Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oplagt at parre hende med ??
  • #1   21. jan 2007 ikke for at lyde for hård hmmm men hvorfor skal hun parres?????

• #2   21. jan 2007 jeg kan ikke se noget skovkat i hende hund ligner min fie som bare er huskat.... jeg sys der er alt for mange katte i landet rundt om som bare blir smidt ud fordi de er balndinger eller huskatte... jeg vil sige at det er synd at parre hende for hendes killinger vil blive en udgift og katten ka ændre adfærd og så er der 50%chance for at kattene kommer på internat.... ikk for at lyde hård meeen tænk over det for hun ligner ikk en norsk skovkat overhovedet

• #3   21. jan 2007 Ja - jeg må så give de andre ret. Hvorfor skal hun overhovedet parres?

• #4   21. jan 2007 Gud ske lov, jeg læste indlægget i aftes, men ville ikke svare, for jeg må indrømme, at jeg blev lidt "gal i skralden".
    Nu kan jeg så se, at der er andre, der har samme mening som jeg, Nemlig; "hvorfor skal hun parres?"

Jeg kan GODT forstå man gerne vil have et kuld killinger, det er jo dejligt og det giver en god oplevelse.
    Men i samme åndedrag, skulle man måske tage et kig på diverse internater, hvor der sidder uønskede katte i stribevis. Hvorfor lægge til antallet?

Jeg bliver ærlig talt også bekymret over al den "blanden racer sammen", er der nogen der overhovedet tænker på genetiske defekter og sygdomme?

Mit forslag er; kastrer hende og nyd at have en dejlig kastrat.

• #5   21. jan 2007 Helt enig. Steriliserer hende. Der er flere killinger i Danmark end ejere.

• #6   21. jan 2007 har i overvejet at vi sådan set selv beholder dem.det her er som folk´s mening om indvandre LAD VÆR MED AT DRAGE KONKLUSION før i ved mere..
    jeg vil bare gerne have nogle killinger med et specielt sind.....
    seriøst i burde virkelig skamme jer.... er virkelig gal over jeres måde at tag det på...

• #7   21. jan 2007 For det første aner du ikke hvordan deres sind bliver - slet ikke fordi det er blandingskatte, så du ved ikke hvilken del af hvilkent sind de arver.
    For det andet - lad os antage at din kat får 7 - 8 killinger.
    Jamen så beholder i da bare dem alle ik´? 8 -9 katte er da intet problem.
    Du er stadig meget ung - men mon du får til til alle dine 8 katte når du skal have børn?

Så kan du synes vi skal skamme os, som du vil. Men du burde måske tage et kig "bare" i DBA og se hvor mange katte og killinger som folk bare sætter i verden, og der ender som uønskede katte........

Det er ikke forbudt at tænke.

• #8   21. jan 2007 Har jeg forstået det rigtigt... I siger dem, uden tavle skal ikke have lov til at prøve oplevelsen at få killinger?

• #9   21. jan 2007 Min kæreste har tidligere været med til at opdrætte norske skovkatte, og har derfor en viden omkring hvordan killingerne vil blive - det er selvfølgelig uden sikkerhed hvilken del af hvilken kat, som vil blive arvet. Men sindet har også meget at gøre med, hvordan de bliver opdraget og vænnet til mennesker.

Det kan ikke passe, at det kun er race katte og opdrættere, som må få killinger. Det er jo fuldstændig op til os selv, hvem der skal have killingerne og hvilken familie de kommer ud til - de vil aldrig blive givet gratis væk, da dette netop gør at ejerne får et alt for let forhold til dem, og oftere bare smider dem ud - hvis de bliver til irritation.

At få 8-9 killinger høre til sjældenhederne - og med hensyn til genetisk sygdomme, er det vidst lidt for mange racer, som i forvejen netop bliver parret op på dette. Dette har intet at gøre med, at genetiske fejl eller ulemper skal parres frem.

Dermed ikke sagt, at der ikke er for mange killinger, som bl.a. kan ses i DBA - men langt de fleste er ubeviste og får ikke den kærlighed, og den opvæsk som de burde have.

• #10   21. jan 2007 Man kan aldrig garantere at killingerne ender hos Dyrenes værn eller andet, for man har ikke kontrol over hvad evt. nye ejere gør - det vil opdrættere ej heller kunne. Men holdningen er åbenbart, at har kattene ikke stamtavle, så er de ikke det værd.

• #11   21. jan 2007 Du spurgte om folks mening og du fik den:)
    Der er da vist heller ikke noget der hedder en korthåret skovkat?

• #12   21. jan 2007 Nej, der er ikke noget der hedder en korthårs skovkat. Der er heller ikke blevet skrevet noget om, at det var en skovkat. Men en blanding. For aftegene, den tydelige trekant og de stærke bagben er her klare tegn på, at der er skovkat i hende. At hun så er korthårs er bare et klart tegn på, at hun er en blanding. Andet er vidst heller ikke bevet sagt/skrevet?

• #13   21. jan 2007 Taget fra din profil: Beskrivelse: Huner en flot korthåret skovkat

• #14   21. jan 2007 Folk skal også være velkomne med deres mening, men den skal ikke være dømmende - emnet hedder meget simpelt, hvad hun skal parres med, og ikke om hun skal parres. Så tager vi det så skriteligt som det står skrevet, så svarer folk på alt muligt andet, end netop lige emnet.

• #15   21. jan 2007 Thomas D> Jeg undskylder da skrivefejlen, men så hænger vi os vidst også i petitesser, når man tydeligt på billedet kan se hun netop er kortåret.
    Det vil blive ændret, så der står hun er flot kort håret kat, blanding af en skovkat og huskat.

• #16   21. jan 2007 Jeg er da ligeglad med hvad du skriver:) mente bare ikke man kunne få korthårede skovkatte, det var såmen det hele:)

• #17   21. jan 2007 Hvad er der oplysende i forhold til emnet, og når det bliver skrevet fire gange. Det må være oplyst, når den første har skrevet det og derudover kan man så diskuterer emnet?

• #18   21. jan 2007 Thomas, det har du helt ret i - det er en af mest anvendte fejl, i salgsannoncer på DBA / Gul og Gratis ol., hvor man vil sælge blandings katte som en race, ligesom når der skrives amerikansk skovkat ol.

• #19   21. jan 2007 hmmmm, så vidt jeg kan læse, er der ingen der siger du ikke må parre hende, vi spørger hvorfor i alverden du da vil, når der nu sidder så mange uønskede katte på internaterne.

Tydelig trekant og stærke bagben......tjaaa jeg kan nævne op til flere huskatte, der er skruet sådan sammen.

og til sidst, jamen den Amerikanske Skovkat findes skam, den hedder så bare Maine Coon smiley

• #20   21. jan 2007 Lone>
    Ja, men kom du forbi og få et kig, og så vil du heller ikke være i tvivl om, at det er blandingen hvis du selv har med norske skovkatte at gøre eller har haft.
    Maine Coon er nemlig ordet, og har intet med amerikansk skovkat at gøre - endnu et godt salgstriks som oftes ses.

• #21   21. jan 2007 Lundkvist> Det vil blive overvejet, bare rolig - for det er ikke her og nu. For det første mangler vi pladsen til det, og evt. killinger skal have den nødvendige plads. Derudover skal hun også først undersøges ved vores dyrlæge, om hun overhoevdet er klar til det - når tiden er moden. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det bl.a. om bækkenet (eller hedder det andet) har udvidet sig som det skal, så der kan komme killinger ud.
    Så det bliver hverken her og nu, eller ude yderligere overvejelser.

• #22   21. jan 2007 Jeg ( og flere andre) opdrætter Amerikanske skovkatte = maine coon.
    En skovkat er en naturlig race, ikke en fremavlet - de Amerikanske lever i staten Maine og de norske i norge FRIT i skoven. ( Tja - jeg ved nu ikke om der stadig er foundationkatte i de norske skove mere, men der har været)

• #23   21. jan 2007 Belinda jeg står af her.
    For måske skulle du lige tage et kig i en bog eller 2. Maine Coon er pendanten til den Norske Skovkat og ifølge flere steder her på nettet og ind til flere af mine MANGE bøger om katte, ja så mener man, at der er størst sansynlighed for, at MCOén nedstammer fra huskatte der levede vildt i de store kolde skove i Amerika.
    Navnet Maine er staten hvor den stammer fra og Coon er fordi nogen mener at der er Racoon (vaksebjørn) i blodet og andre fordi de mener den ligner en vaskebjørn.

Og selv om jeg ikke har været i forbindelse med mange skovkatte, så har jeg dog været i racekatte-verdenen siden 1999 og opdrættet siden 2001, mon så ikke jeg skulle vide en lille portion om fænotypen på NFO ?

• #24   21. jan 2007 Nu begynder debatten vidst og gå over i noget helt andet, men ikke en gang Felis Danica kalder dem amerikanske skovkatte.

(link fjernet)

Der står sågar, at sandheden nok er, at det er en blandingskat.

Jeg er enig i, at de hedder Maine Coon, men i sin tid var det i hvert fald ilde set at kalde dem amerikanske skovkatte, og det var kun noget som blev brugt i DBA ol. Men det kan da meget vel være, at det har ændret sig i forhold til da min kæreste var med til at opdrætte Norske Skovkatte.

• #25   21. jan 2007 Lone, jeg afviser ikke - at den kaldes amerikansk skovkat, jeg siger bare at det ikke altid har været anset, at kalde den det. Da den rigtige navn er Maine Coon og ikke en gang Felis Danica beskriver den med dette navn.

• #26   21. jan 2007 Britta> Han vil også gerne have skovkatte igen, eller Tyrkisk Van. Men lige pt. er der hverken lokalerne eller pengene til at starte et stamtavle opdræt op. Men det vil da ikke være at afvise, at vi når alt er klar - istedet bliver en ren race, da Satine også risikere at være for gammel til at blive første gangs fødende.

• #27   21. jan 2007 Du har ret, emnet er blevet afviget noget, men det er meget naturligt, især i så "hot" et emne som dette.
    Belinda, vi er MANGE der brænder for kattene og jeg er ikke i tvivl om, at det gør du også, ellers ville du ikke have tænkt på at skulle opfostre et kuld killinger.
    Vi andre har så bare tænkt lidt videre, end du har, og det skyldes uden tvivl, at vi har været i denne "verden" så længe og set alt for meget skidt til, at vi kan lade det stå overhørigt, når nogen gerne vil lave blandingskillinger.
    En af årsagerne er; at vi, med vores kendskab til opdræt, bliver helt "forskrækkkede" når nogen vil blande racer.
    Din udtalelse om, at racerne bliver "parret op til" sygdommene, viser i allefald mig, at du endnu ikke har opnået helt den viden der skal til.

• #28   21. jan 2007 Han er 24 og har været med til at have DK Shuno Zahra, som opdrættede NFO'er. Det var med katte fra True Trust, Gyldenløve og Catborg som byggede grundstene i dette opdræt.
    DK Shuno Zahra's Amadeus http://kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8117 er en af killingerne fra den gang.

• #29   21. jan 2007 Lone
    "Din udtalelse om, at racerne bliver "parret op til" sygdommene, viser i allefald mig, at du endnu ikke har opnået helt den viden der skal til."

Du vil vel ikke påstå, at defekter ikke er blevet arvlet frem ved nogle racer, bare fordi man synes dette så sødt ud el.? Flere racer har man da valgt, at arvle (indarvle) for at få nogle helt bestemte ting frem.

• #30   21. jan 2007 Jeg må hellere uddybe min kommentar om at "blive forskrækkede" når nogen vil lave blandinger.
    Dette er bare et tænkt scenarie, men KUNNE nu godt ske i virkeligheden.
    Lad os nu antage at der findes en sød lille perser-hunkat, hvis ejer kender een der har en dejlig Maine Coon hankat. Perseren er ikke blevet testet for PKD og MCOén er ikke testet for HCM, ej heller har de fået tjekket om han er disponeret for HD, men hvad pyt med det, man vil jo så gerne have nogle nuttede pjuskede killinger.
    Der kommer 4 killinger ud af denne parring. 2 hanner og 2 hunner. Der er ingen der ved om de måske har arvet nogle genetiske sygdomme.
    En af de nye ejere synes altså også det kunne være sjovt at få et kuld killinger, men de kender nogen der har en NFO (og nej den er heller ikke testet for HCM)
    De venter spændt på at deres killing skal vokse op, så hun kan blive parret med NFOén.
    Det sker og der kommer 4 dejlige store killinger.
    Problemet er bare, de vokser sig store og tunge og det viser sig, de alle er disponeret for HD, så de har ONDT og går dårligt. Og vil man tænke sig. 2 af dem får konstateret PKD og alle 4 dejser om i en tidlig alder af HCM.

Grufuldt ikke?

• #31   21. jan 2007 Belinda
    hmmm, der er "defekter" som nogen kalder dem, så som flade næser, store ører, krøllede ører og korte ben.

Så er der genetiske sygdomme, som de altså kan DØ af.

• #32   21. jan 2007 Jeg har ikke spor imod at folk blandet racer sammen, så længe de er uden tavle. Men det kræver megen overvejelser. Jeg ser mange - flest blandigs og huskatte, der hele tiden sætte til salg fordi ejerne evt ikke har tid længere. Til tider de mest mærkelige grunde til de ikke kan have katten mere. Blandingskatte sælges til en ok pris, op til 1500 kr alt efter dyrlæge tjek, om de er langhåret, om de har meget race i sig osv. De måske 1000 kr er ikke ret meget for folk, hvis de just vil have en langhårskat, men sommentider er det med eftertanke når de ikke foræres væk, ellers koster 50 kr. Ellers du kan få den for en dåse whiskas til moderen.
    Det er med meget større overvejelser når det gælder ægte racer med tavle, der er som sagt jo en kontrakt på, hvilket gør at man binder sig til katten på en anden måde. Samt er prisen jo også helt anderledes - men så ved du også hvilket temperament katten har. Og du er også opsat på den kat på en helt anden måde.

Jeg havde da selv overvejet om jeg skulle sætte en parring mellem Laura og Lucas til verden, men jeg ombestemte mig, det eneste jeg så jeg ville få ud af det, var oplevelsen. Tværdigmod har jeg flere grunde til at få race killinger. Katte er jo ikke blot min hobby men også min store interesse - samt kattene indgår som familiemedlemmer. Jeg har mål med Norske Skovkatte, forbedre de mangler der kan være, noget der kan rettes op på, udstille. og jeg har så allerede 3 mulige resevationer på killinger. + jeg selv skal beholde en, hvis der kommer hunner.

- Kristina

• #33   21. jan 2007 Nårh ja.. Jeg kender dog en del deres gerne vil have Lucas kloner.. men tvivler stærkt på der kommer noget som ham, han er en ener.

• #34   21. jan 2007 hmmm glemmer folk egentligt ikke og svarer på det der rent faktisk bliver spurgt om???

• #35   21. jan 2007 noget helt andet er os jer der opdrætte, hvor mange af jer beholder rent faktisk de katte som i har til de bliver gamle og grå? i skifter os mange af jeres katte ud ikk?

der er plusser og minusser i at ha begge former for opdræt og der skal være plads til os alle og det er meget muligt at der ikke er så mange race katte internatter men de er der altså os og tit så bliver de solgt videre fordi folk ved de kan få penge for dem...
    synes tit at i der opdrætter med stamtavle er lidt hurtige til at stå me en løftet pegefinger men i er altså selv med til at sætte mange katte på denne jord og i må ikke glemme at bare fordi i har den pasion for kattene som i har behøver resten af danmark jo ikke og ha den, jeg møder flere mennesker der synes det er latterligt og gi så mange penge for en kat som en opdrætter forlanger end folk der synes det er ok. så ved med at gi et godt råd frem for at lange sådan ud for i får aldrig stoppet hobby opdrætterne uden tavler...

• #36   21. jan 2007 Sabrina : Nu talerr jeg for mig selv med gamle og grå katte.. smiley hehe.
    Altså jeg beholder dem "til døden os skiller", men sker det at der er en i flokken der ikke kan trives så er det da klart, men også med blødende hjerte at man må finde et nyt passende hjem hvor katten kan leve.

Jeg vil ikke rakke ned på nogen, men jeg er da blevet klogere med hensyn til parringer indenfor det sidste år.

Men vil så også lige sige at jeg elsker Lucas ligeså højt som jeg elsker Cabotine Rose.. Race eller ej.. de er skisme dejlige alligevel - på hver deres måde. smiley

• #37   21. jan 2007 kristina: det er bare ikke alle opdrætter der beholder deres katte mange skal jo pensioneres og når der så skal en ny hun ind skal der jo os være plads til hende. man kan jo nemt gå på killingelisten og finde en lang liste over de "brugte" avlskatte som er til salg det var jo os sådan jeg fandt shabe for han har os udtjent sin pligt men den nye han kunne ikke li ham og så var det farvel til shabe... ;o)

• #38   21. jan 2007 britta: i skulle gi jeres mening om hvilken kat der ville være oplagt og parre med hendes hun ikke om hun burde få killinger ;o)

• #39   21. jan 2007 tinna er helt enig vi burde hjælpe hinanden istedet for de stikkende kommentar altid.

• #40   21. jan 2007 ja og jeg har tit oplevet at folk tager dem over besked center og det er jo os okay men det ville jo rart hvis flere kunne bruge hjælpen.

• #41   21. jan 2007 Prøv at parre den med en golden retriver..
    (link fjernet)

• #42   21. jan 2007 thomas: hvor langt er du ude helt seriøst hvis du ikke kan tage det her seriøst så hold dig fra snakken.

britta: hvis du ingen mening har så lad vær med at svar. nemt og lige til.

• #43   21. jan 2007 Slap dog af, det kunne da blive et godt mix, du kan garanteret os komme af med dem så:)
    Tror Britta mener, ingen parring

• #44   21. jan 2007 tinna:var også sådan noget jeg havde tænkt mig hvade ikke regnet med at folk ville være 5 år gammel når de blev stillet et spørgsmål... jeg kan ikke rede alle verdens katte og katte bliver ikke sødere eller mere værd af de er ren race eller har en stamtavle

• #45   21. jan 2007 britta:din mening er negativ og du har selv lige killinger hvad med dem er de afsat hvorfor er de sat i verden de ender jo nok også på internat ... tænkt over det?? husk når man peger å andre peger der altid 4 finger på en selv......

• #46   21. jan 2007 thomas hvis du skal være morsom kunne du havde sendt den som en privat besked til mig og hvis det bare skal være sådan noget pjat så hold jeres meninger for jer selv....

• #47   21. jan 2007 Jeg forstår simpelhen ikke du gider blive så sur, folk vil altid ha andre meninger end dig selv, så hvorfor ikke bare bruge de indlæg du vil og lade resten være?
    Det er jo kun sjovt at drille dem der bliver sure over det....

• #48   21. jan 2007 jeg må sige jeg har haft katte hele mit liv og vi har taget mange katte som var fra internater ind... men du britta kunne nok aldrig finde på at tage sådan en kat ind fordi de ikke har stamtavle og lange buskede haler... i daligt tale stor snobberi intet ondt men sådan som jeg ser og høre det med dine udtaleres

• #49   21. jan 2007 thomas: bliver ikke sur langt fra men sys det var sådan en som er sjov at få normalt men ikke efter folk tager tingene sådan her så falder den ikke i god jord....

• #50   21. jan 2007 lundkvist: tja det kan også være folk bare er snobbet og kun tror at deres fine katte med stamtavler er noget.... og en ting jeg ved er at de ikke bliver mere værd af det.....
    intet ont men mit indtryk

• #51   21. jan 2007 britta: jeg lukker skam ikke øjene jeg tog imod satine med kys hånd hvis du læs om hende ville du vide hun er 9 killing som ikke kunne få mad af sin egen mor så har siddet med flaske og passet hende ver nat. i min famillie er det pisse ligeyldigt om katten er race eller ej bare den ikke er arig og bide eller river . alle katte er lige dyr som billig, race ikke race papir eller ej men DU gør forskel din kat må få killinger , hvorfor har min ikke lige så meget ret??? og naiv hmm nej optimist....

• #52   21. jan 2007 Lundkvist: det er den indstilling jeg snakker om det er rart at høre, jeg kunne tage mindst 2 katte men hjem hver dag fordi jeg har det dårligt over deres skæbne og det går mig meget på men jeg har ikke plads til 100 katte her men måske når vi køber hus...

• #53   21. jan 2007 MB: jeg ved hvad jeg gør hvorfor er det at det skal lyde som om jeg ikke har tænkt mig at finde et godt hjem... sådan er det sku ikke, men ja race katte er snobberi fordi de er alle i famillie alligevel laaaaaaaaaangt ude men det var ikke pointen.jeg vil det bedste for min kat og i fremtiden katte og jeg vil give dem alt de for lov til hvad de vil, satine er den der bestemmer her selvf. må hun ikke være på borderen men ellers har hun adgang til alt hun kunne ikke få det bedre og jeg tror grunden til en rac kat ikke ligger i en papkasse er fordi at de koster mange penge og det gør en hus kat ikke.
    jeg kender en der altså avler på blandings katte hvor hunkatten er hus katten og hankatten norsk skovkat og dem er der mange der sys er flot og meget værd de koster tit 1500kr. men forstå mig i min pointe

• #54   21. jan 2007 Og jeg havde skrevet et langt og vredt indlæg, men blev enig med mig selv om, at det ville svare til at tale russisk til en dør.
    Umodne uovervejede meninger om opdræt og opdrættere, samt deres måde at have et multi-kattehold, står jeg simpelthen af på.

• #55   21. jan 2007 lundkvist: det er jo mit valg men jeg ved at jeg ikke bare vil sælge killingeren til en hver slet ikke til hverken 100,50 eller gratis for det er langt ude, fik satine gratis fordi morderen ikke kunne klare 9 killingere og jeg har brugt mange tier på at fodere hende op og gør hende til den kat hun i dag er snart 9 mdr efter....

• #56   21. jan 2007 Belinda hvis ikke det var fordi du er så ung, at du ikke ved bedre, ja så ville jeg blive ualmindeligt rasende på dig og dine udtalelser.
    Men da du ikke ved bedre og knapt er kommet ud af skolen og ind i livets skole, skal jeg forklare dig, at folk der mener at det at eje en racekat er snobberi, de mener det af den simple grund, at de ikke har råd til at eje et så magnificent dyr. Misundelse det er hvad det er.

• #57   21. jan 2007 MB: ja fordi i tror at jere katte er mere værd og det er de bestemt ikke ....
    jeg kan sagten forstå der er mange katte som sidder og intet hjem har men hvad f.nden skal jeg øre gør i noget ved det får i ikke kilingeren?? de kan få samme skæbne husk det

• #58   21. jan 2007 Lundkvist, Britta og Brigantina i får lige et stort knus smiley
    Tror lige så godt vi kan opgive.

• #59   21. jan 2007 jeg synes det er flot at i som opdrætter sidder og skriver at der er for mange katte i danmark og har flere af jer haft en del kuld på det sidste og nogen på vej og ja dem der er planlagt men dem er der jo åbenbart plads nok til...

i sidder os og siger at i elsker jeres "bastarter" lige så højt som de andre og dog er i meget imod at de er til...

• #60   21. jan 2007 Sabrina prøv at læs hvad der er skrevet.
    Det begynder at blive lidt trivielt det her, som at prøve at forklare vådt bølgepap noget.

• #61   21. jan 2007 Sabrina - det er helt forkert forstået og forvrænget gengivet.

Der er ingen der er meget imod at de er til - vi er meget imod at de rangerer så lavt blandt befolkningen, at de aflives på bestialske måder, smides ud som affald og smides i nakken på hvemsomhelst.!!

De er simpelthen for billige - køb og smid væk! Og mange af dem der "opdrætter" dem er, er simpelthen ligeglade med hvad der sker dem, når de først er solgt/givet væk.
    Bare de har haft oplevelsen af killinger - de er nu så sjove - !!

• #62   21. jan 2007 Thumps up Lone J

• #63   21. jan 2007 hmmm alle dem der tror at katte skal ha killinge hænderne op eller dem der syntes deres kat gerne vil være mor ???? helt seriøst handler det ikke om at alle katte skulle være ønske katte men desværre ikke er det ???? hmmm hvis vi som opdrættere er snoppet er det så ikke oxo ret snoppet af dig at spørge hvilken kat der ville være bedst at parre din kat med ???? for hvis en kat er en kat i dine øjne burde du slet ikke stille det spørgsmål men bare låne naboens ...... og har skam en huskat selv som er den smukkeste og dejligste kat i verden (syntes vi)

• #64   21. jan 2007 polycats var det så ikke en ide og guide hende igennem hvad hun bør gøre når hun får killinger istedet for at sige at hun ikke bør få dem?

hvor megetvidste i helt fra starten??? ikke en fløjtende fis men i var heldige at nogen gad og hjælpe jer i stedet for bare og sige, nej du skal ikke ha killinger der er nok...

og lone i lige måde... meget pædagoisk fra din side og hjælpe ikke os ;o)

• #65   21. jan 2007 Tjaaa Sabrina, nu ER jeg jo så pædagog og når en Pædagog mister tålmodigheden med nogen, så er det fordi de er uden for pædagoisk rækkevidde.

Vi har i denne tråd givet vores bedste råd, efter vores bedste overbevisning. Ligefrem hjælpe nogen til at lave blandingskatte.............næææ nej.

• #66   21. jan 2007 enig med lone *SS*

• #67   21. jan 2007 netop lone ved godt du er pædagog da har du fortalt om før....

men hvis du ikke har tænkt dig og hjælpe med hendes spørgsmål hvorfor så svare i tråden?

nu er der så skrevet at der tit er mange blandinger som bare bliver solgt videre og lone har du ikke en han kat til salg??? han kan ikke bruges og så er det bare farvel lille mand... det er jo nøjagtigt det samme...

• #68   21. jan 2007 Sabrina, du skal under ingen omstændigheder blande dig i mine private sager. Overhovedet ikke, det håber jeg du forstår.
    Det er MIN sag, hvordan og hvad jeg gør med mine katte og jeg skal IKKE give dig forklaring på noget som helst, forstår du det eller skal jeg skære det ud i pap for dig.

• #69   21. jan 2007 og så kom jeg jo lige til at se, du har sørme da købt en "aflagt" avlskat hos en opdrætter.
    Hvordan kan du så finde på at dømme mig?
    Fej for egen dør.

• #70   21. jan 2007 jamen så godnat lone ;o) synes dog du bliver lidt spydet tit og mig behøver du altså ikke og sidde og små true, jeg må ha min mening lige såvel som i må.

• #71   21. jan 2007 gentager gerne mig selv
    kristina: det er bare ikke alle opdrætter der beholder deres katte mange skal jo pensioneres og når der så skal en ny hun ind skal der jo os være plads til hende. man kan jo nemt gå på killingelisten og finde en lang liste over de "brugte" avlskatte som er til salg det var jo os sådan jeg fandt shabe for han har os udtjent sin pligt men den nye han kunne ikke li ham og så var det farvel til shabe... ;o)

jeg er netop en som gerne vil købe det der ikke kan bruges mere jeg ser ikke forskel på kattene og shabe kunne bruges mere (stakkels ham) så han´var mere end velkommen hos os...

• #72   21. jan 2007 christina: nej det er rigtigt min venide er 4 ejer på den ene af hendes katte og ingen af dem er købt på kontrakt og den ene kat er så købt direkte fra opdrætter via killingelisten men havde meget bøvl med at få sendt stamtavlen...

• #73   21. jan 2007 mine tre piger skal os ha killinger en dag når de er lidt ældre men der er åbenbart ikke meget hjælp og hente her fra når den tid kommer...

• #74   21. jan 2007 Det er IKKE at have en mening, at blande sig i andres dispositioner, når der ikke er bedt om en mening i den henseende og jeg truer dig ikkejeg fortæller dig, hvor din plads er i forhold til mig. Langt væk fra mig.

• #75   21. jan 2007 hmmmm kan kun snakke for mig selv her men jeg ved hvor alle mine katte er oxo den ene "gamle" avlskat jeg er kommet af med ... jeg kommer ikke af med mine "gamle" avlskatte fordi at jeg skal ha en ny ind nej jeg kommer af med den fordi den ikke trives i flokken som kastrat i prinsippet har jeg det sådan at jeg skal ha plads til alle kastrater og killinger der ikke er solgt og det har jeg oxo men hvis katten ikke trives i flokken som kastrat så er det min pligt at sørge for at hun/han får et dejligt hjem ,,,, handler under ingen omstændigheder om at man bare kasere sine "aflagte " katte men at ikke alle katte trives i sin gamle flok som kastrat ..... jeg har en hunkat som jeg ved jeg skal af med når hun skal neutraliseres i år desværre ville elske at beholde hende men hun er flokkens føre og en hård en enda ville være synd for hende at hun nu skal være kastrat i samme flok ,,,,,,, der er sikkert nogle opdrættere der kastere deres avlskatte meeeen tror seriøst det er fåtallet phuuuu langt indlæg

• #76   21. jan 2007 Christina

enig der er oxo de mennesker der stiller huskattekillinger i en papkasse på en rasteplads fordi at de ikke kan komme af med dem hmmm er der nogen der har beskyldt dem der gerne vil avle huskatte killinger for det ???? nej for vi ved godt at man ikke b are kan skære alle over en kam hmmm meeen det er der vist nogen i denne tråd der ikke kan sige sig fri for

• #77   21. jan 2007 Okay, så er vi ude i fordømmelserne, af k*******, der IKKE har forstand på multi-kattehold, what so ever, så jeg står af her.
    Hyg jer med jeres fordømmelser og jeres skinhellighed.

• #78   21. jan 2007 yes yes lone...

Ditte det er meget sandt det du siger jeg er fuldstændigt enig men som du selv skriver så ved du jo at når katten er kastreret så vil den ikke trives og jeg er ikke spor i tvivl om at i sælger kattene med blødene hjerter men når i nu ved det kommer til at ske så er det jo delvist os forkert hmm giver det nogen mening..? (og tak fordi du holder det i en pæn tone) ;o)

• #79   21. jan 2007 sabine : ganske enkelt fordi så ville der ingen racekatte være ......... og hvor ville det være trist ...... jeg regner selv med at beholde så mange af mine gamle avlskatte og er da ikke noget jeg tager for givet at jeg skal af med dem ....
    holder det i en ordenlig tone da jeg ved at man intet får udad at blive personlig og pege fingre det vinder man intet ved overhoved snare tværtimod

• #80   21. jan 2007 christina : var den største bekymring jeg havde da jeg startet som opdrætter hmmm vil jeg kunne nænne at komme af med en kat og jeg må sige det er svært hver gang og det gør ondt af h til men det er bare nødvendigt ikke for mig men for min kat smiley
    kan selv godt forsdtå lones reaktion .... blev harm på hendes vejne fordi jeg ved hvor ondt det gør

• #81   21. jan 2007 jeanette *S*
    ellers smukke katte du har dig der især din sort hvide woow ligner næsten min kastrat nfo *SS*

• #82   21. jan 2007 jeanette ai ai gggg min krids er den smukkeste ggg hmmm vi må bo på hver vores solsystem ggggg

• #83   21. jan 2007 skulle lige putte børn :o)
    det er god holdning og ha ditte.. nå men ja du har ret der ville ikke være race katte men derfor skal man ikke sidde og pege fingre af dem der laver blandinger for man sælger jo selv ud af sit eget som opdrætter med tavle så vi er alle lige gode om det :o)

jeanette desværre er vi nogen der vælger og se det bedste i folk og man regner med at når det er en registreret opdrætter at de er til at stole på...

og jeg vil ikke blandes ind i det med snobberi hehe for det er ikke kommet fra mig jeg har både katte med og uden tavle :o)

• #84   21. jan 2007 sabine *S*

ingen der peger fingre men ber bare folk der gerne vil ha killinger tænke på ale de uønsket blandings killinger...skal være ærlig og ville ønske at alle katte der render frit er neutraliseret og mærket og at der var styr på huskatte killinger som der er på racekillinger for skylder vi ikke hver lille killing at den er en ønske killing ????

• #85   21. jan 2007 ups forkert navn gggg sorry

• #86   21. jan 2007 ditte det er meget forfærdeligt med alle de killinger ingen tvivl om det... men tag nu mig som et eksempel jeg har været heldig at nogen rent faktisk har været så søde og ville hjælpe mig med jeg skal og bør gøre med mine katte og killinger og den kontrakt som følger mine killinger er lige så bindende som den du laver :o)
    og mine killinger kommer til at få hele dyrlæge tjekket samt vaciner osv og killinger kommer en del så de kommer ud til nogen der er villig til at betale det en kat nu engang er værd :o) så jeg er sikker på at det ikke bare er 14 dages fornøjelse...

• #87   21. jan 2007 jeanette nu er det så simpelt at hun os tænkte sig om da hun synes kattene var perfekt og da de er registreret opdrætter kunne hun henvende sig via den klub hun var medlem af og fik sin tavle ;o) (katten kostede kun 700kr så tavlen var ikke så vigtig det var katten hun blev forelsket i ikke dens papir)

• #88   21. jan 2007 ja det jo så lige så meget en fejl fra opdrættes side kan man jo sige ;o)

• #89   21. jan 2007 hehe denne her tråd er da gået helt den forkerte retning. gad vide om belinda nogensinde fik det svar hun søgte :o)

• #90   21. jan 2007 fandt lige dette i retningslinjerne og delvist er de egentligt ikke fuldt...

2.7 Kommentarer i indlæg
    Kommentér kun et indlæg, hvis det har din interesse eller du ønsker at hjælpe. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam og slettet. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller slettet.

den lille detalje med at man kun skal kommentere hvis det har interesse og man hjælpe er vi vidst mange der har overset :o)

• #91   21. jan 2007 hehe christina det er du ikke ene om...

• #92   21. jan 2007 MB og skrive at hun ikke bør få killinger er jo ikke og hjælpe hende vel ? hvis hun havde spurgt om hun burde få killinger var det jo en anden side af sagen men hvor mange har rent faktisk svaret på hendes spørgsmål???

• #93   21. jan 2007 de første 6 personer som har skrevet til hende har skrevet hun ikke burde få killinger men ikke det var nok at det kom fra en? og igen ikke en svarede på hendes spørgsmål.

• #94   21. jan 2007 ja det kan du da ha ganske ret i ;o) men spørger vi Belinda er jeg ret sikker på at hun ikke ser det som en hjælp efter som hun spurgte om hvilken han der ville være egnet til hendes hun og ikke om hun burde få killinger :o)

• #95   21. jan 2007 citere dig lige MB for vil lige give dig ret
    Skal vi begynde at tale om at hagle ned... så er der da vist nogle stykker i denne tråd der har "haglet" opdrættere ned.... men det kan jeg nu godt leve med ;o)
    jeg ved nemlig selv hvad jeg står for smiley

ja os der laver blandinger er jo os haglet pænt meget ned men som du siger så ved jeg os hvad jeg står inde for :o)

• #96   21. jan 2007 Sabrina: Som i det "virkelige liv" så får man ikke altid de svar man ønsker... hvorfor skulle det være anderledes her :o)

MB man har jo lov til at håbe engang i mellem :o)

• #97   21. jan 2007 Hold da op, en diskusion... kan da godt høre på det hele, at jeg ikke skal skrive her inde, hvis jeg en dag vil lave et kuld killinger...

• #98   21. jan 2007 Forresten, for at besvare det oprindelige spørgsmål, så syntes jeg da en blandingshan ville være oplagt... Måske en, der også har noget Norsk Skovkat i generne... smiley

• #99   21. jan 2007 godnat MB :o)

ja tror os jeg vil holde mig til tråden nu da jeg burde følge mit eget råd hehe...

da hun er blanding ville jeg med fordel sige at du skulle væge en langhåret kat da din jo os bære genet så du får langhåret mislinger (hvis det altså er det du vil ha)
    og til team banditter så er det nu altså meget normalt at en blanding af en huskat og norsk skovkat/main coon ligner en ganske alm huskat ;o)

• #100   21. jan 2007 hmm jeg forstår ikke dette her - at fordi en huskatteejer spørger om eventuel parring, bliver der foargelse over det - men når avlere får den ene killingefødsel efter den anden så er der liweshow med onelinefødsel og ihhh og åhh og nææhh

• #101   22. jan 2007 sikke en omgang folk er igang med her hmmmmm skulle vi ike tage emnet istedet for hinanden ..... når en spørg til hvem hendes kat skal parres med er det da vores ret at spørge hvorfor ?????
    handler ikke om at racekatte er bedre end huskatte er ikke det ,det handler om .... nej det handler om at kattens værn og dyrenesbeskyttels er oversvømmet af små dejlige uønsket killinger og katte hmmm ... ønsker vi at lave flere ???? hvis hver især kan garantere at en af deres killinger ikke ender et sådan sted jamen såååååå avl løs men tror jeg bare ikke i kan ,,,,,

• #102   22. jan 2007 Britta forstår jeg fuldt ud .... hun har nok bare brug for at tænke sig lidt om

• #103   22. jan 2007 Britta, du behøver ikke komme med forklaring, vi forstår dig godt smiley

• #104   22. jan 2007 altså men jeg ved bare ikke hvad BC er ggg har siddet og kigget det hele igennem på siden for at se om jeg oxo har en og tror min pc har mistet sin gggg

• #105   22. jan 2007 nårhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gggg ihhh man bliver så klog her inde gggggg tak så behøver jeg ikke lede mere ggggg

• #106   22. jan 2007 MB lol ja selv med lygte *b*
    ser liiiiiiiiige at du oxo har en smuk sort /hvid nfo liiigesom min krids meget smuk kat ....elsker den farve ggg og jeg er ellers ikke såååå vild med nfo,er undtagen dem der ligner min krids gggggg *b*

• #107   22. jan 2007 ja så det liiiige ggg men ja krids er utrolig smuk ... men det er din oxo meget enda smiley af en nfo at være ggggg

• #108   22. jan 2007 har svært ved at se hvor hun er blevet trådt på henne ? meeen måske læser jeg de forkerte steder

• #109   22. jan 2007 jamen så er der skam en mere her der skal fryses da jeg heller ikke gider og sidde og blive nedgjort og da jeg ikke har en knap til selv at gøre det regner jeg med at en anden gør det for mig. :o) troede heller ikke man måtte skrive med stort for det er jo og råbe ikke sandt...

• #110   22. jan 2007 ang det spørgsmål som jeg os fik om hvem der ikke har skrevet belinda for at hjælpe hende ja så kan jeg læse mig frem til at du thomas vidst var mere ude på at provokere end og hjælpe og du skriver jo os selv at det er sjovere og drille en som lader sig drille...

• #111   22. jan 2007 men er det så okay at "råbe" og sidde og sige at vi er dumme som vådt bølge pap for det gider jeg ærlig talt ikke at finde mig i. ovn i hatten bryder jeg mig heller ikke om at folk sidder og tegner og fortæller om at det at vi andre får killinger er så forkert og når vi så fortæller om hvorfor vi ikke synes at i er bedre og kommer med en begrundelse ja så bliver man nærmest truet og får aldrig et svar på det man spurgte til...

• #112   24. jan 2007 skørt!!!!!!!!

• #113   13. aug 2008 håbløst håbløst håbløst....

Kommentér på:
Oplagt at parre hende med ??

Annonce