{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

PiaB
PiaB
Tilmeldt:
27. jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130

videnssøgning om opdrætsstart?? {{forumTopicSubject}}

Ja altså jeg leger mest med tanken lige nu...

For er dybt forelsket i russeren! Og mit hjerte banker mere om mere for katten (har været hundemeneske lol)

Derfor går jeg og overvejer om opdræt måske var min vej frem..
Altså først om nogle år når økonomien er lidt anerledes end SU som hovedindtægt, når boligforholdene er andet end et kollegieværelse og når min tidsplan er lidt anerledes - og så når jeg lige har været katteejer lidt, så jeg ved hvordan der er med så meget liv i huset igen..!

Først vil jeg udstille med min russerdreng som jeg får her til juli, så jeg ved, hvad jeg skal arbejde med fremefter af standard osv. selvfølgelig ikke med min nye kat, han blir kastrat så snart jeg får ham..
Men vil så gerne være med til opdrætte denne fantastiske race, og måske være med til at "pille" det lidt kedelig ry af dem, som sky og arrogante katte, ved at avle på temperament (og self. udseendet )

Vil læse så meget som muligt om genetik, og avl som muligt, vil jo gerne lære det hele - selvom jeg selvfølgelig ved at man ikke lære alt nogensinde.. men ved bare ikke hvor jeg finder det!

Indtil videre trækker jeg meget på div. katteforums, men det er vist mest på de der "normale" katteting som den alm. katteejer er i tvivl om.. som jo ogs er nødvendigt at vide..
Men er i tvivl om hvor man finder al mulig info om opdræt og avl af katte..

indtil videre har jeg anskaffet mig nogle (3) kattebøger (politikens kattebog er jo en selvfølge og to andre nyere bøger om katte smiley )

men er der nogle RIGTIG gode links man kan læse (helst danske og måske engelske) og blive klogere??

Regner med at når jeg når længere i mine planer at deltage i kurser osv. i DARAK (er medlem) og måske racekatten (som en gang i mellem holder åbne kurser/foredrag) og måske hægte mig på "min" opdrætter som jeg køber min første avlskat ude i fremtiden...

altså:
standarden skal jo self. sidde på rygraden, og være det man arbejder sig frem i mod, via udstillinger og bedømmelser af ens katte.
temperament er super vigtigt - især med (den måske lidt sky) russeren!
arvelige sygdomme har jeg aldrig hørt om at russeren er disponeret for.. endnu... men er der steder man kan finde ud af den slags? katten skal jo selvfølgelig testes for alt muligt tænkeligt!

men hvor starter jeg lige i al den her pærevælling af ting jeg skal lære om avl, gentik, sygdomme osv.??

stamnavnet - ja tror måske jeg vil opkalde det efter mine to første katte på den ene eller anden måde.. smiley

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
videnssøgning om opdrætsstart??

Annonce