933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Alle de fuskere ! Alle de fuskere !

Hej alle.. Jeg bliver altså nødt til at poste dette indlæg.

Hvad sker der med alle de fuskere, ihvertfald når vi snakker birma-racen, der prøver at sælge katte uden stamtavle, og siger at forældrene har og bla bla. Hvad er det for nogle mennesker der får en kat med tavle, og er med i Darak eller hvilken klub man nu er med i, og ved at man ikke skal avle med andre racer eller med katte der slet ikke må avles på, har sygdomme eller hvad det nu måtte være. Og så formår de at gøre det alligevel, og så også sælge dem videre. Og så har de også den frækhed at sælge killingerne som hellig birma, og fortæller at de er godkendt til avl og hvad ved jeg!?

Dette indlæg kommer af at have set lidt for mange annoncer på dba. de sidste par dage, hvor folk sælger "hellig birma" som er " ægte" og gode nok til at avle på åbenbart!?

Andre der har oplevet lign. ?
- Og hvad kan vi gøre ved det ?

/ Michelle Lotus

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle de fuskere !
  • #1   4. aug 2011 Sådan ser det ud for alle populær racerne desværre....

• #2   4. aug 2011 Lige nu oplever du den frustration som jeg har oplevet gang på gang i flere år.

Det er rigtigt træls for at sige det på godt jysk, at vores race ødelægges på den måde.

Jeg hidser mig så ikke så meget op over de mennesker du nævner. Næ jeg hidser mig op over de opdrættere der ikke kan finde ud af at neutralisere deres killinger inden de rejser hjemmefra. Det er jo faktisk dem der er skyld i at det kan lade sig gøre at lave birmablandinger og killinger uden stamtavle.

Træk vejret rigtigt dybt. Du vil nemlig opleve den frustration gang på gang.

MVH
    Lone

• #3   4. aug 2011 Dansk racekatte klub, én af de 4 hovedklubber under felis danica smiley

• #4   4. aug 2011 DARAK = Dansk Racekatte Klub

Det er sørgeligt at se, når de forskellige racer bliver solgt som værende rene uden tavle. Vi døjer skam også med det inden for siam / orientaler, men heldigvis ikke så meget inden for min egen race balineser / orientalsk langhår.

• #5   4. aug 2011 Selina: Altså at hun ikke har hvide sokker på alle poter er ikke ens betydende med at hun ikke må bruges til avl, da de hvide poter er noget af det sværeste at få " rigtigt" på en birma, men rigtig mange bliver solgt til kæl, da man næsten kun sælger racekatte til avl, til folk der i forvejen er opdrættere, så man ikke ryger ud i netop det jeg har set alt for meget af, kattehandlere, der bare parrer deres katte til højre og venstre for at tjene penge, det er så synd smiley Ved at sælge en kat til kæl, som du har, sikrer man sig mod at du f. eks parrer den med en anden race eller laver killinger uden stamtavle smiley

• #6   4. aug 2011 Jo selina.
    Den brune pote er ikke noget at bekymre sig om. Vi birmaopdrættere får sommetider grå hår i hovedet af de poter......man kan ikke styre det hvide.

Så brun pote eller ej...har du en stamtavle er hun raceren

• #7   4. aug 2011 *Chicabee* - Ja det havde jeg godt på fornemmelsen, men bliver altså både sur og ked over det.! Kan ikke forstå at man kan få sig selv til det. Nogle folk ser på stamtavle som er det bare et irritationsmoment, der er jo en grund til at man bruger det, netop for at kunne kontrollere hvem der bliver parret med hvem, osv.

• #8   4. aug 2011 Lone: Ja det kommer nok til at ske en del gange.. Men vi birmaejere/opdrættere må jo kæmpe for at den slags handel bliver mindre, det er virkelig ikke til at holde ud!

• #9   4. aug 2011 Altså blandinger kommer jo også af at én eller anden har brugt en kat med tavle på en forkert måde. Men det er mere ærligt at sige at man vil sælge en blamding, som man ikke selv har haft noget at gøre med er blevet blandet, fordi man ikke har sat sig ind i hvad det der med stamtavler er for noget, for man købte jo bare en billig blandingskat, ligesom man køber en huskat.

• #10   4. aug 2011 Michelle Lotus smiley Jeg har neutraliseret i 11 år, i al den tid jeg har opdrættet.....det glæder mig rigtigt meget, når nye opdrættere helt er med på, hvad der skal gøres for at stoppe det uvæsen smiley

• #11   4. aug 2011 Lone: Jeg blev faktisk ikke selv opdrætter på den "rigtige" måde, da jeg ikke købte direkte af opdrætter, hvilket jeg virkelig er ked af den dag idag, - men vidste ikke at det ikke skulle gøres sådan dengang, vidste bare der skulle være stamtavle og alle de andre ting. Jeg er så heldigvis ikke én af de kattehandlere, men hvis nu kunne min skønne kat være endt hos sådan én, det er slet ikke til at tænke på!

• #12   4. aug 2011 Selina: Okay du tænker såå langt tilbage.. Nu tænkte jeg på de blandingskatte, hvor de f.eks er halv birma, og halv skovkat, som bliver solgt rundt omkring:)

• #13   4. aug 2011 Lone: Men jeg er helt med på hvad der skal gøres, og skal nok gøre mit for at prøve at afhjælpe problemet, det er helt sikkert!

• #14   4. aug 2011 Det er ikke bare Birmaen, der er truet, det er ALT godt opdræt, der bliver truet af sådanne uvidende idioter.

Nej, det er ikke en guldmine at opdrætte racekatte, det er en passion for den enkelte race. Så lad være at ødelæg det.

Det er frustrerende at se rigtig mange års avls arbejde blive ødelagt af disse uvidende idioter.

• #15   4. aug 2011 Det er rart at høre at det ikke kun er mig der er frustreret, Men udover at neutralisere, hvad kan vi så gøre ?:S

• #16   4. aug 2011 Det er vel den mest sikre måde at mindske uhensigtsmæssig "avl" på dyrene.

Jeg har selv for nylig neutraliceret min Burmilla, fordi hun har nogle uheldige gener, og under ingen omstændigheder ønsker en upser, fordi man lige har glemt en enkelt pille.

Kommentér på:
Alle de fuskere !

Annonce