1.490 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling

forstår ikke rigtigt hvad der menes, det betyder er ganske almindelig hus/lade katteejer, men synes racekatte er SÅ flotte specielt perser og bengal katte, men da alle bengaler i mine øjne er flotte og de importeres fra fjerne lande hvorfor skal de fleste så neutraliseres?er det et dumt spørgsmål så må i undskylde har hunde der er det helt anderledes....Ane

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling
  • #1   19. mar 2013 "forstår ikke rigtigt hvad der menes, det betyder er ganske almindelig hus/lade katteejer" Jeg har lidt svært ved at forstå hvad du skriver her.

<i>"synes racekatte er SÅ flotte specielt perser og bengal katte, men da alle bengaler i mine øjne er flotte og de importeres fra fjerne lande hvorfor skal de fleste så neutraliseres?" </i>Næsten alle racekatte bliver neutraliserede fordi at opdrætter kun vil sælge fertile katte til andre/nye opdrættere der tager racens renhed/heldbred/levevis/histori seriøs og ikke bare parre katten men en hvilken som helst huskat.
    Der er store problemer med "race kat uden stamtavle". Folk tror de køber en racekat selvom der ikke er en stamtavle. Alle ægte racekatte kommer med stamtavle. hvis der ikke kan fremvises stamtavle på killingen så er det ikke en racekat.

Opdrættere sælger ikke fertile katte fordi de ikke vil se at folk vælger at få "hygge kuld" som man konstant ser med huskatte.

• #2   19. mar 2013 jamen, det er da spild af gode gener...f.eks. leader off the jungle....hans killinger må da være et plus for racen....ved at de kan udstilles, men hvad kan man gavne racen med de flotte resultater, hvis katten er neutraliseret? har vist svært med at skrive ned hvad jeg mener.

• #3   19. mar 2013 Det er jo for at undgå misbrug af generne, og er der søskende i kuldet som indgår i avl, må nogle vælges fra, ellers laves der for mange killinger med samme gener, og tavlen er der for at undgå indavl.
    Vil man have en fertil rasekat må man på kursus og registreres som opdrætter i en af de store klupper så man har noget viden om genetik.

• #5   19. mar 2013 Ja som Gitte og Jette skriver så er det for at kontrolere at kattene og deres gener ikke bliver misbrugt og avlet til højre og venstre af folk som ikke forstår sig på avl/kattens race/opdræt.

Hr og fru jensen forstår sig sjældent på hvor meget det kan skade en hunkat at rende rundt fertil hvis hun ikke blive paret. samtidig er der heller ikke mange der overvejer hvad de skal gøre med killingerne hvis de planlægger at få et kuld.

Der bliver avlet vidt og bredt på huskatte og resultatet ses på dyreinternaterne hvor mange mange mange katte må aflives. Hvis opdrættere af racekatte ikke sørgede for at begrænse hvor mange fertile katte de sælger så ville situationen være endnu være. hvor skøn du end mener at persere og bengalere er så er det altså en positiv ting at der bliver hold styr på avls tavler/gener/familie slægte og andet af seriøse opdrættere.

Selv har jeg kun huskatte(neutraliserede) da jeg ikke havde planer om at gå til udstilling ect. Hvis jeg skal begynde at udstille så ville jeg anskaffe mig en kat med stamtavle.

• #6   19. mar 2013 Og jeg har de katte som er valgt fra smiley og de er skønne kastrater.

• #7   19. mar 2013 Det er mere spild af gode gener at lade mennesker der ikke ved hvad de har med at gøre lege opdrætter uden den fornødne viden

• #8   19. mar 2013 100% enig med dig Lis.

Kommentér på:
åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling

Annonce