Søgning af stamnavn. Gode tips søges? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg var jo på opdrætter seminar her i weekenden, og fik også lige snakket med en af fordragsholderne ang stamnavn.
Og hun rådede mig til at søge det nu, selvom jeg ikke planlægger at begynde mit mulige opdræt de første 5-7 år, for jeg kan jo have det liggende inaktivt de næste 25 år. Og hvis jeg vælger at vente, kan jeg jo risikere at det er optaget til den tid.
Jeg er ved at læse om hvordan jeg gør. Men vil høre om der er nogen der har gode råd til ting jeg lige skal være ekstra opmærksom på?
Jeg ved at jeg skal indsende 5 navne.
jeg regner med at mit opdræt bliver af mco, men jeg har ikke tænkt mig at mit stamnavn skal sige noget om mco'er, både fordi at det ligger et godt stykke ude i fremtiden, men også fordi at vil jeg opdrætte f.eks. siam eller noget, så skal det ligger under samme stamnavn.
Har jeg Hørt, er det korrekt?? :o)
Mit ene nuværende valgte forslag er
Køhler/Køhler's da det er mit efternavn. Prioritering kommer så lige an på de andre jeg finder ud af :o)
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Hehe, kæresten siger at jeg må ønske mig det i julegave ;o) Så lige det kostede 550 kr.
Kan ikke finde direkte information om det, men går ud far at det ér et engangs beløb? :o)
Jeanette - I lige måde, det var det helt bestemt hyggeligt. Det er så rart at få sat ansigt og væremåde på folk :o)
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 8 Emner: 11 Svar: 90
Jeg synes osse du ska' gøre dig overvejelser om hvorvidt du ønsker at importere/eksportere katte ind imellem, for så er det måske rart med et navn, som ikke lige indeholder æ, ø og å.
Ved ik' om du fik det med... men her ka' du undersøge, om navnet er ledigt: http://www.fifeweb.org/wp/catnames/cattery.asp
Hvis der findes noget, der minder for meget om det, så bli'r dit navn ikke accepteret. Og så husk, at du KAN risikere at få din 2. eller 3. prioritet i stedet for din 1. så de navne, ska' du osse kunne leve med.
:o)
jun 2006
Og jeg har overvejet det, og jeg kan godt leve med at Køhler bliver til Kohler/Koehler/Kõhler eller sådan noget.
Men mit efternavn betyder meget for mig, er stolt af det, så det skal med på trods af ø'et, hehe Men tak for dit råd..
Og skal da straks lige ind og kigge på det link der :o)
jun 2006
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
anette: ved godt vi ikke må hænge folk ud - men hvem tænker du på (hvor sad han)?
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
- Brug noget der kan være passende for alle racer, og ikke evt. Eva Coon.
Kan jo være du vælger Bengaler om 20 år, og der vil et navn med Coon ikke være passende..
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 8 Emner: 11 Svar: 90
Kira: Jeg ka' da osse godt se nu, at det var dig :o) Det var mig, der sad skråt bag ved dig og som sagde, at du ska' ha' baer-testen, hvis den ska' med til Tyskland. (Hvis du ellers ka' huske det)
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 5 Emner: 3 Svar: 23
Mht. at stamnavne ikke må ligne hinanden for meget, står jeg så i den situation at en anden birmaopdrætter (som faktisk bor ganske tæt på mig) har fået stamnavnet Svanekær og hvis det ikke er tæt på mit stamnavn, så ved jeg ikke hvad kunne være tættere, men det kan jeg vel ikke gøre noget ved eller hvad??
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
jun 2006
Jeg tror at de de prøver at undgå er at f.eks. Løvehulen som jo er et kendt opdræt inden for mco, kan blive forvekslet med en opdrætter der kalder sig Loverhulen f.eks. da Løvehulen jo blvier til Lovehulen på "engelsk".
Kristina - Tak for rådet, men det skrev jeg nu også allerførst at jeg er opmærksom på at det IKKE skal være.
Kira A - Aeeh, ja jeg kan godt huske dig. Du så bekendt ud også ;o) Men det er der nu efterhånden nogen stykker der gør fordi man har set dem på udstillinger osv. :o)
Troldemor - LOL! Ja, men folk må bare lære at høre rigtigt.
Annette - Haha, ja, men tror nu kun det skal være en af prroriteterne der blvier Køhler/Køhlers, og kun skrevet sådan ;o)
Men rigtig rart at høre hvad både ældre og nyere opdrættere har tænkt ang deres stamnavn :o)
Søgning af stamnavn. Gode tips søges?