932 visninger
|
Oprettet:
p-piller indtil hun skal ha killinger? {{forumTopicSubject}}
hej alle katte mennesker
jeg har en smuk maine coon pige som snart er 1 år gammel hun er ikke kommet i løbetid endnu og er heller ikke begyndt at komme udenfor endnu.
jeg ønsker at få 1 kuld killinger på hende om 1-2 år og så sterillisere hende derefter og i mellemtiden skal hun jo ha nogle p-piller eller p-sprøjte eller hvis der er andre muligheder.
jeg ved godt at dyr hunde/katte kan få underlivskræft osv. af p-piller, men gælder det os hvis de kun får i under 2 år?
nogle der har erfaringer med dette?
avlere gør jo dette og alle dyrene dør jo ikke af kræft?
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Måske nogle lige kan bakke dette her op, eller skyde det ned? For jeg har desværre ikke nogen kilde på det, som jeg kan finde lige pt.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Fordi løbetider er meget stressende for katten. Og bliver den ved med at gå som fertil, så vil den ende med at være i en lang løbetid. Nu ved jeg ikke, om du nogensinde har oplevet en kat i løbetid, men det er næsten ikke til at holde ud at være i nærheden med alt det hyleri. Og katten er hamrende frustreret over ikke at blive parret.
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 48
Maiken det er heldigvis ikke alle katte der hyler når de er i løb;-) jeg har en her hjemme hvor jeg går og studere hende hvornår hun er i løb..
hun er ikke nem..
Christina må jeg spørge om en ting HVORFOR vil du ha killinger på hende?
er jeg sikker på at de andre opdrættere også gerne vi vide..
tænker hvis du ikke er opdrætter og hun ikke er købt med formål for avl..
og vil du beholde alle killingerne hvis du ikke kan komme af med dem? der er mange killlinger som aldrig får nye hjem fordi der er så mange af dem der ude..
bare lige en tanke.. selv os opdrættere har svært ved at komme af med dem for tiden.. så vi må beholde dem selv.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 8
jeg har i forvejen en 3 års kastereret hankat han er huskat og er både inde og ude kat og det genere ikke hende endnu at hun ikke kommer med ud.
ja ang. killinger behøver i ikke komme med flere kommentar til lige præcis det, jeg ved godt hvad det indebærer, min far ejer en gård hvor det tog os flere år at indfange alle kattene og sterillisere dem der kom 3 kuld killinger hvert år på hver hunkat jeg har fanget alle ind gjort tamme og alle har nu et godt hjem.
ang. min maine coon hunkat så skal hun ha et kuld killinger inden jeg lader hende sterellisere og alle killinger er stortset allerede afsat nu! ville ikke sætte killinger i verden for at sætte dem tilsalg herinde.
tak for jeres svar og bekymringer er alle jeres katte nuatraliseret?
og har jeres taget på og blevet dovne??
aug 2007
ja det er meningen at hun skal ku komme lidt ud hver dag, vi bor i stort hus ved vandet i Gilleleje og vores hankat bliver i haven ALTID, vi har ham med på ferie i vores sommerhus på bornholm, han bliver altid ved os ligesom en hund og har aldrig været i snor.
min far har 2 maine coon katte de kommer også med på bornholm og bliver ved huset altid og det har de været med i 5 år nu.
er ikke bange for der sker noget eller hun løber væk, man kan sagtens opdrage sin kat til at blive ved huset og kalde den til sig
forstår godt hvordan jeres dyr lever men sådan skal mine ikke leve deres liv
og ja 2 dyrlæger har nu sagt til mig at hun vil ha bedst af at få et kuld killinger inden man stererilisere hende, men har ikke hørt det andre steder.
aug 2007
og de så for et lige godt liv min og jeres hvad er det så i vil modbevise jeg forstår det ikke, hvad er det der er synd for katten??
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 48
Men Christina.
du har ikke fortalt hvorfor du vil ha killinger på hende?
er det kun pga at du tror at hun bliver mere roligt eller?
jeg har nu haft katte i pænt mange år og mange af dem har aldrig haft killinger. og har været lige så roligt som dem der har fået killinger..
jeg har en dame her hjemme lige nu som er kastrat og hun er blevet en pæn pige med ikke fed.. bestemt ikke..
og doven er hun ikke. hun jagter sin søster og hygger sig. men hun er en puttetrold. men det har hun være inden også. så ingen forskel der..
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Har hun stamtavle? Er hun købt til avl eller kæl?
Har du fået hende testet for sygdomme?
Vil du parre hende med en anden Maine Coon han?
Bare nysgerrig
p-piller indtil hun skal ha killinger?