1.035 visninger
|
Oprettet:
Alder {{forumTopicSubject}}
Hvor gammel skal en maine coon kat være for at få killinger, en fortalte mig at de først er udvokset når de er tre år, og først må få killinger der, kan det virkelig være rigtigt???
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Og ja både skovkatten og MCO er først færdig udviklet sent, det er store og lange katte. ;o)
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 27
jul 2007
Hmmm det ville få mig til at skifte dyrlæge med det samme, da det klart viser at ekspertisen ikke ligger hvor den skal. Jeg kender ingen dyr, hvor det anbefales eller undervises i at de er klar til kuld når de er 6 mdr. Men hvis hun har ment at hun er kønsmoden omkring de 6 mdr. så er det en anden historie, for det er der mange dyr som er.
jan 2009
Så det kan vidst lade sig gøre
jul 2007
jan 2009
Undskyld for OT
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 27
jul 2007
Melenie K - Nej du behøver bestemt ikke at få sved på panden, jeg er sikker på at det nok skal gå rigtig godt med din lille hunmis. og hendes nye rolle som mor.
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 2
jul 2007
Derfor går katte også til i naturen, Vi ved bedre end det, og der undervises nu engang ikke i at de er klar til kuld som 6 mdr.gamle dyr.
Jeg skrev ikke at det ikke kunne lade sig gøre, men at sige at de er udviklet og klar til det i den alder Felis F - det er lige præcis det rene vrøvl, Hverken skovkatte eller MCO er udviklet nok i den alder, hverken fysisk eller mentalt. Og nu var det jo de 2 racer der blev spurgt om.
Og mht vildkatte og huskatte, så er det jo naturens gang at de går til, også ved for tidl. graviditer, de er ikke udviklet nok, de kan ikke forsvare sig overfor andre rovdyr, eller forsvare sine killinger, ej heller er de fysisk udviklet til det. Så nej Felis F lige den der, da er du lidt galt af macheret. En ting er hvad der sker i naturen, men´derfor behøver vi ikke bevidst at udsætte dem for de ting vi godt ved de ikke er klar til, og dermed unøde risiko.
Og at jeg ville fyrer min dyrlæge for en sådan udtalese, ja det er jo så mit valg, og tro mig det ville jeg gøre. Med mindre som jeg også skriver at dyrlægen har ment at hun går i løb som 6 mdr. Men hvis det forholder sig sådan at hun har ment at en MCO er klar til kuld som 6 mdr, så er den dyrllæges ekspertise ikke på racekatte, og jeg er stadig af den mening at det gælder for katte generelt
jan 2009
En dag finder vi så vores lille mis i skunken fyldt med mider og meget lidt misset at se på..
Alder