684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Hjælp til natrium-fattig vand! Hjælp til natrium-fattig vand!

Hej alle dyre-elskere:-)

Som skrevet i tidligere tråde, har jeg en gravid kat, der meget snart skal føde.
Og jeg har fået købt modermælks erstatning, til hvis det skulle ske at hun ikke vil tage sig af dem.

Det eneste min dyrlæge havde, var royal canin modermælks erstatning, der skal blandes op med kogt flaskevand uden for meget natrium, er der nogle her der kender et godt mærke uden for meget natrium?

Kan huske maxi zoo havde noget katte-vand for noget tid siden, med meget lidt natrium, men har hverken kunnet finde det i Ålborg eller Århus.

Kærlig hilsen
Trine, Hawkeye, Duchesse og de fire små blobber inde i maven smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til natrium-fattig vand!
  • #1   11. maj 2010 Står der på bøtten at det skal blandes op i flaskevand?

• #2   11. maj 2010 Ja, det står i brugsvejledningen.

• #3   11. maj 2010 Okay :S Jeg har nu aldrig hørt om nogne der har brugt flaskevand.

Står der hvorfor der ikke må være natrium i?

• #4   11. maj 2010 Nej, det står der vidst ikke noget om, kan lige finde den.

Hmmm, mig der havde læst forkert, der står "Brug kun flaskevand med lavt mineral indhold".

Beklager.

Det er vidst min hjerne der er stoppet med at virke smiley

• #5   11. maj 2010 Jeg syntes det lyder mystisk.. Jeg mener man sagtens kan tage noget koldt vand fra hanen og lade det køle ned, ligesom til småbørn

• #6   11. maj 2010 Syntes også det lyder underligt, for det skal jo koges før man bruger det...

• #7   11. maj 2010 hmm ja så lyder det endnu mærkligere XD

Men er alt flaske vand ikke også med mineraler?

• #8   11. maj 2010 Pas, jeg har kun kigget efter natrium indhold de sidste mange dage, hehe...

Så må lige sammenligne når jeg skal ned og handle ind smiley

• #9   11. maj 2010 Jeg plejer at koge vandet, lade det køle lidt af inden det blandes med pulver... tror også det er det der menes...

• #10   11. maj 2010 Lailah: Men bruger du så alm postevand?

• #11   11. maj 2010 ja, og koger det.

• #12   11. maj 2010 Jeg har brugt vand fra hanen og kogt det og ladet det køle af til den temp. der står er bedst.. Mener der står noget om hvor varmt vandet skal være når man blander eller også er det bare noget jeg kan huske fra den gang jeg gav mine børn flaske...hihi Det er jo et par dage siden...

Men i hvert fald så tror jeg ikke på, at vores vand i hanerne er skadeligt for killingerne smiley

• #13   11. maj 2010 Hvis du kan drikke vandet - så er det helt sikkert også godt nok til killingerne smiley

• #14   11. maj 2010 Yvonne: Der står det skal være 50 grader når det blandes, så det var ikke forkert husket:-)

Men så vil jeg bare bruge postevand:-)

Så venter vi bare på at hun gider føde:-)
    Dyrlægen siger vi skal ringe på mandag hvis der ikke er sket noget, så håber virkelig for det bette pus at hun snart føder, så hun ikke skal igennem for mange ubehagelige oplevelser...

• #15   11. maj 2010 Det er ikke godt at bruge pulver til helt små killinger. Det kan være rigtig farligt for dem, hvis du ikke får rystet alle klumperne ud.

• #16   11. maj 2010 Annie: Jeg kunne ikke få andet ved dyrlægen her i byen, spurgte nemlig efter sådan noget der var klar til brug...

• #17   11. maj 2010 Prøv apoteket og dyrehandleren.

Ellers kan det bestilles hos www.unimati.biz som er en dansk side.

• #18   11. maj 2010 Men altså, det er jo i en sutteflaske, med et meget lille hul, vil flasken ikke bare stoppe til hvis der er klumper i?

• #19   11. maj 2010 Det er ikke farligt, at bruge, bare du er omhyggelig med, at følge anvisningen for blandingsforhold smiley Den diskution kommer hver gang der er en som skriver de har købt pulver. Altså jeg har brugt Royal Canin pulver til tre kuld nu. Et var min datters.. Og jeg har set der flere herinde der siger det samme som mig... Jeg har heller aldrig endnu set at det er videnskabeligt bevist, at det er maden det har været galt med, når I siger at killinger kan dø af det... Jeg har efterlyst det før og som sagt, så er der INGEN, som er kommet med noget endnu smiley

• #20   11. maj 2010 Jeg tror så ikke det har noget med natrium at gøre, at det skal vere kogt - men kalk-indholdet. Men hvis man bruger købevand må der naturligvis ikke være natrium eller noget tilsat, det er klart.
    Men ved at koge vandet, lade det køle af og kun bruge de øverste 3/4 af vandet, slipper du for meget af hårdheden i vandet, dvs. du slipper for meget af kalken. Men du skal lade det stå og bundfalde lidt efter kogning - men det skal jo alligevel også falde til 50 grader. Og endelig ikke ryste for meget på kedlen, så bundfaldet blandes ud i vandet igen.
    Mælkepulveret har nemlig allerede det korrekte kalk:fosfor-forhold, hvilken vil forskydes, hvis du bruger ukogt vand fra et område med meget kalk i undergrunden.

• #21   11. maj 2010 Og jo hvis der er klumper i, så stopper hullet til smiley

Og så¨tror jeg det er rigtig det som Lene Skov M skriver med kalkinholdet og at det falder til bunds når det står og køler af... Vi har det de kalder meget blødt vand og alligevel kan jeg da se at der falder kalk til bund i kedlen. eg bor ovre ved *Esbjerg kanten, men min mor bor i Greve og der har de meget mere kalk i vandet smiley

• #22   12. maj 2010 Det er korrekt det har noget end klumper at gøre - men det er nu i killingens tarm.

Pulver kan aldrig ligegyldig hvor meget du forsøger dosseres helt korrekt.
    - det kan give forstoppelse
    - det kan give diarre

Pulvermælk bør ikke gives til killinger under fire uger

Du kan bruge gedemælk i et par dage indtil du får fat i flydende KMR

• #23   12. maj 2010 Hvorfor kan det ikke doseres korrekt ??? Der er da måleske og flaske med mål med i pakken... Hvis man vil være sikke kan man da bare putte lidt ekstra vand i til at starte med... Det gjorde jeg selv, men læste herinde, at en anden ikke havde gjort det og heller ikke havde haft problemer... Jeg tor det kun er rygter der er sat i gang.. En fjer der er blevet til en høne smiley Undskyld mig... Men det er min mening... Tre kuld og ingen problemer her og andre herinde også, der ikke har haft problemer... Jeg fatter det ikke... Kan du henvise til noget på nettet hvor der er skrevet om det I påstår Lis ? Det kunne jeg nemlig godt tænke mig at læse...

• #24   12. maj 2010 Pulvermælk bør ikke gives til killinger under fire uger...

Siger hvem ? Vores dyrlæge udlevere det endda, hvis du mangler mælk til killinger smiley

• #25   12. maj 2010 Jamen du skal da ikke undskylde du har en mening - men det ændrer ikke på at måleskeen ikke er præcis nok.

Det er da muligt en fjer bliver til fem høns - kan ikke lige se for mig hvordan.

Almindeligvis vil vi anbefale KMR., men det er ikke ligegyldigt, om man vælger pulver eller den flydende form.
    Pulverformen giver ofte enten diarrhoe eller alvorlig forstoppelse. Årsagen er, at uanset hvor meget man anstrenger sig og følger brugsanvisninger, så er det uhyre svært at ramme en konsistens og sammensætning af bl.a. salte, der svarer til ”vor mors”.
    Den flydende form af KMR er derimod fremstillet så både konsistens og sammensætning svarer til mælken fra en god gennemsnits moderkat.
    Der er en lille prisforskel, men den burde ikke betyde alverden. Specielt ikke da tilskuddet oftest kun er kortvarigt.

hentet på: http://www.abilddyreklinik.dk/
    -og det er jeg og mange andre 100% ening i

• #26   12. maj 2010 Se*fø'li udleverer din dyrlæge det - han har det jo pp hylden. MAsser af dyrlæger udleverer det i god tro endda. Men der er hedigvis ogå nogen der ved pulver ikke er optimalt til helt små killinger.

Man lærer lektien er det man piller ud af killingen ufordøjet pulver.

Nå, jeg må hellere lad være med at sindene til at koge over - uha da ...

• #27   12. maj 2010 Jamen jeg er ikke i tvivl om, at der er mange der mener det samme som dig... Men jeg har hverken haft forstoppelse eller diarré i de tre kuld hvor det brugt -)

Har du et link der fortæller om at det er pulvermælk der er årsag til problemer med killinger og/eller døde killinger ?

• #28   12. maj 2010 Jeg har stor respekt for vores dyrlæger og deres viden, vil jeg starte med at sige...

Jeg har ikke pillet pulver ud af enderne på mine killinger heller smiley Og ja sindene kommer hurtig i kog nogle gange og lige med det her har jeg også let ved det ...smiler... På grund af min egen erfaring smiley

• #29   12. maj 2010 Jeg har da lige sendt dig hvad der Dyrlge Knud Steensborg har skrevet - med link - er det ikke nok for dig syntes jeg du skal øge selv - jeg ved hvordan det hænger sammen - så jeg skal ikke bruge det:-)

• #30   12. maj 2010 Og der er forskel på om det er optimalt eller om det er godt nok og så til, at det er farligt smiley

• #31   12. maj 2010 Yvonne - der er flere der har mistet killinger på den bekotning- også her på KG

Glem det, det var et forsøg på at give et got råd - du gør bare som du plejer ...

Vi bliver alle sammen klogere - ikke af andres erfaringer - men af dyrekøbte egne ...

• #32   12. maj 2010 Hvorfor kommer dem her på KG så ikke frem og siger det... Det har jo været diskuteret i utallige tråde og er det bevist, at det er pulveret der er synderen ?? Det kan jo være så meget andet.. Har det været blandet korrekt... Hat de masseret maven osv.. Eller ville killingen være død alligevel af andre ukendte årsager ??

• #33   12. maj 2010 Hmm nu har jeg tit hørt om at killinger ikke må få det pulver herinde, det undre mig da jeg har kendt nolge stykker der har brugt det, der i bandt mig selv :-S Der er ikk sket noget ved det, kunne egentligt godt tænke mig at hører nolge historier omkring det, hvis det skullr være så skidt?

Men det jeg gjorde var at følge anvisningen: Jeg kogte vand fra hanen, blanede og rystede det og ventede med at givde det til det havde rette temperatur (kan ikk huske temperaturen lige pt)

• #34   12. maj 2010 Puha, nu bliver jeg jo helt i tvivl smiley

Vil jo selvfølgelig ikke skade de små, men der er jo også mange der aldrig har haft problemer med RC erstatning.

Kunne være "rart" at høre fra dem hvor det er gået galt... Hvis man da kan udtrykke det sådan smiley

• #35   12. maj 2010 Til Lis.
    Jeg har lige været inde på det link du har skrevet længere oppe smiley

Du anbefaler (også længere oppe) at man hellere må bruge Gedemælk end pulver erstatning. Inde på det link skriver de lige netop det modsatte og jeg må indrømme, at jeg kan ikke lige finde noget derinde, der underbygger din påstand om, at killinger dør af pulver erstatning.

Måske, kan jeg ikke se skover, for træer og så må du lige fortælle mig hvor præcis jeg kan læse noget om det...

Hvorfor skulle jeg begynde, at søge på nettet efter noget, som jeg ved af egen erfaring ikke passer... Det vil jo ikke kunne findes... smiley

Kommentér på:
Hjælp til natrium-fattig vand!

Annonce