{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Fodring af drægtig kat {{forumTopicSubject}}

Rosa er ved et uheld blevet parret, sidst hun var i løb - og det er absolut med vilje, at hun ikke er blevet neutraliseret.

I samråd med dyrlægen blev det besluttet at Rosa skulle have lov til at have kuldet.

I samme øjeblik det gik op for mig, at Rosa havde været ude på narrestreger, der begyndte jeg at fodre hende med RC killingefoder, men er nu kommet i tvivl om, om dette kan være en fejl?

Hvad fodrer I en drægtig kat med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af drægtig kat
  • #1   26. jul 2009 jeg fodre også med killinge foder og alm foder

• #2   26. jul 2009 Så er min tanke åbenbart ikke helt dum smiley så fortsætter jeg med at fodre med killingefoder smiley

• #3   26. jul 2009 Fri adgang til killingefoder døgnet rundt!

• #4   26. jul 2009 er katten i god kondition skal den ikke have killingefoder - en fed kat har meget vanskeligere ved at føde, da den skal presse gennem alt det fedtvæv.
    Masser af god mad af et lødigt produkt.
    Mine hunner er normalt i god kondition - de får helt almindeligt foder. Når de har født og amningen er godt igang- ja så kan de godt virke lidt afpillede - så får de killingefoder.

• #5   27. jul 2009 Fra Netdyredoktor:

"Fodringen skal øges gradvis i de sidste 3 uger til ca. 25% over normalt. De er en god ide at give flere og mindre måltider i den sidste drægtigheds tid, især hvis katten er meget tyk. Livmoder med fostre optager så meget af pladsen i bughulen at der kun er plads til lidt foder ad gangen.

Foderet bør være killingefoder eller specialfoder til drægtige katte. Der skal ikke suppleres med mælk hverken nu eller senere. Der skal, som altid, være fri adgang til frisk vand. Mange katte tåler ikke mælk .Der er risiko for, at katten kan få diarre, og det er et meget uheldigt tidspunkt at skulle igennem flere dage med den form for lidelse."

• #6   27. jul 2009 Ja, ja, Mega - stadig har en fed hunkat svært ved at føde - taler af erfaring og konsekvensen det medfødte.

Den mening har jeg - og andre - andre igen har en anden - fint nok, for man kan gør præcis som man vil

"Er det en meget fed kat?(fedt i fødselskanalen vil gøre den relativt mindre og en meget fed hunkat bruger mere energi under fødslen)."

(link fjernet)

• #7   27. jul 2009 Rosa er bestemt ikke fed, og hun er så ung at jeg har valgt at give hende killingefoder - Rosa er godtnok fyldt 1 år, men det var jo først meningen, at hun skulle have killinger næste sommer - det er et uheld, at hun er blevet parret.

Kommentér på:
Fodring af drægtig kat

Annonce