Klodset kat Klodset kat
Vi har fået et nyt galop træ til missen , det måler 180 og har en platform på toppen og en hængekøje ca midtvejs.
Vores MCO på ca 20 uger kravler lystigt til tops og det går også fint , men det er når han skal ned igen, at jeg næsten ikke tør kigge.....Han er simpelthen så klodset nogen gange foregår det forlæns andre baglæns , og ind imellem sidelæns hvilket resulterer i et ordentligt bump.
Jeg er nervøs for om han kommer til skade ...
Han vokser en del endnu og poterne er alt for store til resten af kroppen og han ser total teenage-agtig ud , så jeg tænker om motoriken ikke er helt på plads endnu
http://www.jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-11958/
(denne er magen til , blot lidt lavere)
Bør jeg "afskærme" det halve at træet og kun gi ham adgang op til hængekøje niveauet ? eller skal jeg bare slappe af og lade ham tosse rundt med fare for blå "misse knæer"
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117
Jeg må vist bare have is i maven og kigge den anden vej
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Håber han finder ud af at klatre baglæns ned.
jul 2012
*Tinka*
Det var også det der var min bekymring lidt , om det var for svært for ham , og jeg overvejede om jeg skulle montere en hylde på væggen.
*Felis*
Der er ikke noget andet end gulvet der kan give skrammer
...men men
han har luret teknikken og brænder krudt af dagen lang , op ned , op ned , op ned ..........
Nogen gange når han kravler baglæns ned fra toppen , så stopper han næsten ved bunden og så tager pokker ved og han iler op igen , det kan han godt gentage et par gange , tosse kat
Jeg har en træt lille mis om aftenen i øjeblikket
Jeg kan kun anbefale vores nye træ
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
dec 2006
Jeg satte en hylde på mit galoptræ + der også er et bord, der fungerer som trin, for min tykke, klodsede Bruno har aldrig fundet ud af at klatre baglæns ned ad stammen. Han kaster sig bare sidelæns ned på gulvet, og har derved fået en knæskade - det forhindrer ham dog ikke i at lave samme nummer, når han er klatret op i hegnet i haven :-S.
Men en ung og adræt akrobatkat kan selvfølgelig sagtens klare sådan en smule træstamme :-).
jul 2012
Og hvor er det dog herligt at alle katte er så forskellige og har deres egne skønne (til tider) fjollede personligheder
dec 2006
jul 2012
Ha Ha.... Han lyder skøn
Når der er lidt mere at holde i , så er der også lidt mere at holde af
dec 2006
Klodset kat