1.179 visninger
|
Oprettet:
AKUT AMME SØGES TÆT PÅ HERNING {{forumTopicSubject}}
Min dejlige birma Yippee fik i går 5 killinger ved kejsersnit og hun vil slet ikke kendes ved dem lige nu....derfor søger jeg akut hjælp. Jeg sonde fodre dem lige nu men de er ved at tabe modet....ER DER NOGEN DER VIL HJÆLPE. EVT. låne en hunkat ud som har mistet hendes egen ind til Yippee kommer sig????
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Jeg har killinger, men jeg kan desværre ikke hjælpe, da mine killinger er ved at begynde med kun at spise fast føde og mor er i løbetid. Ellers prøv at ringe rundt til opdrætterne i dit område. Jeg ved at der er nogle der lige har fået killinger.. Det kan hjælpe at være fræk og det er altid rart at sende dem hen til nogle der har prøvet det før
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
aug 2006
Hvis killingerne blev født i dag kan det også være at moren ikke har lagt mælk ned endnu.. men prøv at ring og spørg en opdrætter der bor tæt på dig
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Det er ikke usædvanligt at mormis er meget forvirret oven på et kejsersnit, specielt hvis hun er førstegangsmor, og så kan der godt få et par dage inden hun gider killingerne.
Hvis du sender killingerne ud til en amme synes jeg du skal lade killingerne blive hos ammen til de er 12 uger. Det er meget stressende for den nye mormis hvis de forsvinder igen, og det er heller ikke optimalt for killingerne at blive flyttet frem og tilbage.
Jeg ville personligt lukke mormis ind i et rum for sig selv med killingerne og så hgolde hende under opsyn og så se om instinkterne ikke tager over når der ikke er andre ting til at distrahere hende.
Nu du sonder, husker du så at fortynde mælkeerstatningen? Små killinger tåler det ikke koncentreret, og det kan medføre dårlig mave.
Og som lidt opmuntring kan jeg fortælle at jeg selv har oplevet en mormis der først fik indtinkterne efter et par dage. og derfra var hun verdens bedste mor.
jan 2006
aug 2006
Men hvis du er utryg så ring til en dyrelæge. De har måske nogle gyldne råd og måske har de noget medicin eller andet som kan hjælpe. Siger uden at vide noget (måske kan de give dem væske)
Men hvor meget vejer dine killinger?
Hvornår blev de født?
jan 2006
aug 2006
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
dine killinger får for lidt at spise - når du fuldfodrer dem, så skal de have 1½ ml. pr. 30 ml hver ca. 3 time - dvs. vejer de 60 gram skal de have 3 ml, og idet du sonder så er det meget hurtigt at give de 3 ml. Nu vejer dine måske mere, så er de eks. 90 gram de vejer, så skal de have 4,5 ml - giv dem bare 5 ml efter nogle gange, det tager de ikke skade af.
PS jeg venter killinger inden for få dage, og der er ikke mange i missemor, så skriv gerne til mig, såfremt du har brug for en missemor her i Kolding
KH Heidi
jan 2006
jan 2006
feb 2007
Det er absolut ikke meget, og som Tina skriver, så er det nemlig ikke givetvis nok endda - men jeg råder aldrig folk til at give mere i starten, for ikke at gøre ondt værre. PT. er hovedsage, at de får nok akut for at overleve, og tager de ikke nok på af den mængde, så kan den gradvis øges. en killing vil aldrig tage nok på, med den mængde de får nu desværre.
Min erfaring bygger på 13 års erfaring som opdrættet, og har hjulpet utallige i gang med svækkede eller syge killinger, samt som her en missemor, som bare ikke kan finde ud af det pga. narkosen og fordi hun er nybagt mor
Hilsen Heidi
feb 2007
ang. missemor, så kan det jo være lidt svært at hjælpe korrekt, når jeg ikke kender til hele forløbet samt missemors adfærd.
Men har du fået oxytocin med hjem fra dyrlægen af? til at fremme mælkeproduktionen. For når der er masser af mad til babyerne, så plejer det som regel at give hende ro og lyst til at lægge sig og passe de små
Jeg har givet dem det forebyggende ved de kejsersnit jeg har haft, og har aldrig haft problemer med, at missemor så ikke vil passe sine babyer - ej heller nye mødre, som aldrig har prøvet det før
KH heidi
jan 2006
og det er da flot du har været opdrætter i 13 år - har ikke kritiseret dig på nogen måde vel ?
feb 2007
hvad vejer dine børn? - og har de holdt fødselsvægten eller tabt sig eller taget på? hvor mange gange på et døgn har du givet mælk
så er det lige lidt nemmere at svare dig korekt
KH Heidi
feb 2007
Jeg er også rolig....smiler...
feb 2007
opfattede det nu heller ikke som kritik. Det har jeg vist for meget erfaring og viden til...SMILER...... og jeg udtaler mig ikke så præcist hvis det ikke er fordi jeg ved hvad jeg snakker om. Det er nemlig det jeg "syntes er træls" ved andre, når de forsøger at gøre sig "klog" på noget de ikke aner noget om...og det er IKKE myntet på dig, for jeg ved godt, at doseringsforslag på KMR er "ikke godt nok".
Hilsen Heidi
jan 2006
mine vil under ingen omstændigheder have kmr - underlige dyr :o))) men rc er bare guf,
jan 2006
feb 2007
alt held og lykke. Jeg er ikke lige klar over, hvad for en ammemor du snakker om, men alt held og lykke. Jeg har selv 2 gange uden problemer haft ammebørn hos mine mødre. Intet problem - den første gang kom Britteritten, til en missemor med kun 1 killing og den var 1 uge gammel - 2 min så passede Juliette babyen. Og anden gang fik en missemor en nyfødt killing ned til sine 2½ uge gamle birmaer - Pinella tog det super flot og der gik få minutter, så var Yamina integrert. Det var faktisk Pinella, som er vokset op med Britteritten, som vi kaldte den blå Britte dreng.
KH Heidi
apr 2005
Følger: 57 Følgere: 55 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Jeg har brugt det ifm delekuld,dvs et kuld efter en blodtype A han og en blodtype B mor.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 16
jeg sad ved hende og killingerne flere gange daglig og lagde kilingerne til pat og efter to dage begyndte hun at interessere sig for dem. Hun ville så ikke vaske dem, så der smurte jeg AD i bagdelen af dem og minsanten om det ikke hjalp. Jeg tror roen udgjorde udfaldet...håber du kan bruge det til noget
jan 2006
hvorfor er det det min dyrlæge anbefalder og der står på bøtten at det er fra fødslen. synes virkelig det er svært at finde ud af.
AKUT AMME SØGES TÆT PÅ HERNING