{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Førstegangsfødende -Hvor mange? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg venter killinger først i december, og hverken jeg eller min kat har prøvet det før:) Tænkte på hvor mange killinger jeg kan forvente. Ved ikke om man overhovedet kan sætte et ca. antal på. Hun er på søndag 5 uger henne, og jeg har prøvet at mærke meget forsigtigt på hendes mave. Jeg læste at killingerne nu var på størrelse med en valnød, og at en erfarren opdrætter eller dyrlæge måske ville kunne mærke hvor mange der var, så jeg prøvede lige at mærke og det føles lidt som om der er to eller tre små "kugler" inde i maven. Mor er en blanding mellem Maine coon og Chinchilla perser og far er ren Maine coon.
Med venlig hilsen Anja (en meget spændt kommende "mormor").

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangsfødende -Hvor mange?
  • #1   2. nov 2010 jeg har lige fået 5 og det var hendes de første... i 7 uge kan du mærke dem sparke i hendes mave.. tror ik du kan mærke hvor mange der er som ny "mor" jeg troede også kun der var to nemlig..:) held og lykke med dem

• #2   2. nov 2010 Okay. Nej, jeg tror heller ikke at jeg kan regne med det, he he. Tak og held og lykke med dine 5. Glæder mig som et lille barn til de kommer:)

• #3   2. nov 2010 ja jeg kunne heller ik vente.. smiley

• #5   3. nov 2010 Begge min venindes katte fik 4. og det var første gang

• #6   3. nov 2010 Tak for alle de mange svar:) Tanja: WOW! Det var mange mislinger! Kunne godt være tilfreds med lidt mindre, he he. Især for missemors skyld:s

• #7   16. nov 2010 Min Lily fik også sit første kuld for knap 3 uger siden. Hun fødte 8 men kun 7 overlevede. Jeg havde hørt at jeg ikk skulle regne med mere end 5.??

• #8   16. nov 2010 HAHA- ja Tanja, sad lige og tænkte jeg vil skrive det som skræk og advarsel..min lille Majse pige fødte 9 killinger som første gnags fødende...men men, kun de 6 af dem overlevede..heldigt for Majse må man sige....
    Men jeg vil gætte mellem 3-5 for dit vedkommen. Perser er ikke kendt for at få store kuld, imens en MCO ligger gerne omkring de 6 stykker i snit..
    held og lykke

• #9   16. nov 2010 Okay. Jeg kan snart ikke holde ud at vente mere:o) Glæder mig som et lile barn:o)

• Kamilla C
    Kamilla C Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 4
    #10   16. mar 2011 Hejsa.
    hvordan gik det med det hele?
    fik hun mange killinger?
    jeg har lige fundet ud af at min colorpoint perser er gravid, og hun det er også hendes første gang, og min, så jeg er meget spændt på hvordan det er gået.

mvh kamilla

• #11   20. mar 2011 Kamilla C> Det gik ikke særlig godt. Hun fødte 5 killinger og de var MEGET for små. En af dem døde allerede ti min. efter den var født og dagen efter var to mere døde:'-( Underliget nok levede den mindste af dem (47 gram) i en lille uges tid, hvor jeg gav den modermælkserstatning hver tredje time, døgnet rundt. Men den var meget tynd og kunne ikke holde sig varm, og døde så efter en uges tid. Så der var desværre kun en der overlevede. Den er nu lige blevet 15 uger, og er en rigtig krudt"ugle". Jeg ved ikke hvad årsagen til at det gik så galt er, men jeg har besluttet at nu er det med killinger prøvet, og så lader jeg det blive ved den ene gang. Jeg brød fuldstændig sammen hver gang der var en killing der døde og kunne ikke komme udenfor en dør hele den første uge, fordi at jeg hele tiden skulle holde dem varme og give dem mad. Så jeg vil i hvert fald ikke forsøge igen. Jeg er sku for blød, he he. Nu er det ikke for at give dig dårlige nerver, og det er vist ikke normalt at det går galt med kattefødsler. Men nu fik du lige historien:-) Det er forresten en god idé at have modermælkserstatning i huset inden hun føder, da du ikke lige kan få fat på det en søndag aften, hvis du står og skal bruge det:-) Held og lykke med det

• Kamilla C
    Kamilla C Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 4
    #12   22. mar 2011 Åh nej dog.. det er jeg da ked af at høre.. men godt der er 1 krutugle der klarede den..
    nu må vi se hvordan det går med min lille mis..
    hun er selv meget lille så er lidt nervøs for det hele..
    hun tager dog fint på og spiser og drikker godt..
    så det gør det lidt nemmere..
    tak for tippet, så må jeg ud og finde det og en lille sprøjte hvis uheldet sku være ude..
    men tak fordi du delte..:)

Kommentér på:
Førstegangsfødende -Hvor mange?

Annonce