{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.590 visninger | Oprettet:

Hvornår skal jeg få min kat parret???? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har en gammeldags siameser på lidt over 9 måneder, hun er i løbetid nu for 2 gang inden for en måned, er i noget af et dilemma for dyrlægen ville ikke anbefale os p-piller, men siger også at det er alt for tidligt til killinger, havde virkelig håbet hun først ville ha været kommet i løbetid her til foråret så det havde passet med at hun næsten ville ha været halvanden år før vi sku tænke på og få hende parret!!! Vores 2 siameser Busie har ikke været i løbetid endnu!!! Nå men er der nogen her som har erfaring med det her og hvor gamle de skal være før man får killinger på dem, der var en herinde som skrev til mig at hun mente at Siamesere kommer tidligere i løbetid og derfor normalvis får killinger tidligere end andre..passer det??? Håber der er nogen her der kan hjælpe mig, får jeg syntes altså ikke det er nemt det her!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal jeg få min kat parret????
  • #1   14. feb 2008 Puha... ikke før hun er minst 1 år... og det med p piller, så skal der også helst springes en løbetid over...efter de er taget fra hunkatten

• #2   14. feb 2008 Nej det er nemlig det der bekymre mig, det med de for mange løbetider uden og blive parret, men igen tør jeg ikke give P-piller med de skrækhistorier man høre!!! Skod med den varme vinter vi har.o(

• #3   14. feb 2008 Okay.. havde bare hørt at det var pga den varme vinter, men skal ikke gøre mig klog på det!!! Ved ikke om jeg alligevel skal prøve med p-piller!!! min plan var lidt og få hende over den her løbetid og så håbe der går et godt stykke tid før det kommer igen.. men det er nok bare ønsketænkning!!!

• #4   14. feb 2008 Har det også dårligt over det her, det tog virkelig fusen på mig det allerde skulle ske!!!

• #5   14. feb 2008 Puha så tit??????

• #6   14. feb 2008 Hvor stresset??? Skal også have fundet en hankat!!!

• #7   14. feb 2008 Årh træls.. hmm det er ikke sjovt, frygter også Freya begynder på det!! Bare underligt der er bare intet og mærke på Busie og de er fra samme kuld!!! Er det tegn på de er stresset når de tisser over det hele??

• #8   14. feb 2008 strinter en hunkat på samme måde som en hankat?? Håber jeg virkelig ikke hun begynder på..:o/ Ville de evt holde op med det hvis de fik p-piller??

• #9   14. feb 2008 Puha.. jeg syntes sgu ikke det er nemt.o( Har snakket med dyrlægen om det her 3 gange nu og hver gang får man avide at p-piller ikke er at anbefale!!! ja jeg ved hverken ud eller ind!!

• #10   14. feb 2008 Det tror jeg også jeg gør.. tror jeg gir hend p-piller de næste 3 måneder også får jeg hende parret, så håber jeg det er nok hun er 1 år!!! Men håber da hun snart er ude af den her løbetid.. hold op hun piver, selv når hun bare ligger og slapper af!!!!

• #11   15. feb 2008 Lis D: Jeg syntes da nu det er lige i overkantet og kalde det dyremishandling, det er nogen hårde ord hun er kommet med!!! Altså i naturen får de jo killinger en del tidligere end 1 år, men så længe jeg kan kontrolere det vil jeg gerne have hun kan paseere det år!!!!

• #12   15. feb 2008 Lis D: Kan godt forstå du ikke gider diskutere sådan noget, det er vel meningen det skal være hyggeligt!!!

Tænkte på om du havde snakket med andre omkring det med og allerede parre din kat?? Har du også fået frarådet p-piller?? Jeg ville virkelig også håbe nogen kloge hoveder ville komme med nogen input, da jeg er TOTAL lost her!!!

• #13   15. feb 2008 Hvis du gider må du meget gerne lige skrive til mig med din dyrlæges svar, det er dejligt og få det hele fra nogen flere synspunkter!!!

• #14   15. feb 2008 Umiddelbart ville jeg altså godt ture parre hende ved 10-11 måneders alderen, men, og det er et stort men, det kommer helt an på hvor moden hun er og om I kan vurdere, hvorvidt hun er opgaven klar endnu.

Birmaer kan parres fra omkring de er et år, vores ene pige blev parret et par dage efter sin 1 års fødselsdag og det gik helt super og hun var rigtigt dygtig som mor.
    Med de erfaringer vi har gjort os, ville det på ingen måde kunne lade sig gøre at vente til de er 2 år, for at blive parret første gang, dertil er deres løbtider simpelthen for kraftige og jeg oplever at min race i hvert fald er klar både psykisk og fysisk omkring et års alderen.

Jeg tror ikke at det er usædvanligt at de tynde/mere elegante racer som kommer tidligere i løbetid og har ret kraftige løbetider.
    Hvad med hunkattens opdrætter, er det ikke muligt at spørge hende/ham til råds, da de måske kender linierne bedre og kan hjælpe jer med at vurdere hvornår hun er klar.

• #15   15. feb 2008 Sofie: Hvornår ved man så om de er modne nok til opgaven?? jeg kan bare ikke finde ud af om man kan samligne den gammeldags siameser med den spidssnudet!!! Jeg har haft spurgt og hun skrev at deres hunkat var 2 år, men hun er også på p-piller og det er jo det jeg vil undgå, hun skrev også at hun kendte folk der fik det gjort før de var 1 år!! Der er ikke så mange her i Danmark med den gammeldags type!!! Jeg vil jo nødig gøre noget forkert!!

• #16   15. feb 2008 Det skal også lige siges at Freya er en lille spinkel pige, hvor Busie er stor og robust, så havde det da bare været omvendt!!! Busie har bare ikke været i løbetid endnu!!!

• #17   15. feb 2008 jamen hvordan vudere man om den er klar??? udover at hun er i løbetid, syntes jeg jo hun virker som en legesyg glad lille pige, så ved ikke hvordan man finder ud af modenheden på dem!!!!

• #18   15. feb 2008 Ja undskyld hvis jeg lyder dum!!!

• #19   15. feb 2008 Okay tror godt jeg ved hva du mener... huyn er stadig temmelig legesyg, men kan stadig godt være omsorgsfuld!!!

• #20   15. feb 2008 Jeg synes også det er rigtigt svært at forklare, og når man er så glad for sine katte vil man dem naturligvis det bedste.

Som Lis siger kan det være nyttigt at se på om de forsøger at drage omsorg for de andres killinger, men det er jo ikke altid man har den mulighed.
    Så jeg vil kigge på om hun er kommet over den værste killingefase, om hvordan hun trives og omgåes med de andre i flokken, er hun god til at interagere med dem og om hun måske endda passer på de andre katte.

Jeg synes tit der sker en magisk ting mellem 10-12 måneder, hvor katten på en eller anden måde bare finder sig selv, falder mere til ro og bliver "voksen". Under alle omstændigheder hvis hun er i kondition, og I vurdere at hun kan klare det, så vinder hun også nogle måneder, mens hun er drægtig.

• #21   15. feb 2008 Jeg syntes hun virker kærlig over for de andre, men hun kan rigtig godt lide og blive serviceret af de andre!!! Vil se om jeg ikke godt kan trække den og evt med p-piller ( selvom jeg ikke er glad for det) lige i en lille periode, men tror ikke jeg på nogen kan trække den mere end til hun er et år, selvom mit ønske var hun blev halvandet, men det virker umuligt lige på nuværende tidspunkt!!!! Måske det kan lade sig gøre med Busie!!!

• #22   15. feb 2008 Men Tusind tak til jer som har skrevet med råd:O)

• #23   15. feb 2008 Christina & Richard C
    jeg har liget hentet det første parti p-piller til min hunkat idag fordi at hun begyndte at hyle og snakke og fandt så ud af at de er receptpligtige hos dyrlægen...

ha en go weekend

• #24   15. feb 2008 Tør du godt det??? Tak og i lige måde:O)

• #25   16. feb 2008 Hehe det kender jeg godt.. Gik det godt med din kat???

• #26   16. feb 2008 Lis D. Det var godt det gik godt med hende:o) okay.. så er der ikke lænege til, de blir 10 måneder her d 7 marts, men håber som sagt vi kan trække den nogen måneder endu!! Busie er også begyndt nu, så nu er dte bare 2 vrælende missere jeg har mig, men Busie er meget mere moden!!!

• #27   24. feb 2008 hej.. jeg har selv siameser og orientaler (ved at starte opdræt og har fået 1 kuld).. jeg ved godt at deres løbe tid er hård.. men vent med at parre katten til den er 10 mdr. Hvis i ingen hankat har så lad vær med at bruge p-piller for det ville der ingen grund være til at gøre det.. ellers luk han katten inde i den tid pigen er i løb.

En siameser kan gå i løb fra den er ca 5 mdr gammel. Min pige kom først i løb da hun var 13 mdr, men det kan være senere også.
    Men kontakt endelig den opdrætter i har købt katten af og få dem til at hjælpe jer med den første parring

(har i søgt stamnavn? hvis killingerne sælges uden satamtavle vil de ikke blive betragtet som racekatte)

• #28   25. feb 2008 Line R: Jeg har ingen hanm er ved og søge efter en, de blir 10 måneder her d.7 marts. Har ingen stamtavle på mine da det ikke er normalt på den gammeldags type, men ved man sikkert kan søge om det!!

• #29   25. feb 2008 Det har de ikke.. men det betyder heller ikke noget for mig!!!

Kommentér på:
Hvornår skal jeg få min kat parret????

Annonce