9. jan 2012 Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Specifikt spørgsmål om foder.. Specifikt spørgsmål om foder..
Ved godt spørgsmål om foder er oppe alt for tit, så undskyld på forhånd :), men har et par spørgsmål jeg ikke syntes jeg tidligere har fået svar på...
Jeg har netop fundet en butik her på sjælland der fører Applaws, Orijen og Natural Cat, alle tørfoder typer der indeholder 80% kød og 20% grøntsager.
Mit spørgsmål er så: forebygger disse fodermærker hårboller og urinvejssten??
Og hvor har i jeres viden fra??
Jeg er med på at de er sundere for katten fordi katte er kødædere og de indeholder mere kød, så det er jo ikke det der er mit spørgsmål..
Kan tilføje at jeg på nuværende tidspunkt fodre med RC young female, det forebygger urinvejssten og om foråret blander jeg med RC skin & hairball.
Jeg er også en smule nervøs over at disse såkaldte BARF mærker indeholder ca. 20% råfedt, hvor RC kun indeholder ca. 14% råfedt, og jeg ønsker jo ikke min kat bliver mere overvægtig end hun allerede er, men tænker dog at his BARF mærkerne mætter mere så går det vel nok ud på et..
Det er mere det med urinvejene og hvor jeres viden kommer fra som er det intressante spørgsmål for mig..
Håber i vil være behjælpelige trods det forhalede emne
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Og kan jo kun sige at ved at bruge de 2 produkter jeg gør har min kat fået afhjulpet sine problemer i forhold til da hun fik RC steriliced..
Og vil også tilføje at hun ikke udelukkende får tørfoder, hun får også vådfoder, med en høj kød procent og lav fedtprocent..
Fodnote: så skriver jeg jo også såkaldte BARF produkt
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Specifikt spørgsmål om foder..