{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hankat svær at finde {{forumTopicSubject}}

Jeg har et lille spørgsmål og håber at nogle kan hjælpe..
Jeg har en dejlig huskat som jeg meget gerne ville have killinger på, det er første gang så ved ikke helt hvordan man plejer at gøre sådan noget. Men tror hun ville blive en god mor, så ville gerne at hun prøvede det inden hun blev steriliseret..
Men hvordan finder man en hankat, kan jo ikke rigtig lade sig gøre uden smiley
Det er en helt aml huskat, har set mange annoncer for racekatte, men der vil de fleste jo ikke lade deres parre med min, kan man jo godt forstå, men ærgeligt for mig.
Hvad gør man?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af æbletræ 1.000 kr.
  • Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Montering af flexslange på køkken armatur 500 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat svær at finde
  • #1   14. jul 2009 Ikke for at være en lyseslukker, Men der er mange mange killinger på markedet i øjeblikket. Det er svært for mange, at komme af med deres killinger til gode hjem og det er et problem.
    Derfor er det vigtigt at overveje om det er lige nu, du skal have killinger på din hunkat. Det vil jo være forfærdeligt, at stå med nogle skønne killinger og ikke kunne komme af med dem.

Jeg skriver det ikke for at fornærme dig, men for at informere dig om hvordan tingene står til lige nu.

• #3   14. jul 2009 jeg ved hvordan markedet er, og ved heller ikk om det skulle være lige NU. men ved at jeg har hjem til to killinger, så derfor føler jeg mig lidt sikker, men self er det en overvejelse man skal tage med sig.

Men ville nu alligvel gerne vide om i ved hvordan man finder en hankat.?
    Sys det virker til at mange har fået deres hankatte kastreret, især huskatte, fordi det ikke er et marked, eller hvad man siger.

• #4   14. jul 2009 Mille - jeg tror ikke at det er fordi der ikke er et marked for fertile huskatte, men en hankat stinter jo, og desuden er der rigtig mange huskatte der søger nyt hjem, så jeg ville da anbefale at du hjalp dem istedetfor at lave flere killinger....

• #5   14. jul 2009 du kan jo lave en annonce i markedet hvis du søger en hankat, det er da flere der gør

• #6   14. jul 2009 men selfølgelig skal man altid overveje om man selv kan beholde de misser man evt ikke kommer af med.

• #8   14. jul 2009 jeg vil nu helst heller ikke være lyseslukker, men lige pt pr dags dato sidder der 750 katte rundt omkring på div intanatter

• #9   14. jul 2009 ja jeg har også altid fået katte fra inges kattehjem fordi jeg sys det var det rigtige.. og har haft kat hele mit liv så ved godt hvor gamle de kan blive og så meget andet omkring dem. men som sagt før, så ville jeg bare gerne vide det. Tak til dem der har givet relevante svar her inde smiley

• #10   14. jul 2009 Er der nogen der ikke har givet relevante svar? Jeg synes da det er ret relevant at påpeje at markedet for længst er dækket.
    Iøvrigt er jeg enig i at en sterrilisation klart er det bedste.

• #11   14. jul 2009 Hvad har din huskat at give til racen, som kan være med til at forbedre den?

• #12   14. jul 2009 ja Natascha jeg tror vist jeg har forstået. hehe.
    Men har fået de svar jeg gerne ville have per personlig besked.
    Så i behøver ikk skrive mere om sterilisering, det er fint i har jeres mening, og forstår den også. For ja der er rigtig rigtig mange lige nu.
    Men hvis jeg har hjem til de killinger jeg vil have kan jeg ikk se problemet.
    Jo man kunne tage på kattehjem, og sige til dem der gerne vil have, at de kunne gøre det samme. men nu er det sådan at nogle gerne vil være sikre på at de katte de får kommer fra gode hjem, og det ved man bedst hvis man har kendskab til ejerne. Slut på denne tråd. Undskyld jeg spurgte..
    Hvis der er nogle der gerne vil snakke om mit spørgsmål, relevante svar, kan de sende det privat.
    Ha en god dag alle sammen.. smiley

• #13   14. jul 2009 Grunden til mit spørgsmål var nu fordi jeg ikke mener man bare skal avle løs på dyr..

Har du testet din kat? Har den gode gener? Er du villig til at teste katten og bruge en hun der er testet så du er sikker på du kun bruger katte med gode gener?

• #14   15. jul 2009 Tanja *Mor til Katja *
    Hvad mener du man skal teste en huskat for?

• #15   15. jul 2009 De sygdomme man kan teste for uden at kende forældrene..

Evt. også allergi nu man er i gang.. Om katten har sin hørelse, om den fysisk er god at avle på, altså ikke skruet forkert sammen

• #16   15. jul 2009 Tanja *Mor til Katja *

Kan man virkelig teste for allergi hvis katten ikke har det? Hvordan og hvem gør det?

Alle de sygdomme der kan testes for, hold da op, det bliver ret bekosteligt, og dobbelt op da det både er han og hun der skal testes:-)

• #17   15. jul 2009 Ja det kan man.. Hvis Rottweiler ikke havde fået pelsen tilbage ville de ha taget en blodprøve på ham for at teste for allergi..

Ja det er dyrt at bringe sunde dyr til verden, især når det handler om en "race" hvor der er så mange dårlige individer af

Kommentér på:
Hankat svær at finde

Annonce