{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring graviditet+efter... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ja jeg kommer lige til at lege spørge-Jørgen igen (og nok ikke sidste gang) :o)

Vores kat, Feline, har stiftet bekendskab med en han-mis og bl.a. her forleden og her til morgen har vi set dem parre sig. Her til morgen var vi ikke i tvivl om at der var sket noget fordi Feline "skreg" da han trak sig ud, vappede ham en og rengjorde sig selv. Herefter rullede hun rundt, vaskede sig, rullede rundt, gned sig op af ting, vaskede sig osv. osv.
Et stykket tid efter rengjorde han-missen sig også så vi må tror på den er god nok, også set ud fra lyden hun lavede.

Men vi har lige lidt flere spørgsmål hvis vi må belemre jer med dem:

1) Vi har læst at hun skulle gå ud af løb og ca. 3 uger efter skulle vi kunne se det på hendes dige-vorter. Men kan vi risikere at hun går i løb igen, efter hendes nuværende løbetid går over?

2) Vi går ikke ud fra at hun går i løb mens hun er gravid og skal tage vare på sig selv, vokse osv. Men kan hun det?

3) Når hun nu føder, og har født, hvad så ... Her er vi meget i tvivl om hvad og hvordan for jeg syntes at have læst/hørt at hun godt kan gå i løb igen og "svigte" killingerne - er det sandt og hvad gør man?
Skal hun / må hun få P-piller indtil hun kan neutraliseres, eller skader det killingerne når de diger?

4) Jeg skal måske lige nævne at vores plan med hende er at hun skal neutraliseres når hun har fået killinger - men hvornår man må gøre det har vi ikke spurgt dyrelægen om endnu - måske i ved det?

Vi er meget spændte og vil hende (og killingerne) alt godt så undskyld de mange spørgsmål. Vi regner selvfølgelig også med at have dyrlægen med indover og bombe ham med lidt spørgsmål men jeg ville lige benytte dette dejlige forum når nu der sidder så mange der har erfaringer med dette :o)

På forhånd mange tak og ha' en fantastisk dejlig dag :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring graviditet+efter...
  • #1   19. mar 2010 1) Vi har læst at hun skulle gå ud af løb og ca. 3 uger efter skulle vi kunne se det på hendes dige-vorter. Men kan vi risikere at hun går i løb igen, efter hendes nuværende løbetid går over?

Ja, hun kan være falsk drægtig - det sker også de kan gå i løb selv om de er drægtige

2) Vi går ikke ud fra at hun går i løb mens hun er gravid og skal tage vare på sig selv, vokse osv. Men kan hun det?

Hvis du mener og hun vil lade sig parre igen - hvis der er en smart han er svaret ja

3) Når hun nu føder, og har født, hvad så ... Her er vi meget i tvivl om hvad og hvordan for jeg syntes at have læst/hørt at hun godt kan gå i løb igen og "svigte" killingerne - er det sandt og hvad gør man?
    Skal hun / må hun få P-piller indtil hun kan neutraliseres, eller skader det killingerne når de diger?

Giver p-piller ca. ugen efter fødsel. Det skader ikke killingerne

4) Jeg skal måske lige nævne at vores plan med hende er at hun skal neutraliseres når hun har fået killinger - men hvornår man må gøre det har vi ikke spurgt dyrelægen om endnu - måske i ved det?

Når killinger ikke dier mere - det er vel omkring 12 ugers alderen

• #2   19. mar 2010 1) Vi har læst at hun skulle gå ud af løb og ca. 3 uger efter skulle vi kunne se det på hendes dige-vorter. Men kan vi risikere at hun går i løb igen, efter hendes nuværende løbetid går over?

Hun går ikke ud af løb med det samme efter parring. Løbetiden vil stå på en uges tid uanset parring eller ej. Som regel kan det ses på dievorterne efter 21 dage ca. Men som Lis siger, så KAN hun være falsk drægtig, så det kan altså snyde.

Hun kan i princippet godt gå i løb igen selvom hun er drægtig, -OG lade sig parre. Men det er mest almindeligt at de ikke går i løb.

Ja, giv p-piller ugen efter fødsel, og så indtil hun bliver steriliseret, når killingerne er omkring de 12 uger. Hvis i er rigtig smarte, sørger i for, at alle killingerne bliver neutraliseret inden de skal ud i nyt hjem, og så får i også ordnet jeres hunkat samtidig. Det giver gerne en mængderabat, og i er med til at mindske overproduktionen af killinger smiley

Har jeg vidst svaret på smiley

• #3   19. mar 2010 Vi fik vores Mulle steriliseret da hendes killinger var 6 uger gamle og det gav ingen problemer. Killingerne fik lov at blive ved med at die og hun passede dem stadigvæk til UG. Det var den dyrlæge vi benyttede på det tidspunkt, der anbefalede det og sagde at det var meget almindeligt at gøre det på dette tidspunkt, men enkelte gange gik det ud over mælken, derfor skulle de være mindst 6 uger, så de kunne klare sig med andet mad, hvis uheldet skulle værre ude. Men de gik rigtig fint smiley
    Dyrlægen vuderede også ud fra, hvor god en mor hunmissen var. Hvis det var en rigtig super god mor skete der sjældent noget, men hvis missemor var knap så god, så anbefalede de, at man ventede et par uger mere smiley

Kommentér på:
Spørgsmål omkring graviditet+efter...

Annonce