et par spørgsmål(hvad er godt nok?) et par spørgsmål(hvad er godt nok?)
det var lidt svært at få overskriften til at dække..
Det er aftalt med hende jeg købte Putti af, at putti bliver parret med en han af hendes.. det er supergodt og jeg er bare ovenud sprudlende glad og spændt og en masse andet godt så jeg næsten ikke magter det ;)..
MEN.. nu har jeg bare hørt skrækhistorie på skrækhistorie, så nu går jeg næsten bare og frygter for alt hvad der kan gå galt, om jeg er "god nok" osv osv..
Jeg vil så gerne gøre det allerbedste, og det betyder ret meget for mig at folk også ved at dét er mine hensigter (altså at gøre det bedste)..
jeg ved at når man beder om hjælp, at folk så fortæller én om de uhyggelige ting der kan ske, så man ved at det altså kan gå galt, og det er også godt.
men så er det så mit spørgsmål er;
hvor tit går det galt?
jeg har snakket med min dyrlæge igår, og har så set på grus, mad legetøj osv og sat et budget sammen. jeg har sat alt højere for at være sikker.. jeg fandt så ud af at hun skal have min. 5 killinger for at det giver overskud (så er det vidst også sagt tydeligt nok at det ikke er pengene der trækker)
og hvad skal jeg gøre for at det er godt?
er 2 vaccinationer, sundhedstjek, ormekur og PKDtest af putti, ikke fint, eller hvad skal der mere til?
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
og selvfølgelig skal hannen testes for PKD, ejeren siger han er testet for det..
Christina - det kommer lidt bag på mig at du kalder mig dét, da jeg har læst og hørt en masse dårligt.. men hvis jeg er en god en af dem, er det vel godt nok..:)
Jeg gør det også lige klart at jeg har læst side op og side ned, jeg har brugt en masse timer på at søge og finde svar overalt på nettet så jeg har været med på (i laaaang tid) at kattene selvfølgelig skal være PKD negative..
tak for jeres svar..
jan 2007
jan 2007
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Er der ikke noget med at blodprøven ikke er 100% endnu?
PKD og HCM test ligger samlet på ca 1000,-
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Jeg tror Putti altid har været indemis, og ikke i kontakt med andre katte ( ?? )
Men jeg ville se en attest på at hankatten er fri for FIV og FELV, da han jo parrer andre katte, og man jo bestemt ikke ønsker sin kat kommer hjem fra parring med en dødelig sygdom.
Og hvis jeg kunne understrege SE EN ATTEST ( men det kan jeg ikke finde ud af ) - ikke bare høre at sådan en har han fået taget.....men se den. Og den skal jo være rimelig ny.
jan 2007
jo hun har altid været indekat..
okt 2006
Hvad er det for en tone?
Jeg tester for HCM og PKD, men mine bliver scannet.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg er lidt rasmus modsat, jeg ved det, men det er en rigtig irriterende (og også lidt nasty) sygsom at få inden for dørene.
har set en kat STÆRKT angrebet af det og tro mig - det var IKKE noget kønt syn.
Katten døde desværre - han kunne ikke spise, drikke eller få medicin - så angrebet var han :(((((((((((
Du kan se det i munden på din kat. Hvis der er rødme bør du nok få det undersøgt.
Bare lige et forslag til undersøgelse ...
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Tag evt. en snak med din egen dyrlæge omkring disse sygdomme, og hør hvad han anbefaler.
okt 2006
Jeg har selv fået lavet FIV/FéLV tests på mine katte og hankatten jeg har været ved er også testet, men jeg siger bare at calici er en større "sniger" da det ikke er ret mange der tester for det......
Calicivirus kan jo komme uhyggeligt hurtigt og nemt... Desværre...
okt 2006
okt 2006
Læs venligst mit indlæg ordentligt tak..!
Andet en PKD og HCM.....
okt 2006
okt 2006
Ja du har ret ;-)) Den var lige smuttet.,.....
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
et par spørgsmål(hvad er godt nok?)