6. nov 2008 Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
navlebrok navlebrok
at være et ærligt menneske givernogen gange bagslag - det kan en masse pb'er jeg har fået vidne om - ord som bedrager og snyder osv .,..
Her kommer en historie fra det virkelig liv:
Jeg skal for et par år siden have vaccineret killinger 12 uger gamle.
Ups siger dyrlægen - der er et mikroskopisk navlebrok. Jeg kan ikke selv det. Vi bliver enige om da det er så lille og kan lukke at se tiden an til 16 uges vaccinering.
Som sagt så gjort. Det er en anden dyrlæge - der mærkes ingen navlebrok. Jeg fortæller om 12 ugers besøget, der mærkes ekstra gundigt, ingen navlebrok, stempel og underskrift sættes.
Hun er ikke en kat jeg vil have mange kuld på - men ud af linier jeg gerne vil bevare og arbejde med, så hun parres. Killingerne fødes og stambogsføres med frie forældreattester.
Ingen af killingerne har navlebrok - jeg beholder en resten kastreres og sælges til kæl. Beslutter mig for at morkatten skal sterilieres.
Hovsa siger dyrlægen - hun har et mini navlebrok. Nope siger jeg og viser attesten. Jeg kan stadig ikke selv mærke det.
Den historie er nu blevet til jeg snyder og bedrager - og at alle killinger efter den hunkat skulle være lukket for avl - øhhh, hvad så med hankatten der var far til hende - og hendes frie søskende?
Jeg har handlet i god tro - og haft den nødvendige dokumentation på at katten var fri - hvad er problemet?
Selvfølgelig kan man ikke få attest på en kat der HAR navlebrok - det havde min altså ikke da stemplet blev sat.
Så at gøre mig til til snyder og bedrager, sikkert fordi man selv har en kat man ikke kan få en fri attest på - der er dælme under lavmålet!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Selvfølgelig føler jeg mig truffet når du har hele historien og alligevel bruger ord som snyder og bedrager ,..
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
nov 2008
Jeg kender godt reglerne.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Og i katte verden bliver et knurrehår til 3 katterier .
Meget andet er der vel ikke att siger .
At der så stadigvæk kan koges nye historie og rygter på gamle knogler tja .
Jeg har før set dig skrive den historie som eks i nogle tråde . Så du har vel ikke fejet noget under gulvtæppet .
nov 2008
nov 2008
og den allerførste du skrev har du slettet - det er den jeg svarer på 14:48, noget med der ikke var søgt stamtavler.
Hvad du holdt dig væk - så kunne var der ingen der kunne have regnet ud hvem det var.
Men DU skriver direkte hvad JEG har rådet dig -. i en pb -. hmmmmm ...
nov 2008
Igen - ingen kunne foirbinde noget som helst med nogen før du selv meldte dig på banen - du kunne have holdt dig væk. Mit er ingen hemmelighed - og intet har jeg i den forbindelse slettet.
nov 2008
"hvis kun halvdelen bliver skrevet"
Hvem har så skrevet halvdelen - igen jeg har intet slettet, det har du, hvorfor?
Lad det hvile, har givet mig en oplevelse af hvad hjælpsomhed kan medføre - så private pb'er om holdninger tik opdræt, den svarer jeg ikke på for eftertiden.
nov 2008
Mener du det er din opgave at spørge FD om jeg har gjort noget forkert?
Det næste er vel jeg kan læse det i KatteMagasinet?
Fatter ikke hvad det er du ikke forstår - og slet ikke du blander andre ind i det.
Jeg er temmelig forarget over fremgangsmåden - og har ikke brug for at andre går mit bud for at få at vide der intet firdækt er i det - føj siger jeg bare
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
man skal passe på hvad man skriver...
Det viste jeg godt, men privat, urmf
nov 2008
Men kan du vise mig hvor det står?
(link fjernet)
Stambogsføring i Felis Danicas stambog
1.3.2 Attester
Han- og hunkatte, som ikke tidligere har fået afkom registreret i Felis Danica, skal der sammen med stamtavlerekvisitionen medsende følgende attester.
På attesterne skal kattens fuldstændige navn, registreringsnummer og ID mærkning være påført.
Dyrlægeattest eller en, af Felis Danica godkendt, navlebrok-/kryptorchid-/høreattest eller notering på kattens stamtavle, som viser at:
- Katten ikke har navlebrok.
- Hankatten har normale og korrekt placerede testikler.
- Hvide katte (EMS w) er hørende.
Såfremt der ikke kan fremlægges disse attester, registreres samtlige killinger med avlsforbud, som ikke kan ophæves.
(link fjernet)
Kap. 3 Regler for opdræt
3.5 Katte ikke tilladt i avl
Følgende katte er ikke tilladt i avl:
- Døve hvide katte
- En voksen kat med synlig navlebrok
Det er tilladt for det enkelte FIFe-medlem at tilføje yderligere restriktioner grundet nationale omstændigheder.
KATTEN HAVDE IKKE ET SYNLIGT NAVLEBROK !!!!
nov 2008
03-10-2011 18:52:23
Der er ingen, der har gjort noget forkert, du har blot opfattet det forkert, som jeg skrev.
Men det kan være jeg igen ikke forstår hvad du skriver - eller endnu mindre mener
nov 2008
http://fifeweb.org/wp/lib/lib_current.php
Breeding & Registration Rules
nov 2008
IGEN HVOR STÅR DET I REGLERNE? Alle regler er beskrevet - SÅ vis mig hvor det står?
eller kan du ikke finde det beskrevt - så oplys mig HVEM der har meddelt dig det - tak!
nov 2008
Kan hjælpe dig lidt på vej:
Henvendelse til avlsrådet kan ske direkte til avlsrådets sekretær:
Marianne Seifert-Thorsen
Guldregnvej 4
4600 Køge
avlsraad@felisdanica.dk
Da avlsrådet bruger elektronisk sagsbehandling, ser de meget gerne alle sager sendes elektronisk via adressen avlsraad@felisdanica.dk – hvis det ellers kan lade sig gøre uden at mindske læseligheden.
Avlsrådets sammensætning
Birgit Hartoft (formand)
Marianne Seifert-Thorsen (sekretær)
Diana Jensen
Jette Eva Madsen
Og hvad er din begrundelse for at gå andres ærinde - andet end nævenyttighed?
Kan kun sige er du ikke bedre til at være præcis mundligt end på skrift -. sikken en historie der så kan komme ud af det. Vil anbefale dig at læse denne tråd og hvad DU selv skriver.
dec 2006
nov 2008
Og i hvilken anledning syntes du det var din sag at bringe op hvad jeg fortæller? - jeg er bare mere end nysgerrig
Det kunne jo så være interessant om det er foregået skriftligt (med tanke på strukturen i den her tråd) eller mundligt?
nov 2008
For at du er hellig - og jeg det modsatte? Du har jo ikke engang en dokumenteret sag - for alt er som det skal være - og du kunne jo ha' fået noget galt i halsen - det oser den her tråd i den grad af - så din forespørgsel om en andens forhold er sikkert ligeså vævende ...
Det kommer kun een ved - og det er mig - og tro mig, både jeg og mine katte har det fint - selv med din utidige indblanding.
Har aldrig forstået der er nogen der har så travlt med andre og ikke bare passer deres eget - men det er jo altid nemmere når det er andre at være så retskaffen, ik'?
Har du brug for i dit videre forløb at have min adresse, telefonnummer eller andet så sig endelig til - så får du det til din smedekampagne ...
Tro mig Heidi - den her tråd skader ikke mig det mindste - men der er med garanti rigtig mange der efter dine udgydelser her vil holde sig rigtig langt væk fra dig. Du er ikke en person man viser tillid - for den vil du straks misbruge enten der er et formål med det eller ej ...
Føj, siger jeg bare ...
dec 2006
dec 2006
nov 2008
Jo, jeg ved godt hvad det handler om - det hat du jo selv skrevet andet sted.
Du skal passe lidt på med at komme med injurier, det er faktisk både ulovligt og strafbart - jeg har ikke fusket med noget som helst - jeg har handlet helt og aldeles i god tro - og deri ligger forskellen.
Du gør nu ikke livet nemmere for dig selv - men det er dit valg ...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
sep 2008
nov 2008
Går jeg i beskedder kan ejg sagtens se en masse angivet med brugers navn - prikker jeg på navnet ryger jeg til forsiden, hvorfor?
nov 2008
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
nov 2008
- om man bliver sletter, eller
- man selv sletter sig?
sep 2008
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806