714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hjælp til førstegangsmissemor Hjælp til førstegangsmissemor

Min hun kat (Hb på 2år) fik for 7 uger siden 3 killinger. Alle har det godt, men et spørgsmål som jeg ikke kan løse selv...kaster jeg ud i æteren. Fra killingerne var 3 uger, begyndte de jo at undersøge verden. Men det har ikke rigtigt været populært hos missemor, hun kalder konstant på dem -skælder dem ud, og kalder igen...og nogen gange lyder det fuldstændig som når hun er i løb...altså hvor hun kalder på hanmissen.... vi er lige ved at bliver skøre herhjemme. er der nogen som kan fortælle om der er helt normalt eller hvad... ?
Vi fik for 3 år sider killinger på vores MC - hun fik 5 killinger og var også 2 år gammel) men her var der ingen mijaven eller kalden, alt gik uden problemer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til førstegangsmissemor
  • #1   30. aug 2015 Det kan sagtens passe, at hun er i løbetid igen.

• #2   30. aug 2015 Det er en fordel at begrænse killingerne plads, bruge evt en lille indhegning til kaniner.
    Killingerne er også meget nemmere at få renlig, når de går på begrænset plads

• #3   30. aug 2015 Hun er nok i løbetid igen. Vores gik i løb, da killingen var lige under 4 uger. Hun brød sig heller ikke om , hvis killingen havde for meget plads. Det stressede hende, at hun skulle fare rundt efter den, da den begyndte at gå lidt rundt. Vi havde dem langt det meste at tiden i et værelse

• #4   30. aug 2015 Jeg tænker at hvis hun lyder som om hun er i løbetid så er hun nok i løbetid igen, var jeg dig ville jeg nok give hende p- piller indtil hun kan sterilisere hvis hun skal det, men i hvert fald indtil killingerne er 12 uger, for ellers risikere du at hun mister interessen for killingerne, det er ikke unormalt at mismor kommer i løbetid igen så hurtigt, men det er jo forskelligt fra kat til kat, selv har ingen af de 3 katte jeg har haft med killinger ikke kommet i løbetid men det er nok blot mit held smiley smiley

• #5   30. aug 2015 men vent med p-pillerne til hun er ude af løbetid.

Begræns killingerne plads meget (et værelse er for stort) indtil de er 100% renlige

• #6   30. aug 2015 Hun kan jo ikke være i løbe tid i 3 uger....tror nu nok hun kom i løb da de var 4 uger men hun forsætter sin kalden, som om hun er i løb men er det ikke nu... jeg spørger fordi, det er rat at vide om det evt er fordi hun er en pylder mor. Vi har haft dem gående i et værelse, men da hun blev ved med at kradse på døren var vi nød til at åbne med en plade foran...så de små ikke kunne gå ud. Men hun blev ved med at flytte dem rundt omkring værelse og da vi så åbnede døren, så flyttede hun dem ind i stuen...under sofaen (jeg sover slev i stuen), og der bor de så nu - dvs de stadig har en soveplads og tæppe under sofaen...men eller suser de jo rundt - de er jo 7 uger nu. Men tænker lidt om det er fordi missemor evt kan være en "dårlig" mor - eller uegnet mor??

• #7   30. aug 2015 at missemor skulle være en dårlig mor, vil nærmest kun kunne lade sig gøre, hvis den ikke selv har haft en mor. Dyr opdrager unger efter instinkter og ikke efter forskrifter fra samfundet smiley men hvis hun ikke har fået den rette start på livet, kunne dette instinkt mangle.

Jeg synes klart, at killingerne bare skal have noget plads Så de lærer at begå sig i et hjem. Da mew havde killinger, var de kun begrænset, indtil de kunne kravle ud af fødekassen, i ca. 3-4 uger. (jeg havde maks 3 uheld)

Ville nu ikke være bekymret om hendes kalden. Så længe hun lader dem die lidt endnu, vasker dem og ikke gør skade på dem, så er hun en god missemor. Den kalden kan nemt være opdragelse, hvis det ikke er løbetid

• #8   30. aug 2015 Tak for dit svar Heidi...jeg går absolut også ind for at de har så meget plads så muligt, specielt nu når de er renlige... Vi ville bare lige høre om der var noget vi kunne gøre med hendes kalden/mijaven...tror også selv det er opdragelse, og at få bekræftet det men regner med er jo bare godt smiley men vi bliver sug lidt vanvittige engang imellem af det smiley

• #10   31. aug 2015 Hun kan nu godt være i løbetid i 3 uger for hun kan have nået det punkt at hun går i konstant løb..

Men som du beskriver så er hun nok nærmere en pyller mor som helst vil have samling på killingerne hele tiden, hvilket jo er ret svært med killinger på 7 uger, de vil jo opleve alt på kort tid, at hun flytter dem og oven i købet til det sted hvor du opholder dig mest er meget normalt, hun vil have selskab og hjælp med opdragelsu kan evt se en, så lad hende endeligt blive i din nærhed.

• #11   1. sep 2015 Sådan så livmoderen ud på en der konstant var i løb - store cyster.

profilbillede
  • #12   2. sep 2015 Tak for jeres svar, det er dejligt med hjælp smiley jeg kan forstå at alt er som det skal være og så må vi så bare sluge de kameler der følger med smiley
    Men vi havde tænkt os at hun skulle have killinger igen...måske i starten af 16, men det er måske en dårlig ide? for hvis hun vil være sådan næste gang også, så tror jeg vi holder med dette kuld. Er der nogen der har råd i forbindelse med killinger i fremtiden? vh irene

• #13   2. sep 2015 Du får ikke en eneste herinde til at synes, det er en god ide.

Danmark drukner i katte og ingen vil tale for, at man med ville sætte flere til verden

Synes helt klart, du skal få hende neutraliseret og hvis du bare ikke kan få nok af killinger, kan du kontakte et internat, for at ansøge om at blive plejemor

• #14   2. sep 2015 Altså sandsynligheden for at hun skulle opfører sig anderledes med næste kuld er ikke ret stor..

Og jeg må så også holde med Heidi J der er rigeligt med killinger i DK, så med mindre du har 100% nye ejere eller selv er villig til at beholde indtil flere af killingerne såfremt de ikke finder et nyt hje, så er det en meget dårlig idé at få killinger på hende, du har jo ingen idé om hvor mange killinger der kommer næste gang, der kan jo nemt komme 6-8.
    Men selvfølgelig er det dit valg, men jeg vil aldrig anbefale det grundet DK svømmer over med hjemløse killinger og katte.

Kommentér på:
Hjælp til førstegangsmissemor

Annonce