1.405 visninger
|
Oprettet:
test af avlskatte. {{forumTopicSubject}}
Må jeg høre jeres erfaringer med test for HCM og HD. Jeg er interesseret i at lave nogle sunde killinger med et godt helbred, og vil derfor gerne teste mine avlskatte for HCM og HD. Har i erfaring med DNA testen kontra scanningen. Sender i røntgenbilleder ind til vurdering eller lade i jeres dyrlæge vurdere dem? Håber at i vil dele jeres erfaringer med en der er ny på området.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Nu er der ikke så meget at teste SBI for, men jeg vil alligevel give dig min mening
Jeg ville spørge opdrætterne af mine avlsdyr og få kopier af forældre-dyrenes test-attester. Er forældredyrene testet negativ for en arvelig sygdom, er dervel ingen grund til at bruge en "million-milliard" på tests.
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
jul 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 141
HCM.HD.PKD ..Fiv FeVl og det gør jeg på alle mine kommene avlsdyr for en sikkerheds skyld da det jo desværre kan springe generationer over så selv om forældrene til min er testet fri så kan man godt ricikere at de giver det vider til sine børn. DNA testen er desværre ikke 100% sikker for det ville være lettet og billiger.men mine erfraringer på scanningen er god lige så meget fordi jeg er med til undersøgelsen så jeg for en god forklaringe på tingene .håber det kan hjælpe dig
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Og er man til scanning kan man jo ligesågodt tage Hd og PKD med i samme hug :o)
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 6 Emner: 46 Svar: 486
Charlotte, må jeg spørge hvad du giver for sådan en samlet pakke?
jul 2005
i må unskylde men jeg sidder her ikke så tit og slet ikke i den varme ..jeg er desværre en af dem der har meget meget svært ved at klare varmen og man burde jo ikke klage hihi. den dyrlæge jeg bruger er Knold i årslev ,de er bare så gode til at forklare og meget dygtigt inden for katteverden haha de har også odense Zoo som kunde :0) deres link kan du se under link på min hjemmeside men ellers er den her .jeg ved mange køre gerne turen til fyn for at få det hele ordnet.
www.aarslev-dyreklinik.dk
men prøv at ringe til dem for at høre af
jul 2005
test af avlskatte.