{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår kan en kat blive drægtig
  • #1   13. nov 2009 i princippet kan en hunkat blive drægtig i sin første løbetid
    En hunkat er drægtig i 9 uger.

• #2   13. nov 2009 hvornår kommer de ca i løbetid og er det noget man lægger mærke til som med fx hunde

• #3   13. nov 2009 Det er meget svært ikke at lægge mærke til en kats løbetid - hun ruller sig, bliver mere kælen og kalder på hankat - højt og inderligt. Nogle hunkatte bliver endda urenlige i deres løbetider.

Som regel ved 6ndrs alderen kommer den første løbetid.

• #4   13. nov 2009 ahh ok :O)
    syntes bare hun er blevet så tyk om maven :O)

• #5   13. nov 2009 Hvor gammel er hun?
    Har hun været i nærheden af en fertil hankat?

• #6   13. nov 2009 hun er ca. 4 og har ikke udvist den adfær du beskriver...
    vi bor på landet hvor der ikke er andet en fertile hankatte.. har bare ikke ville give hende piller endnu da hun var ung og jeg får hende steriliseret i det nye år

• #7   13. nov 2009 Hvorfor ikke neutraliseret i det her år inden det går galt?

• #8   13. nov 2009 Er hun 4 år??? Og har aldrig været i løb
    endnu.
    Det e også lidt forskelligt inde for
    racer hvornår de kommer i første
    løbetid, men ca 6 mdr + -
    Min maine coon er lige blevet 8 mdr
    og har ikke været i løbetid endnu, og
    andre racer kommer de meget hurtigere.
    Vh. Ann

• #9   13. nov 2009 Ann - jeg tror der menes 4 måneder, i hendes profil står der hvertfald katten er fra 2009 smiley

• #10   13. nov 2009 Så håber jeg sku ikke at den er gravid, den er
    jo stadig en lille baby så smiley

• #11   14. nov 2009 Min kom i løbetid da hun var omkring 6 måneder, så var det med at få proppet p-piller i halsen på hende hehe for en hunkat i løb, er en belastning, Ziva er nu 21 måneder og muligvis gravid(planlagt) og om hun skal ha et kuld til om noget tid, eller om hun skal steriliseres allerede efter dette kuld finder jeg ud af når og hvis killingerne kommer. Men har i ikke planer om killinger så få det overstået, er det økonomien der driller, ja så gi p-piller indtil det råd til at få hende steriliseret.

• #12   14. nov 2009 hejsa.
    ud over at gå til dyrlæge, hvordan kan jeg tjekke om katten er gravid?
    har det rigtig skid, da jeg har en ung main coon pige på 6 måneder, hun har aldrig vist nogle af de tegn i beskriver, men da jeg løftet hende forleden syndes jeg hun var blevet så tyg midt på maven, har ellers passet meget på og de er også adskilt nu, men hvad gør jeg hvis jeg store idiot har fået dem adskildt forsent og hun måske er gravid? alså ud over at losse mig selv i bagdelen her fra og til næste år...
    mvh

• #14   14. nov 2009 hun er købt til avl, det er bare alt for tidlig.. jeg er ny til alt dette avl, alle mine huskatte er neutraliseret. fik for 3 måneder siden en main coon pige og for 4 måneder siden en main coon dreng, som vil være faren hvis ikke jeg fik dem skilt ad i tide..
    så håber ikke der er sket noget, men syndes hun er blevet lidt mystisk tyk.. og frygter hun er gravid og i sær fordi hun kun er 6 måneder :0(

• #15   14. nov 2009 Suzette W : Kontakt dyrlægen, så kan han scanne hende og se om der killinger eller om hun bare æder omkap med hankatten og så kan doktor dyr råde og vejle dig i hvad der kan gøres.. Håber det går og hun er uden killinger ;0)

• #16   14. nov 2009 Hej rikke s.
    tak for dit svar det vil jeg gøre :0) er bare så urolig for hende..
    mvh
    Suzette

Kommentér på:
hvornår kan en kat blive drægtig

Annonce