1.123 visninger
|
Oprettet:
Fodring af drægtig kat {{forumTopicSubject}}
Rosa er ved et uheld blevet parret, sidst hun var i løb - og det er absolut med vilje, at hun ikke er blevet neutraliseret.
I samråd med dyrlægen blev det besluttet at Rosa skulle have lov til at have kuldet.
I samme øjeblik det gik op for mig, at Rosa havde været ude på narrestreger, der begyndte jeg at fodre hende med RC killingefoder, men er nu kommet i tvivl om, om dette kan være en fejl?
Hvad fodrer I en drægtig kat med?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Masser af god mad af et lødigt produkt.
Mine hunner er normalt i god kondition - de får helt almindeligt foder. Når de har født og amningen er godt igang- ja så kan de godt virke lidt afpillede - så får de killingefoder.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
"Fodringen skal øges gradvis i de sidste 3 uger til ca. 25% over normalt. De er en god ide at give flere og mindre måltider i den sidste drægtigheds tid, især hvis katten er meget tyk. Livmoder med fostre optager så meget af pladsen i bughulen at der kun er plads til lidt foder ad gangen.
Foderet bør være killingefoder eller specialfoder til drægtige katte. Der skal ikke suppleres med mælk hverken nu eller senere. Der skal, som altid, være fri adgang til frisk vand. Mange katte tåler ikke mælk .Der er risiko for, at katten kan få diarre, og det er et meget uheldigt tidspunkt at skulle igennem flere dage med den form for lidelse."
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Den mening har jeg - og andre - andre igen har en anden - fint nok, for man kan gør præcis som man vil
"Er det en meget fed kat?(fedt i fødselskanalen vil gøre den relativt mindre og en meget fed hunkat bruger mere energi under fødslen)."
(link fjernet)
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
Fodring af drægtig kat