Kender du disse stakkels katte? (Nordjylland) {{forumTopicSubject}}
Indsætter lige dette sørgelige opslag.
(link fjernet)
REMLYSNING !!
9310 VODSKOV/NORDJYLLAND
HJÆLP.............
Kender du disse to killinger ?
I et stykke skov ved Vodskov blev der fundet en papkassegrundigt surret ind med gaffatape, i denne kasse befandt der sig disse to yndige killinger.
Killingerne var surret sammen med snor
om både krop og hals.
De havde kæmpet en brav kamp for at slippe løs og var begge smurt ind i afføring.
Har du kenskab til hvor de kan komme fra og hvem det modbydelige menneskesom har udført dette kan være kan hører jeg meget gerne fra dig.
Killingernes held var en dame på gåtur som hørte piben fra et tæt krat, så de befinder sig nu i en plejefamilie.
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Har selv for 6 uger siden fået en hittemis
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
aug 2010
Ja det er korrekt at man ikke kan vide hvad der sker dyrene hvis de bare bliver solgt, men dem jeg har købt kat af, ville selv aflevere ham for at se de forhold den ville komme til at leve under, så man kan gøre lidt for at sikre sig lidt.
Nu er det ikke kun i Jylland der er "uartige" hestehandlere, men der skal da nok være et par stykker").
Det eneste der kan forebygge den sag der hermed er omtalt er neutralisation! Det er jo resultatet af et uønsket kuld.
aug 2010
Nej, jeg tror ikke at det er køber når de var så bette for så små må de jo ikke sælges..
Min Elvis er en rigtig huskat, men selvom Freddie kaldes for huskat, så er det jo alligevel en cocktail fordi en ejer syntes at det kunne være så hyggeligt med et kuld... Så var det lige en staldkat den mødte og ikke en skovkat..!
Men sådan kan diskussionen blive ved. Der findes seriøse huskatteopdrættere som har tjek på sagerne, så huskatten uddør ikke, men vi ville måske på sigt kunne udrydde sygdomme og mindske antallet af uønskede katte der -med mindre at de finder en fodervært lever et usselt liv og bliver smittet med alverdens sygdomme.
Dette var en forkert drejning tråden tog, så jeg undskylder på forhånd og fastholder at dem der dumper katte er nogle idioter!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Uha, når jeg læser sådan noget, bliver jeg helt bange for, at jeg rent faktisk kunne slå nogen ihjel :-O.
dec 2006
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 209
Et af dem hun har lagt ind er til 'aktive dyrevenner' og der er i hvert fald tilknyttet en masse kommentarer. Blandt andet nogle kommentarer omkring det at melde det.
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 9
feb 2011
Felis - må ærligt indrømme, at sådan en tanke aldrig har strejfet mig. Måske er jeg desværre mere tilbøjelig til at tro på, at nogle mennesker kan behandle dyr sådan. Man hører jo så ofte om det. Man kan måske 'håbe' du har ret i din mistanke, og at kattene ikke har været udsat for den grove mishandling.
feb 2011
Måske tager jeg fejl, men jeg synes bare, at når det handler om eksempelvis hundehvalpe, så er overskrifterne der med det samme. At det simpelthen er fordi diverse (store som små) medier, ikke synes "mishandlede katte fundet" er ligeså bemærkelsesværdigt som "mishandlede hundehvalpe fundet".. Desværre..
dec 2006
Måske nævnes det i et dyreværnsblad, men ikke nødvendigvis andre steder.
Kender du disse stakkels katte? (Nordjylland)