852 visninger
|
Oprettet:
Hvordan finder man en han til avl? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en lille mis som jeg gerne vil have lavet killinger på sidst på foråret- til start sommer.
Hvordan finder jeg en fin hankat til min lille Selma?
Jeg syntes ikke at kunne finde noget på nettet...?
Og hvad aftaler man normalt med hensyn til pris?
Mvh. Emilie
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 4
Billed er fra hun kun var 9 uger
Nu er hun 6 måneder ca. og jeg ville gerne have killinger på hende når hun var omkring et år - altså til sommer, men det er altså for tidligt??
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 4
Jeg er glad for at vide det med alderen, for jeg har søgt og søgt på nettet for at finde ud af hvad den bedste alder var og da jeg kun fandt info om kønsmodning gik jeg udfra at kattene sagtens ku' få killingerne kort efter kønsmodning.
Men nu ved jeg altså bedre og Selma skal vente til hun er 18 måneder.
Tak for rådet.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Jeg vil så lige sige at jeg bare lavede et indlæg herinde om at jeg gerne ville se hvor mange fertile maine coon herrer uden stamtavle vi havde herinde, da jeg 1. gerne ville se dem, og 2. søgte en hankat til at parre May. Og det fik jeg en masse rigtig gode svar på.
Så en markeds annonce herinde er også en rigtig god ting. Problemet med fx. dba.dk er at der er en masse af de der BYB'er (hvis du kender udtrykket, dem der avler katte for at tjene penge) der måske også ser og henvender sig, og det kan jo være svært at sorterer fra som 1. gangs.. :o)
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Hos huskattene er det nok individuelt, hvornår den enkelte kat er klar til at blive mor. Men jeg mener nu ikke at huskattene er specielt sent udviklede ?
Men derudover er jeg nu ikke den store fortaler for at lade huskatte få killinger. Der er så mange uønskede af slagsen i forvejen En god idé, inden du lader sin kat parre, kan være at besøge et internat og spørge dig selv, om verden virkelig har brug for flere huskatte lige nu i Hvert fald skal du kunne love dig selv, at ingen af dine killinger nogensinde vil havne der - og være i overskud.
Hvordan finder man en han til avl?