1.861 visninger
|
Oprettet:
Søgning af hankat til "avl" {{forumTopicSubject}}
Jeg er så småt begyndt at kigge efter en hankat til min hunkat Baby. Hun er en blanding mellem norsk skovkat og almindelig huskat. Mit store ønske er at hun kunne parres med racekat, ikke nødvendigvis af fin afstamning, men bare for at få nogle andre karakter træk ind i familien :P, Oriental, Balineser, Egyptian Mau, Tyrkisk van og andre i samme stil.
Nogle som kender til forummer eller steder hvor man kan finde sådanne hankatte, eller om nogen herinde selv sidder med en parringsklar hankat:P
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
at blande huskat og norsk skovkat er fint, er selv ejer af to skønne blandinger af de store racer NFO og MCO, men at putte noget i som er stik modsat som f.eks egyptian mau er for mig at se lidt underligt, du bevarer ikke karaktertræk fra begge racer, du udvander dem og ved på den måde slet ikke hvad der kommer ud af blandingen.
bare en undrende bemærkning herfra.
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Jeg har en fertil han kat, men han lånes kun ud til damer, hvor jeg føler at den parring er med til at forbedre den orientalske race. Hvis jeg skulle give dig lov til at lave én parring, vil det også kunne betyde at jeg kunne få en advarsel fra min klub fordi jeg ikke overholder klubbens regler..
Hvis du kan lide racerns træk ville jeg heller anbefale dig at købe en neutraliseret racekat.
aug 2006
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
aug 2006
Har bare ikke selv hørt om det..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 227
Må man lave killinger med og uden stamtavle, hvis man er reg. opdrætter? Synes jeg har læst, at det må man ikke
okt 2007
så vil nogen tale med susanne om hvad hun må og ikke må som registreret opdrætter så tag den over PB.
okt 2007
jeg synes bare det blev meget personlig snak omkring susanne og hendes valg og det er ikke her vi skal snakke om det.
jan 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 24
Det er jo vigtigt at det vi har gør vi bedre jeg forstår ikke dem der hele tiden taler om teorier, for der kan alt jo lade sig gøre. I teorien er indavl jo ikke et problem man kan jo bare avle du igen, den bog har jeg osse læst var den ikke fra 1973,
hvad med etik og moral det er da nogle værdier man skulle se på
meget af det l.o.r.t vi slås med i dag er jo fra den gang man i teorien viste hvad man lavede
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Du har evig ret - fortiden synder er ikke nemme at komme af med, hvilket gør vi skal tænke os ekstra meget om og kigge længere tilbage en 5 generationer - på både hun og hankat. Der er alt for meget hovedet under armen avl, desværre
aug 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 8
Søgning af hankat til "avl"