{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor gammel?
  • #2   8. okt 2013 jeg har haft killinger før på min tidligere kat, desværre fik hun dem for tidligt.
    men du svarer ikke rigtig på mit spørgsmål ?

• #4   8. okt 2013 altså troede dette var et debat forum ?
    så når jeg spørger om noget forventer jeg da at folk vil svare på spørgsmålet ikke fortælle mig at jeg kan læse om det andre steder?
    så ville der jo ingen grund være til et forum hvis jeg bare skulle læse andre steder om det. syntes ikke rigtig jeg kan bruge dit svar til noget,

• #5   8. okt 2013 Hvis du har haft killinger før, så har du vel allerede dengang sat dig ind i, hvad det vil sige at lave overproduktion af katte? smiley

• #6   8. okt 2013 dette har intet og gøre med overproduktion af katte. syntes man bliver høvlet ned herinde med mindre det er racekatte med stamtavle man avler på.
    og nej havde ikke sat mig ind i det sidst da hun blev gravid ved et uheld da hun smuttede ud. denne gang skal min dejlige hunkat have et kuld killinger før hun skal steriliseres.

• #7   8. okt 2013 Hvorfor skal hun have et kuld killinger, før hun skal steriliseres, og hvem høvler hvem ned? smiley

• #10   8. okt 2013 (link fjernet)

• #11   8. okt 2013 Jeg parrer mine hunner når de er omkring 1 år. Det siges at de større racer skal være ældre

• #12   8. okt 2013 jeg og mine missere bor ikke i Danmark, så det du lægger op betyder ikke rigtig noget for mig, og jeg har sagtens råd til at betale for alt hvad de små søde killinger vil have brug for. og har allerede ihvertfald 6 familier som meget gerne vil købe en lille killing. så det er skam gennemtænkt. og hvis alt slår fejl så beholder jeg de små pus.

• #13   8. okt 2013 Lis * det er bedre at forebygge end at helbrede D

tusind tak for et svar som kan bruges smiley

• #16   8. okt 2013 Problemet er skam ikke mindre i andre lande smiley

Mine katte er mellem 1 ½ og 3 år, inden de bliver parret, og de er så testet for racerelaterede sygdomme.

Stamtavlen gør, at jeg kan være sikker på, at kattene ikke er nært beslægtede, og det bruges som et redskab til at finde den helt rigtige hankat.

Du har måske fundet en fin, sygdomstestet hankat, som du er sikker på, at han ikke inficerer din smukke huskat?

Har du en plan B, hvis fødslen går helt galt? smiley

• #17   8. okt 2013 * felis *

tusind tak for dit svar smiley

• #18   8. okt 2013 mine katte er ikke sygdomstestet.
    de er dog chippet og får deres loppekure og ormekure når de skal og deres vacciner. og min hankat er neutraliseret, da jeg ikke er interesseret i indavl da mine katte er fra samme kuld.
    jeg har ikke fundet en hankat til hende endnu, da jeg ikke var helt sikker på hvornår hun var klar til at få killinger.
    og plan B ?
    altså hvis noget går galt med hende under fødslen? ja så har vi vores dyrelæge lige i nærheden som vi kan tage hende til.

• #19   8. okt 2013 Kattefødsler foregår desværre ikke altid ubesværet, og man kan i værste fald risikere at stå med en død mormis. Kan i flaske killinger hver 2.-3. time døgnet rundt i flere uger?

Et kuld er ikke "bare lige". Det koster masser af tid, penge, sved og til tider tårer.

I de 12-16 uger der går, inden de er psykisk klar til at flytte, kræver de næsten hele ens tid. Ens inventar risikerer at blive smadret, og det er langt fra lutter roser smiley

• #20   8. okt 2013 Lone A

Yeps det er jeg skam klar over, og jeg har tiden da jeg er hjemmegående husmor. så skulle uheldet være ude, hvilket vi ved gud ikke håber !
    så har jeg tiden til at tage mig af killingerne. og ja de må sgu ødelægge hvad de har lyst til. vi har med vilje ikke købt ny sofa endnu, da den vi har stadig er ødelagt fra da kattene var killinger, har jo haft mine katte fra de var 6-7 uger gamle.

• #22   8. okt 2013 Stakkels katte smiley

Tænk at man tager dem fra en mormis i så tidlig en alder. Hvor sørgeligt smiley

• #24   8. okt 2013 ej ved i nu hvad jeg har bestemt ikke taget dem fra deres mormis da de var så små ! ej puha !
    deres mormis efterlod dem da de var små og hun kom aldrig tilbage jeg kontaktede dyrelæge herovre og internater og spurgte hvad jeg skulle gøre med dem (de var en ven af familiens killinger) de sagde at enten måtte vi selv give dem flaske og tage os af dem ellers ville de blive aflivet. og ja så valgte jeg og tage mig af dem. og som jeg har skrevet så bor jeg ikke i Danmark så det med det er ulovligt, det er det ikke herovre. i dette land må man faktisk sælge killinger fra de er 6 uger (hvilket jeg syntes er helt FORKERT)

• #25   8. okt 2013 Der findes mange alternativer. Ammekatte er et godt bud på dette. Og det havde killingerne været bedre tjent med.

• #26   8. okt 2013 Lone A
    ja det havde de nok. men kunne ikke finde nogle ammekatte.
    og havde ingen ide om hvordan jeg skulle søge efter en. der var intet hjælp og hente på internatter i området eller dyrelæger.
    og satte plakater op i de nærmeste byer.
    mit alternativ var og aflive dem ?
    så hvad syntes du jeg skulle have gjort.

• #27   8. okt 2013 Jeg ved godt hvad jeg syntes du skulle have gjort - men det skriver jeg ikke ...

Har iøvrigt haft TRE kejsersnit i rap - resultat EEN killing hvor moderen døde, en steriliseret og en lappet sammen til senere brug - det var dyrt skulle jeg hilse og sige.

Den ene killing er hos amme - her er hun hos ammemoderen, på skødet af sin kommede ejer. Vi var på besøg i søndags - hun er 6 uger idag

profilbillede
  • #28   8. okt 2013 Lis * det er bedre at forebygge end at helbrede D

jeg vil da meget gerne hører hvad du syntes jeg skulle have gjort?
    hvis jeg en anden går står i sådan en situation.

og ja jeg er godt klar over det kan ende i kejsersnit og være meget dyrt. og det er med i overvejelserne. men det håber vi ikke sker.

og syntes min tråd er kørt lidt af sporet, der er ikke så mange som egentlig svarer på mit spørgsmål ? smiley

• #29   8. okt 2013 sidste del af mit indlæg er ikke til dig Lis * det er mere generalt

• #30   8. okt 2013 men sikke en smuk lille killing smiley

• #31   8. okt 2013 Min holdning er der er katte nok. Kan man ikke give killinger en optimal opvækst, og det er med en morkat og søskende - så skal man holde nallerne væk. Alt for mange katte der har haft en forkert opvækst har problemer af den ene eller anden art -. netop det er med til at give katten et dårligt ry

• #32   8. okt 2013 Lis *

så du syntes jeg skulle have aflivet dem ?
    og de er søskende. de var 6 killinger, så de havde jo hinanden.
    ved godt de har brug for en mormis. jeg er helt enig.

• #35   9. okt 2013 Lidt off topic, men er det ikke altid af egne egoistiske grunde man vælger at få unger på et dyr(sådan generelt)?

• #39   9. okt 2013 Momo: jeg siger jo netop det der vel i bund og grund ikke er en ikke-egoistisk grund? Opdrættere får jo heller ikke killinger for kattens skyld, men for deres egen, ligesom så mange andre der vælger at få unger på deres dyr.

• #40   9. okt 2013 jeg har da ikke på noget tidspunkt sagt det ikke var af egoistiske grunde at jeg vil have killinger på min hunkat smiley
    kan ikke lige se hvordan min tråd har drejet sig over på dette. og alt muligt andet. jeg spurgte såmænd bare hvor gammel hun skulle være smiley

• #41   9. okt 2013 At få killinger på en hunkat er ALDRIG for kattens skyld.

• #42   9. okt 2013 Lone A

læs hvad det er jeg skriver...

• #43   9. okt 2013 Vil mene at du allerede nu burde få killinger på hende, hvis du vil undgå komplikationer.
    Min hunkat fik først i en alder af 2,5 år killinger - og det var desværre alt for tæt på, at hun skulle have kejsersnit eller det der var værre.
    Men planlæg alt inden du kaster dig ud i det.
    Det er hårdt arbejde at få killinger - ikke kun sjov og ballade smiley
    Desuden super godt, hvis du allerede nu ved om der er interesse for dine kommende killinger, så de kan komme til nyt hjem, når de er klar.

• #44   9. okt 2013 tak for svar PetWil smiley

har haft killinger før så ved de er hårdt arbejde smiley

• #45   10. okt 2013 Det kan jo være de har andre retningslinjer i andre lande.. Og i GB er problemet med for mange killinger ikke mindre end i Danmark

• #47   10. okt 2013 ej syntes i er lidt stride smiley

jeg spurgte bare om et spørgsmål. men det var ikke et spørgsmål om jeg ville høvles ned. puha altså.

• Laila T
    Laila T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 6 Svar: 51
    #49   11. okt 2013 Synes ellers lige der var opstået enighed om, at en parring altid var egoistisk uanset om det er avl på racekatte eller huskatte smiley
    Jeg er helt med på, at det er en synd og skam med alle de affaldskatte som lever et kummerligt liv enten som vildkatte eller som dumpet overskud på internaterne, men man kan da ikke klandre en enkelt huskatteejer for det, blot fordi hun overvejer at få killinger, og iøvrigt fortæller, at hun har tænkt sig at tage sig godt af dem.
    Så kunne man lige så godt klandre folk, der af egoistiske grunde vælger en racekat frem for at give en internatkat et godt liv.
    Racekatte er da netop et udtryk for menneskelig egoisme, fordi det er et ønske om at udvikle katte, der ser ud på en bestemt måde og opfører sig på en bestemt måde.
    Med mindre det er et ønske om at redde en truet bestand, som fx med skovkatten, er det vel aldrig for kattens.
    Tænk bare på bengalen. Det er da rendyrket egisme, at den race eksisterer selv om den er nok så smuk, særpræget og dejlig smiley

• #51   11. okt 2013 Jeg syntes vi burde komme der til, hvor det ikke er nødvendigt, at rede en kat men, at vi vælger det vi har lyst til, fordi alle katte har det godt og der ikke er overskud af killinger, og ingen killing kan eller må sælges før den er mærket og neutraliseret, med mindre det er til en registreret opdrætter, ja det gælder også vores dejlige huskat!!
    Det vil jo helt sikkert også få prisen på en killing til, at stige, så alle må tænke sig om en ekstra gang, før de får killing, og ikke som nu, hvor du nærmest kan få en killing smidt i nakken, uanset man intet ved om katte og deres behov smiley

• #52   11. okt 2013 Jeg er hammer egoistisk i jagten på det perfekte hvad angår sundhed, temperament og udseende.

Lige så hammer egoistisk er jeg med jeg ikke vil støtte andres uansvarlighed

• #53   11. okt 2013 ej syntes stadig ikke det kan være rigtigt med alle de negative holdninger. på intet tidspunkt har jeg sagt killingerne ikke ville blive vaccineret og neutraliseret, og det går folk bare ud fra jeg ikke vil gøre fordi de ikke er racekatte?
    syntes jeg sgu er forkert.

• #54   11. okt 2013 Nej vi Inger ikke du ikke vil gøre det smiley men flertallet gør det ikke smiley

Jeg håber du gør det, hvis du ikke ombestemmer dig, og lader være med, at få et kuld på din aldeles søde hunkat smiley

• #56   12. okt 2013 Suk smiley det ender med at der er flere katte en mennesker, på jorden
    smiley

• #57   13. okt 2013 Det er der allerede smiley

Kommentér på:
hvor gammel?

Annonce