Hjælp til førstegangsmissemor Hjælp til førstegangsmissemor
Min hun kat (Hb på 2år) fik for 7 uger siden 3 killinger. Alle har det godt, men et spørgsmål som jeg ikke kan løse selv...kaster jeg ud i æteren. Fra killingerne var 3 uger, begyndte de jo at undersøge verden. Men det har ikke rigtigt været populært hos missemor, hun kalder konstant på dem -skælder dem ud, og kalder igen...og nogen gange lyder det fuldstændig som når hun er i løb...altså hvor hun kalder på hanmissen.... vi er lige ved at bliver skøre herhjemme. er der nogen som kan fortælle om der er helt normalt eller hvad... ?
Vi fik for 3 år sider killinger på vores MC - hun fik 5 killinger og var også 2 år gammel) men her var der ingen mijaven eller kalden, alt gik uden problemer.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Killingerne er også meget nemmere at få renlig, når de går på begrænset plads
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Begræns killingerne plads meget (et værelse er for stort) indtil de er 100% renlige
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 35
feb 2012
Jeg synes klart, at killingerne bare skal have noget plads Så de lærer at begå sig i et hjem. Da mew havde killinger, var de kun begrænset, indtil de kunne kravle ud af fødekassen, i ca. 3-4 uger. (jeg havde maks 3 uheld)
Ville nu ikke være bekymret om hendes kalden. Så længe hun lader dem die lidt endnu, vasker dem og ikke gør skade på dem, så er hun en god missemor. Den kalden kan nemt være opdragelse, hvis det ikke er løbetid
apr 2010
jan 2012
Men som du beskriver så er hun nok nærmere en pyller mor som helst vil have samling på killingerne hele tiden, hvilket jo er ret svært med killinger på 7 uger, de vil jo opleve alt på kort tid, at hun flytter dem og oven i købet til det sted hvor du opholder dig mest er meget normalt, hun vil have selskab og hjælp med opdragelsu kan evt se en, så lad hende endeligt blive i din nærhed.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
apr 2010
Men vi havde tænkt os at hun skulle have killinger igen...måske i starten af 16, men det er måske en dårlig ide? for hvis hun vil være sådan næste gang også, så tror jeg vi holder med dette kuld. Er der nogen der har råd i forbindelse med killinger i fremtiden? vh irene
feb 2012
Danmark drukner i katte og ingen vil tale for, at man med ville sætte flere til verden
Synes helt klart, du skal få hende neutraliseret og hvis du bare ikke kan få nok af killinger, kan du kontakte et internat, for at ansøge om at blive plejemor
jan 2012
Og jeg må så også holde med Heidi J der er rigeligt med killinger i DK, så med mindre du har 100% nye ejere eller selv er villig til at beholde indtil flere af killingerne såfremt de ikke finder et nyt hje, så er det en meget dårlig idé at få killinger på hende, du har jo ingen idé om hvor mange killinger der kommer næste gang, der kan jo nemt komme 6-8.
Men selvfølgelig er det dit valg, men jeg vil aldrig anbefale det grundet DK svømmer over med hjemløse killinger og katte.
Hjælp til førstegangsmissemor