1.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

H.M
H.M
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117

Klodset kat Klodset kat

Vi har fået et nyt galop træ til missen , det måler 180 og har en platform på toppen og en hængekøje ca midtvejs.

Vores MCO på ca 20 uger kravler lystigt til tops og det går også fint , men det er når han skal ned igen, at jeg næsten ikke tør kigge.....Han er simpelthen så klodset smiley nogen gange foregår det forlæns andre baglæns , og ind imellem sidelæns hvilket resulterer i et ordentligt bump.
Jeg er nervøs for om han kommer til skade ...
Han vokser en del endnu og poterne er alt for store til resten af kroppen og han ser total teenage-agtig ud , så jeg tænker om motoriken ikke er helt på plads endnu smiley

http://www.jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-11958/
(denne er magen til , blot lidt lavere)

Bør jeg "afskærme" det halve at træet og kun gi ham adgang op til hængekøje niveauet ? eller skal jeg bare slappe af og lade ham tosse rundt med fare for blå "misse knæer" smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klodset kat
  • #2   7. sep 2012 Du skal tage en dyb indåndning og sige han skal nok lære sine begrænsninger, han har jo lige fået det, så det er nu han prøver grænser og skal se og lære hvad han kan og hvad han ikke kan, der følger nogle knubs med, det lærer han af, så "mor" skal bare kigge væk og ikke være så nervøs for drengen smiley

• #3   7. sep 2012 Nej Maximus lander heller ikke altid på poterne smiley nogengange starter han forlæns ned men så får bagenden overbalance og han skvatter ned og slår et par koldbøtter smiley man kan se på ham bagefter at han lige skal finde ud hvad der er op og ned , men han ryster lidt på hovedet , og så op igen smiley

Jeg må vist bare have is i maven og kigge den anden vej smiley

• #4   7. sep 2012 Jeg kan da godt forstå, det ikke er nemt at komme ned fra det træ smiley . Det eneste der er at hoppe ned på er en "dingelvorn" køje. Jeg ville (hvis det var muligt) sætte en fast hylde på midtvejs.
    Håber han finder ud af at klatre baglæns ned.

• #6   11. sep 2012 Lige en lille update ...
    *Tinka*
    Det var også det der var min bekymring lidt , om det var for svært for ham , og jeg overvejede om jeg skulle montere en hylde på væggen.
    *Felis*
    Der er ikke noget andet end gulvet der kan give skrammer smiley

...men men smiley min lille akrobat forcerer nu træet i fuld firspring og i sikker stil smiley
    han har luret teknikken og brænder krudt af dagen lang , op ned , op ned , op ned ..........
    Nogen gange når han kravler baglæns ned fra toppen , så stopper han næsten ved bunden og så tager pokker ved og han iler op igen , det kan han godt gentage et par gange , tosse kat smiley
    Jeg har en træt lille mis om aftenen i øjeblikket smiley

Jeg kan kun anbefale vores nye træ smiley

• #7   11. sep 2012 Det træ har jeg også kigget på. Vores kat elsker at klætre og bliver næsten forstyrret af at der sidder ting på det vi har. Så vil enten købe et, eller lave en enkelt gulv til loft stamme han kan klætre løs på. smiley

• #8   12. sep 2012 Dejligt at han har fundet ud af det, og herligt at han har så meget fornøjelse af det træ smiley

Jeg satte en hylde på mit galoptræ + der også er et bord, der fungerer som trin, for min tykke, klodsede Bruno har aldrig fundet ud af at klatre baglæns ned ad stammen. Han kaster sig bare sidelæns ned på gulvet, og har derved fået en knæskade - det forhindrer ham dog ikke i at lave samme nummer, når han er klatret op i hegnet i haven :-S.

Men en ung og adræt akrobatkat kan selvfølgelig sagtens klare sådan en smule træstamme :-).

• #9   12. sep 2012 Tinka :

smiley jeg kom simpelthen sådan til at grine af det du fortæller om din 'Bruno', selv om det selvfølgelig ikke er så hensigtsmæssig at han ikke er så adræt og det heller ikke er pænt at grine af nogen der kommer til skade, men jeg kan lige se det for mig smiley :D

Og hvor er det dog herligt at alle katte er så forskellige og har deres egne skønne (til tider) fjollede personligheder smiley

• #10   12. sep 2012 :D. Han får også tit mig til at grine, når han laver sine stunts. Han er sådan en erotisk buttet type - minder ret meget om en overvægtig balletdanser :-S.

• #11   12. sep 2012 smiley smiley
    Ha Ha.... Han lyder skøn smiley og sikkert yderst glad for sig selv smiley

Når der er lidt mere at holde i , så er der også lidt mere at holde af smiley

• #12   12. sep 2012 Du har helt ret i det hele smiley

Kommentér på:
Klodset kat

Annonce