{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Søgning af hankat til "avl" {{forumTopicSubject}}

Jeg er så småt begyndt at kigge efter en hankat til min hunkat Baby. Hun er en blanding mellem norsk skovkat og almindelig huskat. Mit store ønske er at hun kunne parres med racekat, ikke nødvendigvis af fin afstamning, men bare for at få nogle andre karakter træk ind i familien :P, Oriental, Balineser, Egyptian Mau, Tyrkisk van og andre i samme stil.
Nogle som kender til forummer eller steder hvor man kan finde sådanne hankatte, eller om nogen herinde selv sidder med en parringsklar hankat:P

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søgning af hankat til "avl"
  • #1   18. jan 2009 Jeg kan ikke lade være med at tænke, hvorfor du vælger at blande mere ind i en allerede dejlig blanding. jo flere racer du blander i jo mere udvander du jo de karaktertræk som er specielle for den særlige race.

at blande huskat og norsk skovkat er fint, er selv ejer af to skønne blandinger af de store racer NFO og MCO, men at putte noget i som er stik modsat som f.eks egyptian mau er for mig at se lidt underligt, du bevarer ikke karaktertræk fra begge racer, du udvander dem og ved på den måde slet ikke hvad der kommer ud af blandingen.

bare en undrende bemærkning herfra.

• #2   18. jan 2009 Jeg kan så sige som en orientaler opdrætter, at du nok ikke skal forvente at få lov til at låne katte med tavler (ihvertfald ikke siameser, balineser, orientalsk langhår eller orientalsk korthår).
    Jeg har en fertil han kat, men han lånes kun ud til damer, hvor jeg føler at den parring er med til at forbedre den orientalske race. Hvis jeg skulle give dig lov til at lave én parring, vil det også kunne betyde at jeg kunne få en advarsel fra min klub fordi jeg ikke overholder klubbens regler..

Hvis du kan lide racerns træk ville jeg heller anbefale dig at købe en neutraliseret racekat.

• #3   18. jan 2009 jeg tror ikke du får sure, arrige eller syge katte jeg tror bare ikke du kan finde en opdrætter der vil give dig lov til at få den parring..

• #4   18. jan 2009 jeg vil så gerne skrive under på at du heller ALDRIG får lov og låne en Tyrkisk Van med stamtavle til parring... denne race er så lille og der bliver værnet godt om den så NEJ der er heller ingen muligheder for lån af nogen der (er selv opdrætter af denne race)

• #5   18. jan 2009 ok og tak missetrion..

Har bare ikke selv hørt om det..

• #6   18. jan 2009 jeg er næsten sikker på at du kan få en billig parring i langå....men der kan du så også risikere at få din kan syg hjem.....ikke noget jeg vil anbefale, så mit indlæg skal ses som en ADVARSEL................

• #8   18. jan 2009 *** Sacala - med skovtrolde*** *

Må man lave killinger med og uden stamtavle, hvis man er reg. opdrætter? Synes jeg har læst, at det må man ikke smiley

• #10   18. jan 2009 Nu skulle vi jo ikke diskutere susannes valg i forhold til avl. men spørgsmålet om hvor man kan låne en hankat til avl..

så vil nogen tale med susanne om hvad hun må og ikke må som registreret opdrætter så tag den over PB.

• #12   18. jan 2009 Nej det er også i orden at diskutere det med at blande katten med andre racer. bare det relaterer til trådens oprindelige emne.

jeg synes bare det blev meget personlig snak omkring susanne og hendes valg og det er ikke her vi skal snakke om det.

• #13   19. jan 2009 Ved godt at flere syntes at det med at blande flere racer osv er dumt. Baby er en sød og dejlig missekat, men vi har aldrig "opdrættet" bevidst med norske skovkatte. Baby er kommet til verden fra en familie hvor der var norsk skov kat i. Nu er vi flyttet væk fra den familie og har baby selv, og vi ser hende ikke som en race kat, men derimod som en unik lille mis, som vi gerne vil have en perfekt mage til. Og vi undersøger egentlig bare muligheden for at dette ikke nødvendigvis behøver at være en norsk skovkat, men egentlig bare en kat som vi syntes ville passe godt, ind i hvad vi søger i vores katte, og har jo aldrig skadet nogen at prøve nye muligheder af.

• #14   23. jan 2009 jeg kan kun sige det jeg sage i en tidliger tråd

Det er jo vigtigt at det vi har gør vi bedre jeg forstår ikke dem der hele tiden taler om teorier, for der kan alt jo lade sig gøre. I teorien er indavl jo ikke et problem man kan jo bare avle du igen, den bog har jeg osse læst var den ikke fra 1973,
    hvad med etik og moral det er da nogle værdier man skulle se på
    meget af det l.o.r.t vi slås med i dag er jo fra den gang man i teorien viste hvad man lavede

• #15   23. jan 2009 DK Hyrland´s

Du har evig ret - fortiden synder er ikke nemme at komme af med, hvilket gør vi skal tænke os ekstra meget om og kigge længere tilbage en 5 generationer - på både hun og hankat. Der er alt for meget hovedet under armen avl, desværre

• #16   16. nov 2009 Jeg har en lækker fertil norsk skovkat som er klar til sommer. (:

Kommentér på:
Søgning af hankat til "avl"

Annonce