Allerførste tegn på graviditet?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo May som forhåbentlig er blevet parret her da hun var i løbetid fra mandag i sidste uge til torsdag. Jeg har dog overhovedet ikke set hende blive parret (Jeg bor i en stor 1 værelses) men jeg var heller ikke hjemme om natten mandag og tirsdag, så jeg ved det slet ikke!
Onsdag eller torsdag hørte jeg dog et skrig ude fra gangen, men så det ikke, så ved ikke om det bare var May der blev sur over han blev for nærgående eller om det var slut på en parring. (Hun virkede ikke specielt uglet eller fugtig i nakken?)
Så nu vil jeg jo høre hvornår de allerførste tegn på graviditet begynder at vise sig og hvilke de er?
Jeg kender godt den med brystvorterne der bliver mere lyserøde og taber hårene omkring, men fra hvornår sker det ca?
Og ellers, hvor længe er det nu der normalt plejer at gå mellem løbetider? 3 uger ca, eller?
Og noget helt ander er: May har kun 6 brystvorter og ikke 8?! Hvad gør jeg nu hvis der kommer fx 7 killinger? (tvivler, men alligevel) Fodrer op med modermælkserstatning, eller? Nogen gode råd/erfaringer der?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
De første tegn er som du selv nævner, de røde brystvorter. De ses som regel på 21. dagen, men kan ved nogle katte godt forsvinde igen..
En gravid hunkat kan godt gå i løbetid igen. Det værste der kan ske er, at hun blivver parret igen, da disse små fostre ikke vil have en chance for overlevelse.
Skulle det ske at der kommer 7 eller flere killinger, er du nødt til at give hende en hjælpende hånd. Du kunne så skifte mellem killingerne, så de alle får den nødvendige modermælk;-))
Pøj pøj med hende..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Men mange tak.. og det var godt nok lææænge at vente spændt! Heh..
(Er hun ikke blevet parret nu bliver det først til sommer, ellers kommer det til at kolidere med nogle obligatoriske "frivillige" kurser på mit biologi studie, øv!)
jun 2006
Kunne det forresten ske at hun Ikke er blevet parret? At de to bare ikke har kunnet finde ud af at gøre det sammen?
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
Krydser dog fingre for at det er lykkes.
Hvem er den evt. kommende far?
jun 2006
Og han virkede ærligt talt ikke vildt interesseret i hende selvom hun lå og vred sig.. Ærger mig, heh.. Dumme dreng.. selvom han nu er dejlig...
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Dit eneste sikre tegn, medmindre du får hende scannet, er de røde dutter på 21´ne dagen.
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jeg troede ikke hun var blevet gravid... men så en dag synes jeg hun var blevet ret rund ;-))))
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Ihh, hvor er det spændende - glæder mig til at følge det.
Jeg kender helt til spændingen, sådan gik jeg også længe, men nu er der heldigvis jackpot
Ang. de røde dutter, så er Diva over 21. dagen (over 1 uge over) - og der er ikke noget særligt at se.
På dette link, som er ret sjovt at følge mht. drægtighed:
(link fjernet)
Skriver de også, at: Synlige ydre tegn på en drægtighed er der normalt ikke før helt hen i 6-7 uge.
Så det kan være rigtig svært.
Jeg har også læst, at første gangs parringer ofte kræver mere end en vellykket parring - men igen, det afhænger jo meget fra kat til kat.
Jeg fik DIva scannet for 1 uge siden hos dyrlægen, som kunne konstatere, at hun var drægtig og jeg kunne se de små fostre på skærmen
Faktisk, kan jeg ikke mærke andet på hende, end at vægten, som ellers har stået stille i et lille år, nu er øget - det er jo så første tegn for mig. Ydermere er hun meget påpasselig mht. Jaguar - han må ikke tumle eller lege for vildt med hende nu, så brokker hun sig. Hun passer virkelig på de små pus - SKØNT!
Hun bliver den perfekte missemor.
Faktisk, er det lidt sjovt det link ovenover - jeg læste lige, hvad der sker med de små fostre i Diva's mave nu - de er ved at blive helt færdigudviklede
Så fra næste uge, skulle de "kun" bruge kræfter på at øge vægten - der skal nok ske noget med mavsen så
Glæder mig til at høre mere fra dig, Eva - om der sker noget spændende
Stor hilsen og pøj pøj fra mig.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
røde dievorter
øget vægt
øget søvnbehov
øget behov for at udvise venlighed( de bliver mere kælne) overfor deres "mennesker"
øget skarphed overfor deres firbenede venner.
Det er i allefald de tegn jeg ser, når mine hunner er drægtige
jun 2006
Jeg havde jo Mea der var gravid sidste år, og jeg så da i hvert fald de samme tegn som dem Lone nævner. Jeg lagde godt nok ikke mærke til at hun sov mere. Og vi havde jo ikke andre katte..
Men nu får vi se om hun er gravid. Er hun det er det skønt. Ellers må jeg bare parre hende til sommer engang :o)
Men ja, jeg er også meget spændt.. Men må jo bare vente og se om hun tager på. Hun får i hvert fald alt det hun kan spise :o)
jun 2006
jun 2006
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Sorry - var lige kommet fra at svare, beklager.
Men faktisk ved jeg ikke hvad scanningen alene kostede,
så fint du lige kunne få en pris fra Anette C
Hilsner herfra
jun 2006
Til gengæld synes jeg at May er begyndt at blive Noget mere kælen og opmærksomhedskrævende her de sidste 3-5 dage. (Det er ca 2 uger siden hun blev parret, hvis hun blev det) Så nu går jeg og er rigtig spændt.
Heh, og jeg har lavet sådan et fint diagram hvor jeg skal skrive hvad hun vejer hver uge, som jeg har hængt op på køleskabet, LOL..
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
Allerførste tegn på graviditet??