21. dec 2006 Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
det der med upskuld {{forumTopicSubject}}
jeg kunne da godt tænke mig at høre jeg meninger og holdninger til det med upskuld, her tænker jeg på alle former for dette...
der er jo også nogen der har flere racer, hvor det kan ske eller er sket..
Det er lige nettop det der har gjort at jeg har lukket min skovtrolde..
jeg har selv haft et upskuld med samme race, men det var i hvert til fald ikke planlagt, det var en havlbor og havlsøster parring hmm.. skønne killinger, men det var ikke lige den han hun skulle parres med..
Men være ville det da være hvis en af mine Maine coon drenge parret en af de 2 fertile skovkattepige..godt nok går de to ikke sammen med mine drenge, men uheldet kunne jo ske i et øjebliks glemsomhed.. en kunne jo slippe igennem døren.. ikke godt...
for de der p piller virker jo ikke altid..
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
men fejl sker for alle, så det er ikke noget jeg kan hidse mig op over.
vi passer vel alle på, at det ikke sker, men nogle gange vil nauren noget andet, og det er jo hvad der kan ske hvis man feks har forskellige racer, eller søskende boende.
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Der er for mange tilfældige parringer.
Når det er sagt så er vi jo kun mennesker som kan lave fejl - og fertile katte har altså deres drift...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Alle kan jo lave en fejl, det er heller ikke noget der kan hidse mig op..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det er min holdning .- og den er garanteret ups kuld fri.
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Men det er da trist Hanne, at du er stppet med skovtrolde:(
Ang halvsøskende der parrer sig, ville jeg være mere nervøs for det end hvis det var 2 forskellige racer. Der må være større risiko med genetikken ved halvsøskende, mor, søn osv?
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
Jeg har også været der, dog har jeg kun 1 fertil hankat, men hunkatten valgte at gå ud og finde en huskat, på trods af at hun har adgang til en dejlig spansk charmør.
så da killingerne kom, havde de "næser" og mønstret var heller ikke som forventet, for at være sikker på at den kombination af far og mormis ikke bare sådan lavede næsekatte, fik jeg killingerne og farmis DNA testet, og han kunne ikke være far, killingerne har fået tavler, hvor farmissens felter er tomme, der er avlsforbud på tavlerne og desuden blev killingerne neutraliserede da de var 12 uger.
vi prøver igen.......................når mormissen er klar.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jep der er en grund til vi kalder det upskuld...
Og ja, sev upskillinger er søde og kan gøre lige meget glæde som alle andre killinger..
det der med upskuld