fremmede kat kommer ind ! {{forumTopicSubject}}
Godmorgen
Jeg er så frustreret og så gal lige nu ! en kat fra en af nabohusene ved ikke hvilken bliver ved med at komme ind i mit hus, selv når jeg er hjemme og spiser maden, sover i deres kurv og tisser over alt !
hvad fanden kan man gøre ved det ? jeg har haft vinduet åben et par dage da jeg godt vil have mine katte kan komme ind og ud når jeg ikke er hjemme, men det må jeg jo stoppe med nu ! men når jeg så f.eks lige tager en lille morfar på sofaen med havedøren åben kommer han nogle gange ind og så vågner jeg ved at der sidder en og spiser (han spiser meget højlydt) og når jeg så vågner løber han ud !
han er jo selvfølgelig en ukastereret hankat så han lugter jo når han har tisset herinde, hvilket han nu har gjort et par gange !
jeg har lavet opslag rundt i nabolaget om at han er en uvelkommen kat og at der skal ske noget! ved han os kommer ind til mine søde naboer som ellers holder meget af katte og elsker når mine kommer ind, men denne her tisser jo over alt !
Har i nogle gode råd ??? for jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind over det her !! kan nemlig lige lugte han har været inde igen da jeg var i bad går jo ikke at jeg ikke kan have en vindue eller dør åben
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
Laila - må ikke få kattelem i huset, og det hjælper jo ikke når det et varmt for vil jo gerne kunne lufte ud ! Lorte kat !
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 28 Katte: 29 Emner: 12 Svar: 89
Du kan evt. sætte noget net el. lign. for vinduerne... eller som Laila er inde på, købe en chiplem.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
aug 2010
Syntes bare ikke det er fedt at man ikke kan have dør og vinduer åbne pga en kat som bare skal ind ! Det er nu 3 uger siden jeg hængte sedler op og lavede et indlæg i ugeavisen og intet er sket
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Og finder de først ud af at de kan komme ind og spise, så kommer de igen og igen, også selv om de har et hjem.. Her kommer der også en del katte, de kommer dog ikke ind, da vi har hunde som ikke bryder sig om fremmede katte, så de bliver jagtet ud af haven, så snart hundene får øje på dem..
MEN vi var så udefor at en af kattene bare blev siddende da hundene drønede ned i mod den, og da hundene ikke gør dem noget, snusede hundene bare til den og gik igen.. Så den kommer af og til... Dog IKKE ind.. Men til gengæld går den ind i vores garage og strinter på havehynder osv. Nu har vi ikke set noget til ham længe hendigvis, men der er sq surt, når det ikke er ens egen kat..
Hankatte strinter jo for at "vise" at de har været der i forhold til andre katte... Så det er jo ikke fordi de er urenlige, men det hjælper jo ikke på lugten alligevel
Jeg vil så sige JO jeg bliver da irriteret over de katte der kommer rendende her, men samtidig accepterer jeg det, da jeg selv har udekatte... Jeg ved jo ikke havd mine katte laver, jeg kan jo ikke holde øje med dem 24/7.. Jeg ved at de altid er lige omkring grunden og helst bliver i haven, MEN det er når vi er der... Jeg ved jo ikke hvor de render henne, når vi ikke er ude...
Og igen... når man har udekatte, så tiltrækker der nemt andre katte...
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 42
Jeg/vi har haft mange katte på besøg /vildkatte . Og det hygger vi os meget med, vi lukker dem dog ikke ind. Vi giver dem navne, vi har haft Klunke ( min daværende bedsteveninde kaldte ham, hvilket han kom til at hedde, Tulders kæreste dengang ) vi har også haft besøg af Soft Ice ( døbt af min veninde, fin fin norsk skovkat ) simba ( hed han, min mor kendte ejeren. Ham og tulder var kærester, han var også venner med Soft Ice, de kom fra samme hjem ) alle var kælende, og søde. Tulder fulgte meget efter klunke & Simba det var min lille historie
Mit råd er:
Brug evt. En vandpistol og sprøjt lidt på den? :-D.
Tulder&Fine<3
aug 2010
jaaa jeg ved godt at katte tiltrækker andre katte, især fordi min hunkat nåede lige en halv løbetid før hun blev neutraliseret. Men derfor er det stadig meget irriterende at den kommer ind og strinter hele tiden, har dog ikke set den et par dage nu, så krydser fingre for at det bare var en sommerhuskat som er taget hjem igen
Men havde håbet på at der var et godt råd som virkede som sprede kattegrus rundt i haven eller noget i den dur Vandpistoler hjælper ikke da han åbenbart ikke er bange for vand
Syntes bare det ville være ærgeligt hvis ikke man kan have noget stående åben når man sidder i stuen ...
aug 2010
fremmede kat kommer ind !