Nej nej nej, der blev jeg godt nok forarget! {{forumTopicSubject}}
Jeg var på DBA og lede efter et stort lækkert kradsetræ til min mor, jeg mister dog koncentrationen efter noget tid, og beslutter mig for at kigge lidt rundt på alt muligt med katte, under kategori dyr og tilbehør, og falder så over avl....
FØJ siger jeg bare, jeg fandt så mange annoncer med b.la.
Smuk ægte maine coon pige uden papirer søger stor ægte maine coon han til parring.
Vi har en hunkat som er i løbetid, har været det i ca 1 uge.(Huskat)
Samson er en stor, kraftig og blåøjet dreng, som laver store og kælne killinger.
Han er 80 % hellig birma, men er krydset med ragdoll og colourpoint perser.
Perser han kat søges til avl.
Han behøver ikke nødvendigvis have stamtavle.
men skal være "ægte" med den korte snude.
Alle sammen søger, eller tilbyder avl... :S Og det var bare et lille bitte udkast, det bliver bare ved og ved og ved....
Nej nej nej, bliver såååå irriteret!! Der er sååå mange katte/killinger i forvejen, uden kærligt hjem, come on people tænker jeg bare..
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 90
maj 2012
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 71
maj 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 71
forresten, så sælger Aldi et ret flot klatretræ til 300, var selv nede og hente et i dag (;
og lidl sælger nogle til 369, også den her uge vi kommer ind i.
maj 2012
Amen synes bare det er så latterligt folk ikke bare stopper med at avle løs, som om det bare er en penge automat... :S de tænker ikke på konsekvenserne af det, en kat lever ikke kun 2-3 år. men så bliver folk trætte af dem, og kaster dem lige i armene, på folk som måske ikke behandler dem godt, og sådan røger kattene bare rundt og ender så til sidst på et internat og rådner op og bliver aflivet..
maj 2012
Folk er vitterligt ligeglade, ja stakkels stakkels stakkels små missere
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 66
Ej, jeg håber virkelig at de fleste, der opsætter sådanne annoncer, har en idé om hvad de laver.
Jeg havde selv engang et lille opdrætter ønske. Tog mig 5 min. på google at ombestemme mig, da der skal utrolig meget erfaring, viden og ikke mindst penge til evt. meget dyre dyrlægeregninger. Har i hvert fald stor respekt for opdrættere der gør tingene ordentligt...
maj 2012
Er fuldstændig enig med dig, lad opdræt til de prof..
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Svar: 11
jun 2012
Men det er jo typisk med jer tøser herinde i har så meget at sige , men ingen fakta at holde det op imod.
Og nu mener i så at der IKKE er for mange killinger derude , hvis man avler med papir på ??????
hahah , indavl med papir , det er vejen frem, for i er vel klar over at det er hvad rene racer er , indavl.
det er enda derfor mainecoon skal undersøges i hoved og røv , de har sygdommer der følger deres gener.
jun 2012
jun 2012
hypertrofisk cardiomyopati
Hofteledsdysplasi
PKD (cyster i nyren)
og alle avlere af mainecoon med respekt for sig selv forsøger ihærdigt at skaffe de katte der har den sygdom ud af avlsarbejdet , men det virker bare ikke , for det sidder i generne , og mainecoon kattene vil kun blive af ringere og ringere gener da der ikke kan tilføres nye , uden at gøre racen uren.
jun 2012
Og ja katte på en gård kan også ende i indavl , men hvad faen har det med sagen at gøre ?.
Jeg kommentere på det oprindelige indlæg , hvor i siger der er for mange killinger der ude , men så slår i over i at det er OK bare der er papir på, (gys)
SÅ siger jeg , at der er flere kendte sygdomme der knytter sig til racerne pga at det rent faktisk er indavl.
jun 2012
jun 2012
maj 2012
Jeg ville også være ked af, at skulle leve et liv uden skønne blandingskatte, og i mine øjne er de ligeså skønne som race katte, det har slet ikke noget med det og gøre. men et eller andet må der gøres for at stoppe de lidelser alle de katte bliver udsat for...
Kenneth: Men det er jo typisk med jer tøser herinde.. Tsshh. !!!!!
Nej nej nej, der blev jeg godt nok forarget!