tvivl om drægtighed?? {{forumTopicSubject}}
det er første gang sheba har været sendt til parring, og hendes termin er sat til d. 21 november.... synes bare ikke hendes mave vokser noget særligt. hendes dievorter er røde og ganske lidt forstørret. det er som om hun har en ganske lille kugle midt på maven, men slet ikke af betydning. dyrlægen mente at sheba var drægtig, men var dog lidt usikker, da jeg for et stykke tid siden var nede med hende....
hvad siger i????? kan man virkelig være i tvivl, når katten er så langt henne, eller klynger jeg mig blot til et falsk håb? skal lige nævnes at hun var fire dage i løb fra i mandags, hvilket yderligere indikere at der ingen drægtighed er.
håber virkelig ikke at hun kun bære på en killing, da den dermed ikke vil få en optimal opvækst.
er hun ikke drægtig, eller får 2 killinger eller derunder har jeg gudskelov en omparring i min kontrakt.
æv- hvor er det bare frustrerende. får i den grad trænet min tålmodighed.
nogen der har prøvet at få et kuld killinger hvor drægtigheden nærmest ikke var at se????
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
ved godt at jeg får syn for sagen om senest et par uger, men tør ikke glæde mig nu hvor jeg er så usikker.
dec 2006
jeg har endnu ikke oplevet falsk drægtighed, så ved ikke om det er påkrævet at gå til dyrlæge med det?? hvad skal jeg særligt være opmærksom på dér?
dec 2006
i øvrigt... når hun nu lige har været i løb kan det vel ikke være falsk drægtighed, eller kan det?
nov 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 7
vi mente heller ikke at vores hunkat kunne være drægtig da hun også fortsatte med at være i rendetid ..
men jeg ka huske at ha slået det op på google og fandt ud af at de godt kan have en falsk rendetid selvom de er drægtige ..
der kom ihvertfald 3 raske killinger ud ... held og lykke med det ...
dec 2006
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Nu fik min kat kun 1 killing, vil det så sige, at min killing ikke har fået en optimal opvækst... ?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Uanset hvor gode og kærlige forhold en killing vokser op under, er det optimale, at den har enten en eller flere søskende. De ligger i klump og varmer hinanden og har gensidig kropskontakt, når hunkatten ikke er der. De holder hinanden i vigør, når de "slås" om patterne, og de har også jævnaldrende at lege tumle-fange-tæve lege med, når de begynder at stavre rundt.
Og Marlene, du kan læse om forløb af drægtighed, og hvornår og hvordan den kan konstateres, her:
(link fjernet)
Jeg har gennem årene oplevet ene-killinger, både hos mig selv og andre, og der er bred enighed om, at disse ene-killinger senere bliver lidt "specielle/sære" i forhold til andre katte.
Af samme årsag sørger jeg i dag for at få enten et par jævnaldrende killinger i ammetjeneste eller hitte-killinger, som jeg selvfølgelig sørger for gode hjem til senere.
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Men ellers ville jeg - hvis det var mig - få hende scannet hos dyrlægen.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
Min Zion har termin her d. 18/11 og der er virkelig liv og glade dage i maven på hende.
dec 2006
hjælper dog at blive lidt mere afklaret, så tak for hjælpen allensammen. linket har jeg allerede og bruger flittigt. desværre intet der passede på hverken sheba eller dyrlæge hun må langs igen...
tvivl om drægtighed??