åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling
forstår ikke rigtigt hvad der menes, det betyder er ganske almindelig hus/lade katteejer, men synes racekatte er SÅ flotte specielt perser og bengal katte, men da alle bengaler i mine øjne er flotte og de importeres fra fjerne lande hvorfor skal de fleste så neutraliseres?er det et dumt spørgsmål så må i undskylde har hunde der er det helt anderledes....Ane
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
<i>"synes racekatte er SÅ flotte specielt perser og bengal katte, men da alle bengaler i mine øjne er flotte og de importeres fra fjerne lande hvorfor skal de fleste så neutraliseres?" </i>Næsten alle racekatte bliver neutraliserede fordi at opdrætter kun vil sælge fertile katte til andre/nye opdrættere der tager racens renhed/heldbred/levevis/histori seriøs og ikke bare parre katten men en hvilken som helst huskat.
Der er store problemer med "race kat uden stamtavle". Folk tror de køber en racekat selvom der ikke er en stamtavle. Alle ægte racekatte kommer med stamtavle. hvis der ikke kan fremvises stamtavle på killingen så er det ikke en racekat.
Opdrættere sælger ikke fertile katte fordi de ikke vil se at folk vælger at få "hygge kuld" som man konstant ser med huskatte.
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 360
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.128
Vil man have en fertil rasekat må man på kursus og registreres som opdrætter i en af de store klupper så man har noget viden om genetik.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hr og fru jensen forstår sig sjældent på hvor meget det kan skade en hunkat at rende rundt fertil hvis hun ikke blive paret. samtidig er der heller ikke mange der overvejer hvad de skal gøre med killingerne hvis de planlægger at få et kuld.
Der bliver avlet vidt og bredt på huskatte og resultatet ses på dyreinternaterne hvor mange mange mange katte må aflives. Hvis opdrættere af racekatte ikke sørgede for at begrænse hvor mange fertile katte de sælger så ville situationen være endnu være. hvor skøn du end mener at persere og bengalere er så er det altså en positiv ting at der bliver hold styr på avls tavler/gener/familie slægte og andet af seriøse opdrættere.
Selv har jeg kun huskatte(neutraliserede) da jeg ikke havde planer om at gå til udstilling ect. Hvis jeg skal begynde at udstille så ville jeg anskaffe mig en kat med stamtavle.
maj 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
maj 2012
åbne og lukkede tavler og kasration /udstilling