1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Surrogat mor til Bumle Surrogat mor til Bumle

Hej Alle
Min veninde har fundet en lille killing ude foran hendes dør. Han er ca 3 uger og hedder Bumle. Hun har haft ham i 1½ uge nu. Han har fået modermælkserstatning (ca 100 ml pr dag) men nu er han begyndt ikke at vil spise så meget. Han vejer ca 300 g. Vi har talt med Inges kattehjem og de foreslog, at jeg/hun ledte efter en surrogatmor til lille Bumle på forskellige kattefora, da det er vigtigt at han er sammen med andre killinger. Det er også et problem at få ham fodret regelmæssigt (hver 3-4 time) da både hende og hendes mand arbejder hver dag. Min veninde er IKKE interesseret i at give killingen bort, da den betyder meget for hende og især hendes børn. Hun har indset at det ansvar det følger med at opflaske sådan en lille moderløs killing, ikke kan lade sig gøre pga deres arbejde. Så derfor beder vi om jeres hjælp. Er der nogen derude ude som har en kat med killinger, som har lyst til at få en lille nuttet plejebror? Hun bor i Thorning (8620 Kjellerup) og det ville selvfølgelig være bedst hvis der var en her omkring.

Med venlig hilsen Karina (og Louise)

Kontakten bedes venligst ske til Louise på 40 72 14 37 da jeg er hørehæmmet

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surrogat mor til Bumle
  • #1   3. jun 2010 jeg synes helt klart også hun bør overdrage den til hittekilling... self er det "træls" hvis hun har brugt mange penge på den, og ikke få noget for den, men det er synd at den ikke får den pleje den skla have...

• #2   3. jun 2010 Øhh undskyld men hvorfor tror i hun spørger om hjælp til killingen herinde?? det er nok fordi hun tænker på killingen!! Hvis hun kun tænkte på sig selv, havde hun squ nok været ligeglad med om den fik nok mad, tror i ik? Og lige en anden ting, jeg syns squ det er flot at hun har spurgt om hjælp! Tror i det er nemt at indse at man ikke kan ta det ansvar det kræver at opflaske en killing?? Men ok, jeg skal nok sige til hende at hvis man har brug for hjælp skal man nok ikke hænvende sig herinde! Tak

• #3   3. jun 2010 Louise: self er det "træls" hvis hun har brugt mange penge på den, og ikke få noget for den???

Hvad mener du med det? Hun vil IKKE af med den, hvorfor skriver du så at det er træls hvis hun ikke får noget for den??

• #4   3. jun 2010 Vægten er lav hvis den er omkring 3 uger.

Det er bestemt ikke optimalt at lade killingen vokse op uden andre katte. Mennekser kan ikke præge killingen så den får normal adfærd - har killingen ikke haft en optimal opvækst, mor og søskenden, andre katte gør man killingen en bjørnetjeneste:

(link fjernet)

• #5   3. jun 2010 Lis: Tak for dit svar. Inges kattehjem sagde at det var en okay vægt, fordi de skulle ca ta 100 g på om ugen. 3 uger gammel = 300 g.
    Min veninde har en hankat, men den kan jo ikke være "mor" ;o) Og du har fuldstændig ret i at den skal have andre killinger om sig, som jeg også skriver i der første indlæg.

• #6   3. jun 2010 jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg synes det lyder som om folk har misforstået dit indlæg.

Det jeg forstår er at din veninde i en periode vil give klillingen til opfostring, da hun ikke selv kan give den de bedste muligheder, men at hun ønsker missen tilbage igen når den er gammel nok og har lært at være kat sammen med andre killinger?

Er det rigtigt forstået for så synes jeg virkelig det er flot at hun, selvom hun helst vil have killingen hos sig, kan se at der er andre der bedre kan hjælpe den lige nu, og at hun så kan give den et kærligt hjem når den er klar til det. Jeg håber i finder en missemor.

Ellers kan hun overgive den til hittekilling og måske få en aftale om at få killingen tilbage når den er gammel nok, det kan man muligvis tale med dem om hvis man er meget knyttet til den lille

• #7   3. jun 2010 Nina: Mange tak for dit svar :o) Ja du har forstået det helt rigtigt :o) vi har fundet en hjælpe-pleje-mor til på søndag, og på mandag ryger han til hittekilling, og så¨aftaler de at de kan købe bumle tilbage når han er blevet de 12 uger. ;o) jeg syns også det var MEGET mystisk at den var der, for det 1. var der kun ham, for det 2. det er midt inde i en lille bitte by, og det er meget mærkeligt at der ikke er nogen som helst der kender noget til ham :o( Jeg var med rundt og lede i 2 timer efter flere små killinger og misse mor, men der var ingen :o(. Men jeg håber alt går godt her over weekenden

Kommentér på:
Surrogat mor til Bumle

Annonce