde/hvalpe"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til killing....loppemiddel...vac.... osv
  • #2   15. okt 2012 Har netop lige bestilt advantage da jeg google lidt smiley Tak smiley

Ok, så alt kan klare på en gang? Det ville jo egentlig være rart, men ringer til dr. dyr imorgen og får en snak også.

Tak for info - hun er bare så sød smiley Se evt. profil billedet smiley

• #4   15. okt 2012 Lotte* eller også har han bare en anden holdning til det end andre dyrelæger.. min dyrelæge neutraliserer når katten vejer 2 kg og ikke før og det er ud fra erfaring om at de bedre klarer narkosen ved den vægt..

• #5   16. okt 2012 Irene, det er blot en dårlig undskyldning for fummelfingre. smiley

• #7   16. okt 2012 Jeg har snakket med 3 dyrlæger idag, 2 af dem vil gøre det når hun når de 2 kg, og den anden vil først når hun er 6 mdr smiley

GODT jeg fik givet hende + vores 3 hunde capstar vet!!! For den har lopper smiley YUCK og stakkels lille kat !

• #8   16. okt 2012 hvor er det vildt som hun allerede søger til en - lille mis dog smiley

Vores hunde har hilst en efter en på hende, hannen er vokset op med den gamle kat, og synes hun er spændende han er klar til at lege når hun er. den ene tæve er lidt bange, men da jeg sad med Sille missen, kom hun og og så fik Sille ellers et ordentlig bad... Den 3. tæve kastede sig ned på ryggen til hende og tog sig i agt at Sille sagde fra. Det skal nok gå smiley Stille og roligt smiley

• #9   16. okt 2012 Lotte og Lone* Vil gerne vide hvad i kender til min dyrelæge siden I kan sige han er klodset/fumlefingeret!? De små dyr du nævner Lotte bliver bedøvet på en anden måde end katte på 2 kg.. (ihvertfald hos min dyrelæge)

• #11   16. okt 2012 Lotte* ja men når de vejer 2 kg klarer de som skrevet bedre narkosen... hvorfor tage en risiko når man kan vente 1 måned og derved mindske den?

• #12   16. okt 2012 Så skal man dæleme vente længe med fx en Singpura. Den når sgi da nærmest ikke 2 kg.
    Eller en Abysinnier, tager også liiige lidt længer tid om at nå 2 kg end fx en Norsk skovkat.

Husk også at få mærket (tatovering eller/og chip) + registreret katten i et register.

• #13   17. okt 2012 hun vejer 1165 gram - vejede hende hertil morgen. s der er ikke længe til vi kan få det gjort, og vi følger hvad vores dyrlæge vil, kan jo ikke tvinge ham.

Tatoveringen er med i prisen, samt vacc. osv.

Men de SKAL jo ikke tatoveres/chippes smiley Men det vælger vi at få gjort når hun alligevel skal i narkosen.

• #14   17. okt 2012 Nej der er ikke lovpligtig mærkning - men det arbejdes der stærkt på at få lovpligtigt, så du kan ligeså godt gøre det samtidig med - det koster nemlig billigere at få gjort det mens katten er i narkose ibm. anden behandling.

Og så er det da kun det eneste fornuftige.

• #15   17. okt 2012 Som skrevet vælger vi også at få det gjort.

Det var mere måden du formulerede dig på da du skrev "husk også at få":-D

• #16   18. okt 2012 Nåeh måden...
    Den står jeg ved smiley

Kommentér på:
Hjælp til killing....loppemiddel...vac.... osv

Annonce