Voldelig mormis {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi står og har et stort problem med vores ene kat. Det er en burmeser ca. 3 år gammel der lige har fået et dejlig kuld killinger. Vi har samtidig en gammel hund på 11 år.
Vi har nu for anden gang oplevet at Nala vores hunkat har overfaldet hunden, helt uhæmmet. Hunden har ikke været tæt på killingerne på noget tidspunkt.
Vi kan nu ikke finde ud af hvad vi skal gøre, da vi ikke bare kan lukke hunden væk, da vi bor i et parcelhus. Så den eneste mulighed vi har er at lukke killingerne ind i et rum, hvilket er ret synd da de lige er blevet 4 uger, og meget gerne vil lege, Er der nogen der har noget erfaring? Det skal lige siges at begge dyrene er vores kærste eje.
Hun katten har altid været lidt sær af en burmeser at være. Gider ikke rigtig at snakke med fremmede, men har knyttet sig til en person. . Vi har også en han burmeser, der sjovt nok forsvare hunden, og så overfalder Nala. Så det er ret voldsomt når det sker . Man er fuldstændig skambidt efter sådan en omgang.
X
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Jeg er overbevist om at hun 'bare' prøver at beskytte sine børn.
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Mht hunden,så lærer den nok hurtigt at gå en stor bue uden om,hvis den ikke allerede har lært at holde afstand !
okt 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Problemet er bare at hunden allerede holder afstand. Den anden dag overfaldt den min mor, fordi hun stod i gangen hvor hunden normalt høre til, men hun var uden for på det tidspunkt.
Tror i killingerne tager skade af ikke at være i samme rum som mennesker, vi går selvfølgelig tit derind.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
okt 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Jeg skulle bare være sikker på at killingerne ikke tager skade af at være lukket inde. En netdør er lidt svært, og det vil også gøre at nala, hunkatten ikke kan komme ud. Hun åbner nemlig selv døren, med minde vi låser hende inde. Så det er lidt svært at styre nå de er alene...
Voldelig mormis