Korat Anakot er drægtig :-) Korat Anakot er drægtig :-)
I går (d.15.3.) var det præcist 21 dage siden, Anakot først blev sat ind til Tammy, som ganske hurtigt fangede idéen med hendes besøg Vi observerede hurtigt 1. parring. Hun har lige siden parringsdagene opført sig anderledes, end hun plejer: mere roligt, værdigt - ja, endda moderligt
Hun accepterer killingerne i huset - ja, hun leger endda med dem! - før parringen tolererede hun dem på sine egne vilkår! Vi krydser fingre for, at hun bliver ligeså god en mor, som Sessen (hendes egen mor) var. Hvis hun bare er halvt så god til at føde, som Sessen var, vil det være flot.
Killingerne ventes med spænding om ca 6 uger, dvs i slutningen af april
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 109 Svar: 437
Hvor meget kommer killingerne til at koste?
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 129 Svar: 547
dec 2004
Følger: 246 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
Jeg skal nok oprette kuldet og sætte billeder ind - eller jeg sætter dem ind under Anakots profil og skifter billederne ud, efterhånden som killingerne udvikler sig.
Killingerne kommer til at koste kr.4000 - det omfatter killingen :duh!:, stamtavle, neutralisation, 2 x grundvaccine og sundhedsattest, og mikrochip eller øremærke (købers valg).
feb 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 42
Det er ikke fordi jeg skal blande mig er bare nysgerrig!!
dec 2004
Følger: 246 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
Det er helt fint, du spørger, så kan jeg fortælle om mine erfaringer og holdninger.
Det er min grundlæggende holdning, at neutraliserede katte er mindre stressede og har derved et bedre liv.
Kønsmodne Korater kan være *meget anstrengende* at bo sammen med (de har en *meget stærk* kønsdrift!), så mange bliver neutraliserede alligevel, når de er blevet kønsmodne. Det er min erfaring, at killinger kommer sig *meget hurtigere* over bedøvelsen og neutralisationen end katte på 6-7mdr for slet ikke at snakke om voksne katte.
Det er muligt at købe en avlskat, men så er prisen og kontrakten en helt anden.
Jeg har i min uerfarenhed solgt ukastrerede killinger til hjem, som *måske* gerne ville have et enkelt kuld - dette resulterede i, at hunkatten gik på p-piller i 8 år!, inden ejeren endelig fandt ud af, det var for sent at parre katten og fik hende kastreret. Den misere vil jeg absolut ikke se gentaget.
En anden hunkat, der blev solgt ukastreret, var slet ikke på p-piller (fordi familien ville "finde en cyclus i hendes løbetider" :dunk: - de havde faktisk planer om parring, men kunne ikke finde en hankat i nærheden af, hvor de færdedes i Tyskland), dvs hun havde mange løbetider i træk uden parringer. Dette resulterede i, at hun gik i "hysterisk løbetid" - hun var hele tiden på kanten af en løbetid (meget stressende for hunkatten!) - hun døde af en blodprop i hjernen.
Om det er synd at sælge kastrerede killinger, når nu Koraten er så lille en race?
Tværtimod! Hvis alle killinger blev avlet på, ville genpuljet blive en del indskrænket, fordi alle ville hurtigt få de samme linier at arbejde med. Ved at begrænse hvor mange killinger fra hvert kuld, der går i avl, forsøger jeg at gøre mit til, at genpuljen bevares - og måske endda udvides lidt.
Har du - eller andre- flere spørgsmål, er I meget velkomne til at komme med dem.
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 56
Jeg troede faktisk ikke man kunne neutralisere hankatte/hunkatte før de var blevet kønsmodne??
Omvent havde jeg også hørt at hankatte skulle neutraliseres inden de var fuldvoksne, for ellers ville de blive ved med at strinet indenfor, men det har min nyeste hankat Bjørn fuldstændigt modbevist, han er først blevet kasteret for 1 år siden (han bliver 4) men han strinter overhovedet ikke indenfor mere, puls at han heller ikke slås så meget (dejligt eftersom han var ved at være lidt dyr i dyrelægeregninger *GG*)
Jeg havde faktisk aldrig hørt om racen Korat før at jeg fald over denne side i lørdags, hvor stammer racen fra? og er den en forholdsvis lille kat? syntes den ser sådan ud på dine foto's *S*
Korat Anakot er drægtig :-)