Gøre vild killing tam? {{forumTopicSubject}}
Okay, så for 2 uger siden måtte vi aflive vores højt elskede hankat da han var blevet ramt af en bil og af den grund havde fået vejrtræknings problemer
Så efter vi har ledt efter en ny han killing til min mor valgte jeg at spørge min brors kæreste om hendes forældre ikke stadig havde nogle killinger (deres hun kat får tit killinger og de afliver dem altid).
Hun sagde at de vidst nok stadig havde et par stykker, men de er ikke tamme (de bor på et høloft og har ingen menneskelig kontakt).
vi skal ud og se på dem imorgen, men vil det entelig være muligt at gøre killingen tam? kan godt forstille mig at det vil tage tid, men med masser af godbidder og uden at tvinge den til at sidde i arm, burde det så ikke være muligt ? tænker også at dens legesygehed og nysgerrighed vil hjælpe på det ?
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 40
Men hvis i har lyst, kan du se min annonce. Der er en stor hankilling der mangler nyt hjem. Han er tilløbet hos nogle jeg kender, og de vil/kan ikke have den indenfor. Hvis ikke den finder et hjem inden vinter, snakker de om at aflive den, da de synes det er synd den skal bo ude..
Jeg kan evt levere den for benzinpenge.
feb 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
feb 2012
feb 2012
feb 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 369 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
Det er meeget svært at tæmme en vildkattekilling og hvis det lykkedes, vil du få en kat med et nervøst sind.
De skal have menneskekontakt for at det kan lade sig gøre.
Tag ud på et internat uden fordomme, fortæl dem hvad kattene skal være vant til (hunde eks), såskal du såmænd nok få en sød kat. Men nu siger du selv at der kun er voksne.. hvad er der galt i at tage en ung kat? Du slipper for tandskifteperioden og perioden hvor aaalt skal afprøves.
Lad være, men jeg må altså indskyde at jeg synes at du skal gøre de mennesker opmærksom på at alternative aflivninger ikke er lovligt (og jeg vil vædde på at det er det de gør) og råd dem til neutralisation
Gøre vild killing tam?