{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.841 visninger | Oprettet:

N-A
N-A
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92

Begge katte "hoster" - dyrlæge eller? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger har både Alvin og min nye voksne kat igår og idag hostet på en måde. Det lyder som om de hoster men samtidig er ved at kaste op agtigt.. Det er svært at forklare, håber I forstår smiley

Alvin gjorde det en gang igår i ca 3 min, og Eddie gjorde det idag i også ca. 3 min, og ellers har der intet været.

De spiser og drikker og leger normalt, og de virker ikke syge.

Nogen ideer til hvad det kan være? Eller skal jeg ringe til dyrlægen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begge katte "hoster" - dyrlæge eller?
  • #1   4. okt 2012 Prøv at ringe til dyrelægen ja... Det kan jo være kold lungebetændelse eller lign, og sådan noget skal medicineres.

• #2   4. okt 2012 Hvis de kun har gjort det den ene gang, syntes jeg mere det lyder som en hårbolle der genere, og det kan jo meget vel være tilfældigt at de lige gør det med en dags mellemrum, hvis de ellers spiser, drikker og går på kasse som normalt så ville jeg nok lige se tiden an, men gør de ikke det og hvis hosetriet er mere vedvarende, så skal du da klart kontakte dyrlægen..

• #4   4. okt 2012 Kort- eller langhårede? (hårbolle)
    Alder (har set den ene er voksen)? Killinger der ikke har fået ormekur kan hoste pga orm
    Ude/inde-katte? Udekatte der fanger bytte kan hoste pga orm
    Ormekur? Hvis de ikke har fået ormekur, kan det være pga orm

Men det kan også være en infektion, er de vaccineret?
    Jeg synes du skal ringe og vende det med dyrlægen

smiley

• #5   4. okt 2012 Ryger du????
    Det var det min dyrlæge spurgte mig om for flere år siden da min kat hostede hver aften - det er lige så farligt for dyr som for børn.

Dog ville jeg først prøve med Kattemalt (hårboller) og en ormekur.
    Men som de andre siger, det kan være en infektion.
    Dyrlæge hvis de bliver ved.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#6   4. okt 2012 Jeg ryger - men kun udenfor smiley

De er udekatte begge to. Alvin er et halvt år og Eddie er halvandet. De er begge opdateret med ormekur og vacciner.

Jeg snakkede med dyrlægen, og Eddie skal til sundhedstjek i morgen og øretatoveres, og så vil de lige undersøge ham for at se om der skulle være noget.

De er begge korthårede, men Eddie har lidt længere hår end en normal korthårs smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #9   5. okt 2012 Mine katte kan også hoste, lyder som om der skal noget op, men intet kommer. Så giver jeg dem 2-3 cm kattemalt og så går hosten væk. Forebygger også mod hårboller ved at give dem kattemalt en gang om ugen, hvis jeg husker det.

Men det kan jo også være noget andet i vejen med dine katte end hårboller, så jeg ville smutte forbi dyrlægen, hvis det forsætter. smiley

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#10   5. okt 2012 Janne

Hvor køber jeg det henne? Det må jeg da have fat i så..

Den store er til dyrlægen idag og de ville undersøge ham.. Hvis de finder en virus eller lign, kommer Alvin også afsted, men det lyder sandsynligt med en hårbolle synes jeg.

Det var bare påfaldende at det var begge katte på så kort tid.

• #11   5. okt 2012 Kattemalt kan du købe hos dyrehandleren og dyrlægen, jeg giver det også jævnligt til mine katte..

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#12   5. okt 2012 Okay, det må jeg have fat i ..

Giver man det forebyggende eller hvordan, nu hvor du skriver jævnligt Heidi?

Eddie er kommet tilbage fra dyrlægen, og han er sund og rask smiley

• Janne.*

#13   5. okt 2012 Ja som Heidi skriver hos dyrehandleren og dyrlægen og du kan også købe det på apoteket, der køber jeg det. smiley

• Janne.*

#14   5. okt 2012 N-A...som forebyggende vil jeg give dem det 1-2 gange om ugen og når de begynder at hoste. smiley
    Det var dejligt at høre han er ok. smiley

• #15   5. okt 2012 Ja jeg giver det som forbyggende, mest om foråret hvor de fælde meget, men også efter behov i løbet af året, har dog nu købt noget foder til hairball, og det syntes jeg virket rigtig godt, så har holdt en pause med malt et par måneder, her om foråret køber jeg også gerne kattegræs til dem, det har næsten samme effekt hvis de gider spise det..

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#16   7. okt 2012 Mine har slet ikke vist interesse for kattegræs, det eneste det gav mig var en masse af de der små sorte flyvedyr smiley

Men kan være jeg skal prøve igen..

• #17   7. okt 2012 Det er ikke sikkert dine katte kan lide kattegræs, min søsters kan ikke lide det, hun køber stuebambus i stedet for, det vil min så til gengæld ikeke æde, men det kan være du skal prøve det i stedet for, effekten er den samme og det er prisen sådan set også.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#18   8. okt 2012 Hvor køber jeg det henne? I en dyrehandel også så?

• #19   8. okt 2012 De fleste blomsterhandlere har dem eller kan skaffe dem hjem, nogle supermarkeder er også så velassorterede at de har stuebambus, det har et latinsk navn jeg ikke kan huske, det kan du nok google.

Men fandt denne side der kan du åbenbart bestille den?? http://www.haveshopping.dk/product.asp?product=3678

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

#20   9. okt 2012 Nej de er endda ret flotte jo smiley

Jeg køber to hjem, så må vi se hvad de siger smiley

Kommentér på:
Begge katte "hoster" - dyrlæge eller?

Annonce