1.330 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hellig Birma (tortie VS fuldmasket) Hellig Birma (tortie VS fuldmasket)

Hejsa derude smiley

Håber alle har haft en go jul, her har der ikke været meget at "prale" af, kører med sygdom på snart 2. Uge i træk og sengeliggende smiley

Samtidig er mindste datteren på vej til Næstved med farmand -ligger langt herfra- for og tjekke nogle hæslige øjne hun stod op med idag,Hun lignede kvasimodo (staves) i begge øjne:,( Pu ja er så bekymret smiley

---
Men til emnet:

Hvornår kan man/du farvebestemme en tortie killing VS en fuldmasket?

Tortien er jo via næsespejlet, men hvornår det eks vis viser sig, ved jeg nemlig ikke smiley

Håber der er nogen som kan hjælpe smiley

Kh Christina

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hellig Birma (tortie VS fuldmasket)
  • #1   28. dec 2012 tror ikke helt jeg forstår men en tortie får du jo ved at parrer ed en rød, altså f.eks, en brun hun med en rød han hvor du så får brun tortie piger.

• #2   28. dec 2012 Altså jeg kan få både tortie og ikke tortie babyer smiley

Så spørgsmålet er enlig, hvor gamle tortie babyerne er, når man kan se det ER en tortie og ikke en fuld . = hvornår farven Kommer på næsespejlet, Samt hvor gamle de tortie ungerne ca er, når man kan være sikker på hvilken farve den har, blå/lilla , brun/choko osv, dem som kan være svære og sjældne imellem.

• #3   28. dec 2012 Nu er det her birmaer, det er lidt anderledes (maske katte)

• #4   28. dec 2012 Man behøver ikke kun få tortie med din beskrivelse smiley

Jeg har en tortie pige parret med en fuld han, og kun kan få begge dele

• #5   28. dec 2012 med min beskrivelse vil du kun kunne få tortie piger de vil ikke kunne få fuld maske, og drenge vil selvfølgeligt ikke være tortie, men med din parring er det selvfølgeligt hip som hap.

men er næsen lyserød så er killingen jo selvfølge tortie ellers har den en pigment fejl.
    men er stadig ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål for synes det er tydeligt og se om katten er tortie eller ej.

• #6   28. dec 2012 tror jeg bedre forstår dit spørgsmål nu smiley næsen kan er ikke altid lyserød på en tortie nogen har os sort næsen så det er bare og vente på at farven breder sig på masken samt hale og ben smiley

• #7   28. dec 2012 Det kommer jo meget an på hvordan farvefordelingen er og det er selvfølgelig nemmere at se ved de mørke farver smiley Vil da tro du kan se det rimlig hurtigt, alt afhængig af fordelingen.

• #8   28. dec 2012 udfra hvad jeg lige kan finde på opdrætter hjemmesiderne rundt omkring så fra de er omkring 10 dage smiley

• #10   28. dec 2012 Altså jeg ville bare mere, at det er forskel på eks vis birma og Maine coone eller andre racer med tortie, Så det var lidt "birma folk" jeg søgte efter.

Ville gerne lægge billeder ind, men har dem ikke endnu, de er igang med at "bage færdig" smiley

Vil gerne lægge billeder ind når Jeg får muligheden, tror jeg får brug for hjælp;-)

Kommentér på:
Hellig Birma (tortie VS fuldmasket)

Annonce