1.486 visninger
|
Oprettet:
er katten garvid {{forumTopicSubject}}
hej har et spøgsmål.
her er det min lille hun kat smoothie er begyndt at op føre sige under lidt og er blevet meget meget tygere.
Hå ber i kan hjælpe.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 25
sep 2012
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 8 Emner: 1 Svar: 170
sep 2012
dec 2006
FÅ SNAKKET MED DINE FORÆLDRE DIN KAT KAN ALTSÅ DØ A DET !!!
dec 2006
min søn (3år) skal jo så os bare lige sige at Nanna halter så er han bundet op igen eller diva stresser min søn på 3år er seriøst sej til dyr og han ved hvad det er
sep 2012
Tak for jeres input til Maya, hun er som I kan se meget interesseret i vores lille kat. Det er helt efter planen hvis katten er gravid da Maya længe har drømt om at få killinger. Vi har haft kat i 5 år men har ikke prøvet at få killinger selv så derfor har vi ikke neutraliseret katten - det er dog planen når den engang har fået et kuld. Det er endnu uafklaret om den er gravid...
Mvh.
Nanna
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
skam jer..
jun 2012
Igen, syntes godt nok at i skal overvege det nøje med hensyn til at give jeres killing lov til at få killinger, for med den alder hun har, er det slet ikke sikkert at hun kan klare at føde dem, da hun ikke er færdig udviklet endnu, en kat bør tidligst få sit første kuld killinger som 1 årig, hvis i lader hende få killinger som kun 6 mdr ´s risikere i at smoothie føder dem alt for tideligt grundet plads mangel, eller i allerværste tilfælde dør.
Er i virkelig villige til at udsætte jeres killing for det, "bare" fordi i gerne vil prøve at få killinger på en kat som selv kun stadig er en lille killing, i burde måske tænke lidt mere på katten i det her...
jun 2012
dec 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 28
dec 2012
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Og du fik så også lige læst forældrenes svar til det her ikke???
Så synes det er helt på plads at kritisere ansvarligheden overfor katten!!!!!
En killing skal ikke have killinger!!!!!!
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Det synes jeg godt man kan sammenligne med en lille killing på UNDER 6 mdr
dec 2012
Jesper, jeg har læst tråden igennem og har set at folk har opfordret Mayas forældre om at komme på banen, men tror stadig ikke at Maya for noget ud af at der er udtalelser der hentyder at hendes forældre ikke er der hensigtsmæssigt og der er endda en der skriver: "FÅ SNAKKET MED DINE FORÆLDRE DIN KAT KAN ALTSÅ DØ A DET !!!" Hvilket ikke kun er en kommando men også en sætning der signalerer vrede og virker truende - Maya er 9 år, ovenstående er ikke måden at kommunikere med en 9 årig?
"Otto" jeg ved ikke hvad det er du ikke helt har forstået hvis du nu tager en dyb indånding igen og læser hvad jeg har skrevet så finder du ud af hvorfor jeg grinte da jeg læste dit indlæg. Det er vidst ikke mig der kalder dig eller andre kattekællinger, det er vist kun dig selv der har den nedladende tanke om dig selv
Heidi: lad mig informerer dig om at man godt kan læse trådende herinde uden at være medlem, og at man skal være medlem for at skrive et indlæg i et af trådende. Læg også mærke til at Maya's mor hedder Nanna, Det er ikke lige tilfældet med mig vel? hæhæ der er vist gået shurlok homes i den for dit vedkommene. by the way, så har jeg heller aldrig sagt at i ER bither, men at i gør det
Winnie, det kunne tyde på... JA det kunne tyde på så meget, hvem hvordan kan du retfærdiggøre din konkludering uden et bevis? Du har ingen anelse om, om Mayas mor anser disse killinger som legetøj? Du kunne da også være en lumsk børnelokker, men eftersom jeg intet bevis har for det så slynger jeg da ikke sådan en beskyldning ud.. Du aner intet om denne families midler og værdier så stop dig selv? DU syntes min kommentar er meget umoden, det er din opfattelse min fine ven, og det er helt iorden at du syntes det. Du aner ikke hvor meget jeg har tænkt over det, så din udtalelse om at den er ugennemtænkt er ligeså plat som når jehova fastlægger en dato til dommedag.
Nu vi snakker om viden, så ved jeg at i de lande hvor man har mødt din ide om at mindske antallet af vilde katte, der hersker der kæmpe problemer med børnedødelighed grundet samonella og andre frygtelige sygdomme som de skadedyr katten udrydder bærer rundt på.. Hvis du vil dømme børn og gamle til døden så dine dyrebare katte skal have bedre kår end så mange andre vilde dyr så go for it.. Jeg har en holdning min fine ven, og du kan hade mig for den.. Jeg syntes bare på INGEN måde at man kan sammenligne tidlig drægtighed hos katte med dyremishandling.. man hindre heller ikke frøer, tigere, aber mm i at blive drægtige før en bestemt alder selvom det også der kan være en smugle mere problematisk. du er snæversynet og det er jeg ked af på dine vejne..
Kan informere om at jeg var ganske ædru da jeg skrev mit indlæg til jer der har dannet konklusioner om andet
dec 2012
*Mega* skriver: "At lade en killing få killinger svarer til at lade en pige blive gravid, når hun har fået sin første menstruation, hvilket kan ske, når hun kun er 11 år"
WTF!! det der det er jo bare sygt..
dec 2012
mennesket kan formere sig meget tidligt, men instinktet kommer først efter puberteten.. Det er smart at muligheden er der hvis nu mennesket skulle gå hen og blive truet med udryddelse, men det falder os ikke naturligt som hos en kat.. En kat derimod kommer som hovedregel i løbetid når den er udviklet til det, dvs. at de normalt først kan formere sig når de har en krops vægt der gør det muligt for dem at bærer og føde killingerne.. et menneskebarn er ikke psykisk udvikling til opgaven, fordi den ikke på givent tidspunkt har viden og erfaring nok til at kunne være mor - Dette har en kat fordi det er styret af instinkter pga. manglende intelligent.. Det er synd for en kat ikke at lade den drive af sine instinkter, da det er enormt frustrerende og stredsene for den. Den drives af instinkter, et menneske drives af så meget mere end det.. Det er så det du fik skåret ud i pap..
dec 2012
dec 2012
og btw, hvis det ikke er gået op for dig så snakkede jeg om drift og formering ^^
desuden så tvivler jeg på at dine 30 års erfaring omhandler dette emne eftersom du jo tydeligvis er modstander.. Jeg tror heller ikke du har nogle veldokumenterede beviser for dine påstande..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
dec 2012
Har aldrig sagt at du var uvidende - og nej det er man ikke, men man er heller ikke vidende. Man er af mening.
Det er klart at du forventer jeg snakker pænt til dig. Jeg tror desværre jeg lod mig rive med, jeg er i den grad frustreret over Ditte's sammenligning, og det gør ond i mit hjerte, at tænke at nogle mennesker er af den overbevisning, den handling vil jeg også beklage..
Jeg vil så også mene er du er en hel del mere tilnærmelig nu.
Vil vove påstå at det er mindst ligeså forkert at dømme disse forældre uden mere baggrundsviden og ovenikøbet udtale sig om det i deres 9 årige datters indlæg.
Syntes det er helt fair at du er modstander af at unge katte får killinger, men jeg syntes på ingen måde at det er fair ikke at acceptere at andre mennesker ikke er af samme opfattelse..
dec 2012
er helt enig.. Jeg misforstod hende og som sagt i ovenstående vil jeg gerne undskyld. Det er ikke min mening at blive personlig.. Med hensyn til de steder jeg fejlciterede så var det vidst mit overblik over alle besvarelserne der svigtede.. håber alle ved hvad jeg mener hvis jeg ved en fejl har sat et forkert navn på og hvis jeg har misforstået nogle vil jeg self gerne vide det..
dec 2012
dec 2012
dec 2012
Tvivl ikke på mine intentioner.. fik min første kat for et år siden, en hunkat som levede under dårlige forhold på en gård..
Tøvede ikke et sekund med at tage hende under min jakke da jeg opdagede at de ikke gav hende mad regelmæssigt eller tog ansvar for hendes ve og vel.. Desværre døde fordi hun havde hæmobartonellose, og var ikke til at redde pga fejlernæring så der stod jeg 3000,- fattiger..
har så købt mig en ny lille guldklump..
Er en kæmpe dyre elsker..
jun 2012
Du skriver at det ikke står skrevet nogen steder om hvilken alder katten skal have før den for killinger mit svar: man burde måske kunne tænke selv, ik?? ellers kunne du jo tage et smut hen til den nærmeste dyrlæge og sige at du har tænkt dig at få killinger på din killing ( angiveligt på dette tidspunkt tråden blev oprettet: mindre end 6 mdr.) så skal du nok se den skideballe du vil få, fra dyrlægen.
Forstår bare ikke rigtigt at du støtter om det her at lade den lille kat få killinger,? men det er jo dit valg
hugger lige et citat:
^^ så der stod jeg 3000,- fattiger.. ^^
det kan du kun klappe dig selv på skulderen over, for hvis ikke du havde taget hende fra gården havde hun sikkert lidt til det sidste,du gjorde det rigtige og afsluttede hendes pindsler.
dec 2012
Desuden siger jeg ikke at jeg støtter det, jeg mener bare at det er folks eget valg om de vil lade det gå af sig selv eller om de vil spærre en udekat inde i nogle tilfælde et år eller proppe den med p-piller som iøvrigt også er skadeligt..
En anden ting der får mig til at reagere er at denne 9 årige pige har mulighed for at se hvad folk skriver om hendes forældre - syntes ikke at det er her folk skal ytre sig men hellere indbyrdes af hensyn til Maya.
Har på intet tidspunkt snakket om hvad jeg mener forældrene skal gøre hvilket jeg syntes er u relevant i denne sag..
Har ikke behov for at klappe mig selv på skulderen, for mig handlede det om at tage den rette beslutning som for mig er at tage det ansvar det hører med når man anskaffer sig et dyr.. Hvis jeg ikke havde taget Mercedes (som jeg kaldte hende) med havde jeg ikke fået ro i sjælen.. Jeg fortryder ikke at jeg brugte 3000,-
jeg sagde til dyrlægen at jeg havde 10.000 til at redde hende og at hun bare skulle gøre hvad hun kunne såe..
dec 2012
jun 2012
Nej du skriver ingen steder at du støtter dem, men det at du forsvare dem ser jeg som det samme at du "støtter dem"(i dit nr. 3 inlæg kunne det nærmest se ud som om du opmuntrede dem til at lade den få killinger) katten vil nu heller ikke tage skade af at blive holdt inde, hvis den aldrig har prøvet andet, selvom katten til hver en tid(eller næsten) vil være gladere udenfor når den først har prøvet det.
Men ja, ansvarlig katte ejer som vil vide af sig selv, vil også se at den var gal hvis man lod en så ung kat få killinger. tror ikke jeg har mere at skrive i denne tråd for nu, der er skrevet det der er at skrive. Der behøves nu heller ikke at graves mere i denne tråd den sluttede alligevel også for godt 2 mdr siden snart nu.
dec 2012
Jeg syntes ikke det er noget at byde en 9 årig og det er og bliver nu min mening..
- Jeg syntes heller ikke at det er forkert at lade dem blive drægtige som det falder dem naturligt (er selv fra landet) og ud af de mange, mange, mange gange jeg har set ungkatte være drægtige og føde har jeg aldrig nogensinde set det gå galt.. Jeg har meget svært ved at tro at det er så problematisk eftersom jeg har været vidne til noget andet.
når det så¨er sagt, så syntes jeg til gengæld at man skal kastrere/sterilisere sin kat hvis man ikke har plads, tid, penge og engagement i det at få killinger eller planer med det for den sags skyld..
Jeg har ikke tænkt mig at få killinger, men sådan et stort problem, tror jeg simpelthen ikke på det er.. Er overbevist om at det til en hvis grad bliver gjort til et større problem end det er..
men ja det er vidst ud debatteret..
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jer der mener at det er forsvarligt at lade så ung en kat får killinger, husk at købe jeres kæledyr Build a Bear.
er katten garvid