killing vil ikke die {{forumTopicSubject}}
Min MC pige har fået 5 killinger natte til torsdag den 18/10 - de er fine og vejede mellem 99 og 117 g. Men den sidste som er en han og er den største, vil ikke die...vi har med meget tålmodighed prøvet og få ham til det, men han li'som søger den anden vej og kæmper sig væk med sine forben, Vi har måtte gi ham KMR erstatning fra torsdag eftermiddag hver 2-3 time. Vi havde så lidt held i går aftes med at få ham til at sutte, men næste gang vi skulle hjælpe, så var han li'så umulig som ellers. Det har ikke lykkes siden og han få så erstatning. Han tar ok på, og har ikke tabt sig endnu siden han blev født. Han er tjekket for diverse "fejl og mangler" men er sund og rask. De andre har ingen problemer og tager også på som de skal.
Er der nogen som har nogle rigige gode råd og erfaring, så vil jeg være dybt taknemmelig hvis i vil skrive til mig.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 35
feb 2012
For så synes jeg i skal prøve at lade killingerne være et døgns tid. Også selvom han ligger og skriger
Jeg havde også en killing der skreg rigtig meget og jeg frygtede at min kattemor ikke havde nok mælk og stod med det ene ben hos dyrlægen for at købe modermælkserstatning. Men jeg fulgte heldigvis rådet om at lade dem være og veje dem, bare et døgn, og følge udviklingen
Den skrivende killing skreg bare fordi hun var hysterisk. Vi kaldte hende pjevs:)
feb 2012
apr 2010
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
apr 2010
Mener nu osse at han skal skrige/hvine højt og hjerteskærende før der er noget galt, (og det har han ikke gjort på noget tidspukt) men man er jo så bekymret :o))
Og så vil vi så glæde os til en nat uden at skulle sætte uret
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
feb 2012
apr 2010
Han har tidligt i morges pivet og "gryntet" og søger ligsom væk fra mor og sine søskene... men vi har intet givet ham, han faldt så til ro igen og sov med de andre da jeg gik i morges.
apr 2010
apr 2010
feb 2012
apr 2010
(vi har ingen ekstra skål vi lægger dem i inden de kommer på vægten, de ligger direkte på vægt-pladen...
Min datter har ringet og fortalt at han ligger og sutter på den ene af vorterne mellem mormis forben...og det har han osse gjort lidt tidliger idag - men hun var meget itvivl, men nu skullen den være go nok Men måske som Heidi skrev tidliger, at han sutter når vi ikke ser det....men hvorfor har han så ikke taget på - men tabt sig?
feb 2012
apr 2010
apr 2010
Et par spørgsmål, som jeg håber på nogen vil og kan svare på...
-har bemærket at mormis har lidt dårlig mave, er det normalt og kan man gøre noget?
-skal vi give mormis noget extra godt/lækkert at spise, så der evt kan komme mere/bedre mælk ? hun får Maine Coon 36 + tun i vand (og kun vand)
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Men i stedet for tun i vand, ville jeg nok give hende noget dåsemad i stedet - og gerne alt det hun kan spise
Det har hun meget bedre af, og så omsættes det meget hurtigt til mælk i forhold til tørkost..
Derudover vil jeg anbefale dig at få hende kørt over på noget killingefoder, da det også er med til at styrke mælkeproduktionen, plus at de små alligevel skal tilbydes killingefoder fra de er omkring 3-4 uger
Men pas på ikke at lave en alt for hurtig overgang, for så får hun for alvor dårlig mave...
apr 2010
Er ikke normalt til vådkost, så hvad køber man som det bedste??
Og vil da osse starte med at give hende killingfoder...
apr 2010
skal hun have andet drikkelse end vand?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
http://www.zooplus.be/shop/chats/boites_sachets_barquettes_chat/porta_21_boites_chat/perfectfit_boites_chat/148696
http://www.zooplus.be/shop/chats/boites_sachets_barquettes_chat/applaws_boites_chat/boites_chat_applaws/148673
apr 2010
apr 2010
feb 2012
Og du skal give hende killingefoder, da der er meget mere fedt og næring i det, som hun har brug for under amning
Men husk at blande killingefoderet op i dit gamle foder, ellers kan du risikere, hun får dårlig mave.. og så langsom bruge mindre af det gamle og mere af det nye
Og personligt brugte jeg bare det billige vådfoder fra lidl.. Ingen klager fra katten og killingerne voksede som de skulle
Derudover gav jeg hende kattemælk fra whiskas (en halv flaske om dagen ca). har en overbevisning om at ekstra kalk er sundt i den periode
apr 2010
feb 2012
Babycat er en anelse federe, men det er så kort en periode det er anbefalet (tror det er til 4 månederog kitten er vidst også anbefalet fra 1. måned
Men ved kitten kan du godt vove at købe en stor sæk (hvis du køber ti kilo, kan du altid sælge det sidste med videre, men 4 kilo er for lidt til både mor og to killinger i 2 måneder - altså når de begynder at spise tørfoder)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
http://www.petmd.com/cat/conditions/endocrine/c_ct_steatitis#.UH5fpaCLIsw
apr 2010
-men vægten siger ikke tværtimod, og så blir jeg lidt bekymret. Men han ser ud til at have det fint og han siger stadig ikke noget - så jeg tolker det som goe tegn. Men han må vel ikke blive ved med at tabe sig?? han vejer jo næsten det samme som da han blev født.
Tak Lotte for dine gode råd...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Nej han må ikke tabe sig - du kunne støttemade hvis du er af den overbevisning at han er et godt liv
apr 2010
-men støttemader vi ham, så gør han vel li'som menneskebabyer...at ta den nemmeste vej og slippe for det arbejdet - og så er vi på hver anden time i de næste mange uger. Men vi kan vel heller ikke bare lade ham "ligge og dø" så skal man vel gå til dyrlægen og få ham aflivet?
apr 2010
-men Krista, der er ingen tvivl om at vi gir ham flaske hvis det går ned af bakke igen..
nu når det kun dejer sig om så kort tid...vi vil ihvertfald prøve alt, før vi opgir
feb 2012
apr 2010
Mormis går en del fra dem, når hun har givet dem mad og vasket dem...så går hun, enten så ligger hun sig uden i gangen eller inde i vindueskarmen i stuen (hun går selfølgelig også når hun skal spise/drikke og på bakke) hun er osse begyndt at komme en i møde når vi kommer hjem fra skole/job (som hun plejer)
-Er det helt ok og normalt hun gør det ??
apr 2010
-jeg stopper tråden for denne gang og takker alle for gode råd...
killing vil ikke die