{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Kunne bruge et godt råd... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Jeg er den heldige ejer af 3 huskatte, som har fået den herlige ide, at gnave i ledninger...

For det første, tænker jeg at det kan være super farlig for dem - Og for det andet, så har de nu i nat ødelagt kablet til internettet og er også gået i krig med lader ledningen til min computer.

Da vi har haft problemet i noget tid, har jeg taget de forholdsregler, at pakke de ledninger der kan væk, eller pakket dem ind i sølvpapir.

- Men problemet fortsætter. Så her er det at jeg spørger jer til råds... Skulle der måske være nogen derude, der har erfaringer på området??

På forhånd tak for hjælpen. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne bruge et godt råd...
  • #2   22. sep 2012 Kabelskinner smiley

Eller smør det med det man kaldte "Go' Negl" før i tiden..
    I dag kaldes det Mavala Stop, kan fås i Matas smiley
    Det brugte jeg til min oplader til mobil og bærbar, de har ikke rørt det siden!

• #4   22. sep 2012 Ja det har en ret bitter smag smiley

• #6   22. sep 2012 Og mine katte har aldrig gnavet ledninger siden xD

• #8   22. sep 2012 Go' negl virkede ikke for mig *GG* Jeg bider stadig negle

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #10   22. sep 2012 Man kan købe nogle beskyttere til ledninger. Kan ikke huske hvad de hedder. men det er nogle "slanger", som man kan køre uden om lednnger, så ledningen er beskyttet. Man bruger dem som regel når man vil samle flere ledninger og dermed undgå ledninge-rod. Jeg bruger dem her, for jeg har også kanin, samt en killinge-ledning-gnaver smiley

• #11   22. sep 2012 Man kan også smøre ledningerne med kamferolie ell. -creme.
    Lugten er nok til, at kattene holder sig væk.

Go-Negl ville jeg ikke bruge, for det vil være synd for killingerne at skulle gå med den smag i munden i flere dage.

Ellers er forslaget med "slangen" en god idé.

• #12   22. sep 2012 Tak for de gode råd. smiley

Nu er det ikke ligefrem killinger vi har mere, og jeg troede egentlig at de var kommet over deres irriterende vane - Indtil i nat...

Mht. kabelskinner og "slanger", så er de ledninger der kan gemmes i sådanne, allerede gemt. Det er bare de få stykker der ikke er mulighed for at pakke så godt væk, der er problemet.
    Jeg vil dog prøve mig frem med de forskellige råd, men synes alligevel det vil være synd for voksne katte, at blive afskåret fra resten af lejligheden om natten, for at fjerne dem fra mulige ledninger, når nu de har været vant til at kunne komme over det hele. Men igen - Tak for hjælpen. smiley

Kommentér på:
Kunne bruge et godt råd...

Annonce