hvordan kommer man igang som opdrætter hvordan kommer man igang som opdrætter
Som overskriften lyder: hvordan kommer man igang som opdrætter?
Jeg har gået og leget lidt med tanken om at blive opdrætter, når jeg er færdiguddannet.
Ideén er stadig kun på "tanke-plan".
Der er jo en masse man skal lære om genetik, sygdomme, stamtavler, og så videre.
Hvordan er andre kommet igang?
Det er jo ikke lige noget som man hopper ud i, det er jo liv det handler om.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
De kontakter du opnår dig kan evt være en hjælp når du engang skal ud og købe avlskat.
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
Der er feks opdrætterseminar her til april. Indenfor Norsk Skovkat, kan du tage en kørekort. osv..
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
jul 2005
Men ja, der er enomt meget at lære. Føler mig stadig på starts nevue *G*.
Slug også alt den info til dig som du kan. Læs gamle tråde her på KG, der står også meget godt i der er værd at vide..
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 96
Men alle er jo startet fra bunden på et eller andet tidspunkt....
Kristina: hvor er det opdrætter-seminar, og kan man bare komme som privatperson?
aug 2006
jul 2005
Private kunne også deltage. Det var i Horsens denne gang - også derfor jeg tilmeldte mig. Hehe. Jeg har 200 m hen til hvor det skal holdes. De vil snakke om tandsygdomme, drægtighed osv denne gang.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Det allerbedste du kan gøre, er at få dig en mentor.
Mit råd er at du først finder ud af hvilken race der interesserer dig mest. Surf rundt på nettet og ser du et sted, hvor du kan lide kattene, beskrivelsen af opdrættet osv. så tag kontakt og fortæl om dine ønsker.