640 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvor finder jeg en avlshan ? Hvor finder jeg en avlshan ?

Ja som overskriften fortæller vil jeg gerne have noget hjælp til at finde en Norskskovkatte han til at pare Afrodithe her en gang til sommer..
Jeg har haft en annonce her på KG men ingen har vist interasse (Staves).. Så derfor vil jeg høre om der var nogle der havde et forslag til hvor jeg kunne søge ?

Eller om der måske alligevil er nogle som er intra men måske bare ikke har set mit opslag..

Håber virkelig at nogle vil hjælpe !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor finder jeg en avlshan ?
  • #1   23. jan 2007 ikke for at være og lyde snoppet.. Tror jeg det bliver svært at finde en Norsk skovkatte han, til parring af jers hunkat, da hun er uden tavle..

• #2   23. jan 2007 Det er overhoved ikke snoppet sagt.. Det har du da sikkert nok ret i men altså, eftersom der er så mange killinger uden stamtavle må der jo også være en masse misser der ude, som kan parre Afrodithe.. Eller er jeg helt galt i byen ?

• #3   23. jan 2007 Mange vælger jo at få dem neutraliseret, for at der ikke kommer flere.

• #4   23. jan 2007 Thomas D: Rigtig nok men der må da stadig være nogle som har en som ikke er neutraliseret !

• #5   23. jan 2007 Det er der da helt sikkert også:)

• #6   23. jan 2007 Hehe ja men hvor ! Det er jo det der er spørgsmålet ?

• #7   23. jan 2007 Jeg har en du godt må låne når han bliver gammel nok.. Cæsar

• #8   23. jan 2007 MajsePigen: Kan se du bord på Sjælland det er en smugle langt væk, eftersom jeg bord i Jylland nærmer betegnet Sorring Som ligger ca. 15 km fra silkeborg..
    Er ellers meget intra, for han ser virkelig dejlig ud..
    Hvor på Sjælland er det at du bord, for kommer fra Sjælland og besøger da fam. der over i ny og næ..
    Søger lige om venskab så kan vi lige snakke der ! For vi kan da nok godt stadig finde ud af noget hvis det er !

• #9   23. jan 2007 Christine - Led nettet rundt, hvis du finder en, så kontakt ejeren og hør om du må leje ham..:) det er mit bud..

• #10   23. jan 2007 Kristina: Ja men tror måske jeg har fundet en MajsePigen har tilbut at jeg kan låne ham og han ser virkelig dejlig ud.. Men nu må vi se hvad vi finder ud af !
    Men ja der er ikke andet for..

• #12   23. jan 2007 selvfølgelig får vi dem testet så de er sunde og raske

• #13   23. jan 2007 prøv evt. på www.dyrenettet.dk

• #14   7. feb 2007 Hej.. undskyld jeg spørger sådan lidt 'mopset', men hvorfor er det så vigtigt, om den hunkant ens hankat parrer har en tamtavle? Kan det ikke være fuldstændig ligemeget. Én ting er, hvis man gerne selv vil have katte med stamtavle, men ens hankat tager vel ikke ligefrem skade af at hygge sig lidt med en 'uægte' skovkat? Eller det er måske et meget ømt punkt hos katteelskere, jeg berører her? (ikke at jeg ikke selv elsker mine katte, - men jeg er fuldstændig ligeglad med stamtavler, konkurrencer osv.)

Med venlige hilsner, Mie-Lykke smiley

• #15   7. feb 2007 Mie - Det er noget at gøre med de "regler" man forpligter sig til når katten har stamtavle.. Det kan jo være meget ødelæggene for seriøse avleres opdræt hvis katte bliver parret på kryds og tværs..
    Hmm, og det burde da være muligt at finde en, jeg har intet problem haft med at finde mco hanner uden tavle til min May..

• #16   7. feb 2007 Mie-Lykke M

Hvis man er opdrætter MED stamtavler, MÅ man ikke lade sin hankat parre andet end stambøgsførte af samme race.

• #17   7. feb 2007 Jamen hvorfor MÅ man ikke det? Er det ikke bare en dum regel? For hannen tager jo på ingen måder skade af at parre sig med en ikke-race.
    Altså f.eks. har nogen af vores venner to skovkatte, begge med stamtavler, men de er udekatte - og man aner jo ikke, hvad de render og laver udenfor huset fire vægge... ALLIGEVEL har de tavler und so weiter...

• #18   7. feb 2007 Mie - Jo det er det, men det er jo god opførsel at overholde den slags regler/respekterer andre menneskers arbejde.
    Men er de to fritløbende katte ikke neutraliserede? (nu kender jeg jo ikke kønnet) men jeg havde da helt bestemt ikke lyst til at have fertile katte rendende frit uden at de var det? Både pga de sygdomme der kan overføres ved parringer, og pga det besvær man selv havde med killinger hvis det var en hunkat, og de stakkels killinger man kan risikere at sætte i verden (tænker på vilde/gårdkatte) til et kummerligt liv..

• #19   7. feb 2007 Okay -¨skulle bare lige have det på det rene smiley

Men nej, - det er en han og en hunkat, og hannen er skam ganske fertil, - hunnen får dog p-piller.
    Det er vel meget normalt? Eller er det også god opførsel, at man neutraliserer sin kat, hvis den skal være ude, eller?

• #20   7. feb 2007 Det er ikke bare en dum regel - det er for at beskytte de racer man nu engang har.

Det dumme er dem der ikke fatter at hvis der ikke var folk der opdrættede MED stamtavler OG regler, så havde i slet ikke denne diskution ,for hvis alle bare parrede som de lystede, ville alle katte ende med at være ens!

• #21   7. feb 2007 Mie - Det er det faktisk også :o) Netop pga det med at der er så mange uønskede killinger, mange ønsker derfor ikke at bidrage til at øge bestanden, for de hunkatte der oftest render rundt uden at være steriliserede eller på p-piller er jo ofte halvvilde/vilde/gårdkatte der i forvejen kæmper et noget hårdt liv..
    Mange vælger self også at gøre det med hankatte da de ofte strinter, urinen lugter meget skrappere end hos kastrerede hankatte, og fordi de strejfer mere/har større territorier, og derfor ofte nemmere bliver kørt over. :o)

• #22   7. feb 2007 Poly - Nemlig, godt sagt :o)

• #23   7. feb 2007 Det kan jeg selvfølgelig godt se. Men nu går jeg, som sagt, ikke så højt op i det med racer smiley
    Og hvis det skal drives så vidt, så kan man jo sige, at det naturlige ville jo være, hvis kattene bare selv kunne få lov at bestemme....det er jo ikke sådan meningen fra naturens hånd, at vi mennesker skal komme og lave regler, - hvad enten de er dumme eller ej smiley

Kommentér på:
Hvor finder jeg en avlshan ?

Annonce