{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.415 visninger | Oprettet:

Mangler KMR mælk, HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen på KG der ligger inde med flydende KMR mælk, min hunkat er som sagt indlagt og jeg fodrer killingerne, men jeg løber tør i dag.
Min egen dyrlæge og stort set alle de andre dyrlæger hernede har kun KMR i pulverform, er der nogen der har en dåse eller to de kan undvære!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.
  • Samle et homegym 3.770 kr.
  • Montering af gardin + bore et hul i loftet og opsætning af loftslampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler KMR mælk, HJÆLP!
  • #1   22. apr 2007 Hvis jeg ikke finder noget tættere på kører jeg gerne til korsør.

• #2   22. apr 2007 det er mere end rigeligt for nu.
    en enkelt kan klare mig weekenden over.
    Og jeg håber da hun igen kan tage over på et tidspunkt.

• #3   22. apr 2007 Måske en opdrætter ned i dit område kan have noget. Du kan evt. søge på et racekattenavn+falster eller lolland. Jeg ved Syrenhaven er dernede.

• #4   22. apr 2007 det kunne være jeg skulle prøve det, har lånt en dåse af britta, men det var desværre den sidste hun havde.

• #5   22. apr 2007 hej..

jeg har royal canin. jeg bor ved københavn, hvis det er..
    31515031, så ringer du bare.
    mvh sanne

• #6   22. apr 2007 Nu ved jeg ikke hvor nemt du har ved det med at søge ind til noget. Hvis du har svært ved det, vil jeg godt hjælpe med den kreativitet jeg nu har i den retning smiley

• #7   22. apr 2007 Jeg har snakket med sanne som mener de har det i zoo city, der skal de ud senere, og har de det der køber de noget med som jeg kan hente hos dem i eftermiddag.
    Så jeg krydser fingre og tæer for problemet er løst, ellers prøver jeg at søge efter opdrættere hernede, det er vel bare at gå ind på killingelisten og se hevem der har killinger (det er formentligt også dem der har mælk) der er det jo så fint afmærket hvilket område de kommer fra.

men stadig er der nogel fra Falster/lolland eller sydsjælland der kikker med og lige har en dåse eller to liggende, så skriv endelig.
    Vil jo helst være så kort tid som muligt fra killingerne

• #8   22. apr 2007 Prøv evt. at ringe til Zoo city, så du hurtigst muligt ved om de har noget.

• #9   22. apr 2007 Heidi.. kender du Ann... det kan være hun har..

• #10   22. apr 2007 ann er det hende fra ankicoon...??
    Jo hende kunne jeg godt ringe til hvis det bliver nødvendigt, dyrlægen har lige ringet og jeg har lige hentet Dixie hjem, håber hun stadig kan give mælk, men skal have en dåse i alle tilfælde!

• #11   22. apr 2007 Hej Alle sammen
    Sanne har været så sød at skaffe noget fra zoo city, jeg kører ud og henter det senere.

Jeg kan fortælle at Dixie er kommet hjem nu og har det meget bedre, hun vil gerne vaske og pleje killingerne, men er ikke meget for at die dem, men jeg tror det kommer til at gå.
    Jeg tør under alle omstændigheder ikke unlade at få mere mælk hjem, puha, hvis jeg står i nat og det hele brænder sammen og jeg ingen mælk har.

Tusind tak for alle de gode råd ang pasning af killingerne, det endte med at gå helt godt, de spiste godt og kom af med både urin og aff. (du kan tro der kom aff. karen ;o) )
    Jeg har da fået en forsmag på hvad det vil sige selv og have børn, puha for et arbejde.

Men når man kikker på de små pus har det været hele den manglende nattesøvn værd.

endnu en gang tak til alle de meget hjælpsomme sjæle herinde, det er guld værd i nødens stund.

• #12   22. apr 2007 Århh hvor godt at hun vil nusse om dem...
    Glæder mig at høre at Sanne kommer med noget til dig

Og jep det var hende jeg tænkte på..

• #13   22. apr 2007 Et godt råd til alle der kommer i så uheldig en situation..................drøn ned til nærmeste åbne butik og køb noget kaffefløde.
    Bland 1 del vand til 2 dele fløde og det fungerer lige så godt som KMR.

• KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #14   23. apr 2007 har ikke laest de andre indlaeg, men vil bare lige sige at du sagtens kan bruge KMR i pulverform.

Det har vi erfaring med og foretraekker at bruge (det flydende er knap saa holdbart i laengden og vores faar tynd mave af det) og bruger det paa killinger helt ned til en uge gamle. Vi har endnu aldrig mistet en killing pga forstoppelse. Det handler bare om at faa blended?rystet det godt igennem saa der ikke er klumper i.

Saa ved du det til en anden gang smiley
    god bedring med mormissen

• #15   23. apr 2007 KF - Tjaeh, 12 dage gamle killinger kan risikere at få tarmproblemer og dø, hvis man bruger pulver form, og der er bare den mindste lille klump. Hvilket der jo nemt er. Så for en sikkerheds skyld ville jeg da Altid bruge flydende., tiltrods for det du skriver om jeres erfaringer..

• #16   23. apr 2007 Nu har jeg i mange mange år brugt KMR i pulverform til alt fra nyfødte til voksne.

Jeg har aldrig oplevet at killingerne fik forstoppelse eller blev syge af klumper i KMR. Jeg bruger en meljævner - og jeg har da heller aldrig klumper i sovsen....*LOL*

Men jeg har dårlige erfaringer med Royal Canins mælkepulver.....og jeg er dog mere en tilfreds med deres tørfoder.

Men hvis man flasker killinger op, så SKAL man overholde spisetider, man SKAL sørge for at de besørger, og man SKAL sørge for at de ligger varmt (varmetæppe)

Hvis man ikke overholder ovennævnte så FÅR de små forstoppelse, men det er ikke pulverets skyld....og kan man ikke kan sørge for det, så er projektet allerede mislykkes, og man kunne lige så godt ha fået dem aflivet.

• #17   23. apr 2007 Altid så positive Anne er på banen.

• #18   23. apr 2007 Ja jeg er Fru Positiv.....gnæk gnæk og er leveringsdygtig i tudekiks *S*

Jeg havde aldrig før hørt om problemer med klumper i KMR før jeg havnede her. Og hvis man er så bange for klumper, så kan det vel sies før brug..? Det flydende har da også været pulver før blanding...

Ja det flydende er selvfølgelig dyrere, og holdbarheden er kort. Hvis man har et kuld nyfødte moderløse killinger, så når man ikke at bruge dåsen, og det er da resurcespild.

Men jeg mener nu at de 3 vigtigste punkter i at flaske killinger op, oftere er skyld i forstoppelse en selve pulveret er.

• #19   23. apr 2007 Der er også bundfald i en dåse flydende fra KMR. Dåsen skal omrystes før brug.

RC pulveret har jeg prøvet, mine killinger var ved at skide sig ihjel, og de voksne gad ik at drikke det.

Nå jo, jeg glemte helt at spørge om hvor stort et hul i laver i den sutteflaske....for der skal da et ret stort hul til, for at klumper der kan gi forstoppelse, kan komme igennem... De klumper der evt ville slippe igennem mine sutter, ville være så små, at de nok ikke kunne betegnes for klumper længere *S*

Nyfødte killinger skal fodres hver 2. time

• #20   23. apr 2007 Men tænkte konen....hvis man sondefodrer, så kan man sende klumper ned i mavsen på en killing. Men der kan man så sætte et filter på slangen oppe ved kanylen.

• #21   23. apr 2007 hmm.. hvis killinger dør pga der er klumper i mælken , så er det ikke pulverets skyld, men den der ryster, for så ryster de for dårligt.

Nu har jeg haft mega mange killingere da jeg osgå tager i mod hitte børn, og har brugt stort set alle mælkepulver.
    ALDRIG er der en der er død fra mig.

sanne

• #22   24. maj 2007 Hvad skete der så???

Kommentér på:
Mangler KMR mælk, HJÆLP!

Annonce