1.208 visninger
|
Oprettet:
hjælp til tysk stamtavle {{forumTopicSubject}}
Hej alle, håber der er en klog sjæl der lige kunne hjælpe mig
Jeg har købt en tysk avlsdreng, maine coon, og har fået en TICA stambog med på ham. Som jeg forstod på den tyske opdrætter ville hun så sørge for det blev ændret. Nu har jeg så idag modtaget med posten en "Transferbestätigung" Hvor der står noget med Kattens informationer, altså mor og far, farve, ejer, og opdrætter, osv.
Hvad gør jeg med dette stykke papir? Skal jeg selv sende det ind til FD? eller skal jeg intet foretage mig? Er det en procces der selv kører? Nogle der kan hjælpe?
Kh den forvirrede
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 180
dec 2007
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 17
Den Transferbestätigung skal du sende med til din klub sammen med stamtavlen.
Hilsen Gitte.
dec 2007
Ved i om man SKAL sende på papir, eller om elektronisk er fint nok over mail? er lige løbet tør for printer papir... he he...
dec 2007
godt nytår til jeg alle
dec 2007
nov 2005
Følger: 50 Følgere: 49 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 143
Husk også at der skal betales, mener det er 300 kr det koster
Potedask Judy, som har ventet 1 ÅR på dansk stamtavle
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Et råd, er at sende den anbefaldet, sammen med stambogen til din stambog sekretæren i din klud, og samtidlig at bede om en beskæftigelse på at de har modtaget den. Den skal du bruge, når du udstiller i andre klubber end din egen, vis de forlanger dokumention for at du har sendt den.
dec 2007
Misha Chloé W - altså sende den så rekomanderet? At modtager skal kvittere for at have modtaget posten med stambog mv i?
Jeg tænker også, hvis der kan gå op til et år, og katten i mellem tiden får et kuld, hvad så når der skal søges stamtavle på kuldet? (Der skal man jo bruge begge forældres stamtavle) ???
hjælp til tysk stamtavle