{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Vanilla og Chinos killinger!

2.555 visninger | Oprettet:

Her er billeder af killingerne. Vanilla fødte 4, men en måtte aflives pga. ganespalte...


Sølv hun, Rain:
Født 19/8 kl 2.31
Fødselsvægt: 73 gram.
22/8: 82g
26/8: 129g
28/8: 153g
31/8: 180g
05/9: 231g


Mørk han:
Født 19/8 kl. 2.45
Fødselsvægt 60 gram
- aflivet 23/8 pga. ganespalte...

Mørk hun, Storm:
Født 19/8 kl. 3.11
Vægt: 73 gram
22/8: 91 g
26/8: 128 g
28/8: 150 g
31/8: 182g
05/9: 232g

Hvid han, Snow:
Født kl. 3.25
Vægt: 75g
22/8: 84g
26/8: 131g
28/8: 160g
31/8:196g
05/9: 242g

Vibeke  P
Kvinde | 35 år | Oprettet: 15. jul 2008


Kommentér på:
Vanilla og Chinos killinger!
  •   27. jan 2011 Tusind tak! Ja de er nemlig rigtig skønne de små uldtotter smiley

  •   26. jan 2011 Gud hvor er de altså bare smukke skal have mig sådan en chinzilla perser engang, eller hvad de nu kaldes. Hold da op nogle lækre uld totter smiley smiley

  •   14. jan 2011 Mange tak skal du have! smiley

  •   13. jan 2011 Hvor er de smukke, og det er forældrene også... smiley

  •   8. jan 2011 Tak for din kommentar - sådan havde jeg ikke tænkt på det. Men selvfølgelig har du ret, og jeg er også rigtig glad for, at det i det mindste er sket før køb og ikke efter, for Rain er en helt og aldeles skøn kat, og hun har fortjent bedre.
    Tror bare min forbitrelse ligger i, at Rain jo netop er så skøn, at det slet ikke giver mening for mig at folk ikke vil have hende! Det og så også det, at det nu er sket to gange, at en kvinde har henvendt sig helt af sig selv og fortæller hvor meget hun har siddet og kigget på mine kattes profiler og hvor meget hun har kigget på billederne i dette album, og at hun bare må have Rain. Begge gange har ejg snakket med kvinderne i en uge eller mere, og de er så ivrige og vil så gerne have hende i en fart, hvor jeg så holder fast i mit princip om et besøg før køb. Så bliver der snakket om hvor meget de glæder sig til at komme og hvor gode ejere de vil være for Rain, men så, enten 3 dage før eller dagen før besøg, så er der ingen respons overhovedet. Ligegyldigt om jeg skriver herinde, på mobil eller ringer vedkommende op, er der intet svar. Begge gange har jeg startet med at være urolig for, om der er sket vedkommende noget alvorligt og om det er derfor, men når personen så logger på herinde op til flere gange, og jeg ser at mine beskeder er blevet åbnet, men intet svar har fået, så bliver jeg altså både frustreret og bitter. For hvorfor gør man det?? Jeg tror egentlig ikke nogen af dem har kontaktet mig med 'ond' hensigt, men hivs det er pga. pengeproblemer, så har jeg jo forståelse for det, hvilket jeg også forklarede dem. Det ville bare være rart hvis de havde fortalt mig, at de ikke ville købe alligevel, i stedet for dette..

    Men nu har jeg da i hvert fald lært det, og må bare være forberedt på, at det nok ikke høre til sjældenhederne at folk er sådan.

    Håber bare at der er nogen der stadig er interesserede i Rain, selvom hun ikke er en lille killing længere, for hun er en helt fantastisk lille mis! Indtil da, så hygger jeg mig gevaldigt i hendes selskab smiley


  •   22. dec 2010 Tak skal du have Birthe! Det er også det jeg bliver ved med at minde mig selv om, men ikke desto mindre, så var det utrolig hårdt at skulle tage afsked med hende. Nu har hun dog fået en fin lille grav i haven, og jeg er sikker på at hun har det godt i himlen nu..
    Kram


  •   17. okt 2010 Godt at hære Storm er i bedring... Sikke en omgang smiley

  •   14. okt 2010 http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=81999

    Det vist nemmere at du læser indlægget. Det har været en hård omgang, men hun virker i øjeblikket til at være i bedring..


  •   14. okt 2010 Hvad er der galt med Storm?
    Krydser alt hvad jeg kna for at hun får det godt og må komme med hjem igen :S


  •   14. okt 2010 Jamen så ved du det... Vanilla er tortie smiley
    Så er spørgsmålet om hun er med hvidt og det er derfor Snow har "pletter"... Meeeen det er vidst ikke helt nemt at afgøre. Medmindre du kan se et mønster i nogen hår uden farvet spids? Og ja både ticking og tipping bruges, men det er lidt racebestemt. Jeg hører i hvert fald kun tipping, når det er chinchilla-persere.

    Min erfaring er også at øjenfarven er meget sen til at blive endelig. Balders er blevet mere grønne efter han er flyttet ind her og han var 1½ år da han kom, så jo de skal åbenbart være godt voksne før man kan se den endelige farve.


  •   14. okt 2010 Ja når jeg nærstuderer pelsstråene kan jeg se, at der er pels med rød tipping (den kattebog jeg læser i betegner det ticking, så bruges begge, eller?)
    Haha! Nå jeg havde ikke opfattet at det var fordi du synes det var fedt at hun er tortie smiley

    Jeps, hendes øjne er bleg-gule/grønne, men dog mest grønne. Sjovt nok synes jeg det afhænger lidt af vejret? smiley

    Han er nemlig helt enormt smuk synes jeg! Det er bare sjovt at han kun har den ene cameo farvet plet på ryggen. Han har bare det sødeste lille ansigt!

    Chinos øjne er forresten (stadig) gule, sådan mørke ravfarvede ville jeg sige. De er blevet lysere i den tid jeg har haft ham, så tror ikke de er færdige med at "udvikle" farven. Vanillas øjne var først rigtig grønne agtige da hun var 1½ år nemlig. smiley


  •   13. okt 2010 Jeg kan slet ikke samle mig... Han er jo BEDÅRENDE.
    shit jeg er forelsket *danser-på-cameofarvet-sky* smiley *lol*


  •   13. okt 2010 men der er faktisk pelsstrå med rød tipping imellem, når nu du nærstuderer? Iiih hvor er det altså spændende... ja altså Vanilla er jo stadig Vanilla, men ifht avl er der pludseligt en del flere muligheder smiley
    Ja ok, jeg har bare selv ønsket mig en tortie chinchilla, så det er nok derfor jeg hypper det lidt rigeligt smiley

    Har Vanilla bleg-gule/grønne øjne?
    Hvordaner Chinos blevet?


  •   13. okt 2010 Ja det så også kært ud, det gjorde det bare svært at tyde hvad der var farve fra sandet og hvad der ikke var smiley

    Mht. rufismen, så var det bare mit gæt, da jeg prøvede at finde noget på nettet om hendes røde skær, da jeg syntes der var mystisk, især fordi det først kom da hun var omkring 1 år, og det jeg kunne finde var rufisme, som var noget sølvkatte kunne få med alderen. Jeg tænkte derfor at det nok var det, på trods af at hun kun var 1 år, så jeg var ikke klar over at sølvet fortrænger rufismen på den måde du beskriver.
    Hvis det er en plet hun har, så er den bare meget stor, da den dækker stort set hele det nederste af hendes ryg, men det kan sikkert også være den gør det. Hun ligger ved siden af mig nu, og jeg har kigget på pelsstrående. Det er ligesom bare pelsstrå med sort ticking og imellem dem er der nogle pelsstrå med rød ticking...

    Jeg har fået taget lidt billeder af killingerne og ligger dem ind lige om lidt! smiley


  •   13. okt 2010 sådan nogle små sølv-totter med lyserøde poter lyder ellers nuttet *hihi*
    Jeg kna godt forstå det er svært at se, for det er jo kun ca 1mm af Vanillas enkelte hår, der er farvede i forvejen, og den røde farve bliver utroligt gennemsigtig så.
    Du snakkede om at hun havde rufisme sådan lidt på ryggen... mon ikke det er en rød plet, der gemmer sig der?
    Jeg kan dårligt forestille mig at hun kan have rufisme når hun er SÅ markant chinchilla, for sølvet fortrænger rufismen og gør farverne "kolde"/grå istedet for "varme"/brune.


  •   13. okt 2010 Jeg har også været dårlig til at få lagt nye op, men sådan er det jo når man har en masse at se til. Vil se om jeg kan få lagt nogen ind i aften, og ellers sker det i morgen.

    Jamen altså efter at Vanilla ligesom blev erklæret tortie kigger jeg ubevidst lidt efter det røde, men da jeg jo ikke kan se det samme som farve kyndige, så er jeg ikke egnet til at bedømme noget. Kan muligvis godt se at hendes blis er sådan lidt.. varm i farven, eller hvordan man skal formulere sig. Mht. Snow, så har det været svært at bedømme hvor rød han er, da de har haft noget træls rødt kattegrus de sidste to uger. Nu er de dog kommet på det samme som Vanilla bruger, så deres små rosa farvede poter forsvinder forhåbentligt snart smiley



  •   13. okt 2010 alså hvor er jeg utålmodig efter nye billeder... smiley

    Har du kigget nærmere på Vanilla og Snow ifht farven? Jeg er enormt nysgerrig *hiih*


  •   28. sep 2010 Jeg mener at jeg ville farveteste Snow samtidig med jeg PKD testede ham, hvis nu han skulle bo her smiley
    Eva har lagt et link til billede af Vanilla i tråden her http://kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=81434
    og måske kan du lure lidt i Vanillas pels med de skarpe øjne?

    Ville helt klart være nemmest med en viden om hendes forældre, for er faderen rød så kan Vanilla kun være tortie. Andet kan ikke lade sig gøre smiley

    Du er meget velkommen til at skrive inde i tråden...


  •   28. sep 2010 Jeg skal lige prøve at forstå præcis hvad det er du mener.. Du kunne godt tænke dig at Snow (og Vanilla) blev PKD testet, for at opklare farve mysteriet, eller mener du at de skulle få en 'farvetest' samtidig med at de blev PKD testet?

    Jeg er også medlem af den gruppe du har oprettet tråden i, og så vidt jeg kan se, så er du den eneste farvekyndige der snakker om at hun er tortie, så ved ikke hvor meget der er blevet voteret der.. smiley

    Jeg prøver at tage kontakt til hende jeg købte Vanilla af, og håber på at hun vil samarbejde smiley


  •   28. sep 2010 De farvekyndige har voteret: Vanilla må være tortie...
    Hvis jeg skulle købe ham, ville jeg få ham testet, for at være sikker på både at han ikke bærer PKD og hvad farve jeg lige stod med...

    Ihhh hvorfor skal han også være så skøn, når nu det er så svært :DDD


  •   27. sep 2010 Det ville ellers have været så nemt, hvis det var en mulighed smiley
    Nå ja så har jeg ikke rigtigt andre forslag *forvirret*.


  •   27. sep 2010 Nej hun er ikke tjekket for PKD..
    Vanilla har skam ikke hygget sig med andre end Chino. De er indekatte på 3. sal, så der er ingen svipsere her smiley


  •   27. sep 2010 Det ville helt klart lette opklaringen af snows farve, men det kan jo faktisk lade sig gøre at genteste hans farve, hvis det skulle være.
    Er Vanilla testet for PKD? ellers kan Snow f.eks testes samtidig og en ekstra test af samme prøve koster ikke ret meget ekstra.
    Bare hvis man nu skulle være het sikker på hans farve.
    Du er helt sikker på Vanilla ikke har været ude at "hygge-ved-siden-af" ik´?
    JEg syntes at huske de er 100% indekatte, men kan jo huske forkert eller hun kan have været smuttet ud?


  •   27. sep 2010 Nej overhovedet ikke, desværre! Jeg ærgrer mig ofte over selve overdragelsen af Vanilla til mig fra opdrætteren.. Jeg prøvede at få noget information om hendes forældre (efter jeg havde købt hende), men opdrætteren havde en masse mærkelige forklaringer, som ikke alle hang helt sammen..
    Jeg har dog gemt beskeder fra hende, så har hendes nummer og kender hendes navn, så har overvejet at prøve at tage kontakt, om ikke andet, så bare for at få billeder af hendes forældre smiley


  •   27. sep 2010 Det er nemlig lige det hun kan. Hun kan være chinchilla tortie og så er der stadig kun farve i den yderste spids som med hendes sorte.
    Har du nogen anelse om hvordan hendes forældre så ud?


  •   27. sep 2010 Aha! Så blev jeg lidt klogere! Er hun så også tortie, når det røde/brune kun er yderst i pelsstrået og ikke i det hele? Altså der kan være shadede torties? (jeg roder mig ud i udtryk jeg ikke har helt styr på, men håber du forstår) smiley

    Jeg synes også det er rigtig spændende, det er bar elige om at give sig tid til at sætte sig ind i sagerne. smiley


  •   27. sep 2010 tortie betyder faktisk blot 2 grundfarver. og da der ligesom kun er 2 er det sort OG rød på én gang ELLER varianter deraf (blå/creme, chkolade/rød, lilla/creme osv)
    Torie siger intet om hvor meget af hver farve der er synlig, det betyder blot at katten bærer generne for både sort og rød.
    En sort kat med en rød tå er tortie. en rød kat med en sort plet på maven er tortie.
    De kan så være torie med hvid, hvad der også kaldes 3 farvet, men igen siger betgnelsen intet om hvor meget af hver farve der er synlig.

    Jeg elsker farve-gener. De følger helt fast mønstre og så er det, som i dette tilfælde, op til mig (og andre), at gennemskue det mønster der er gældende for individet smiley


  •   27. sep 2010 Jeg er spændt på at høre hvad de siger, og om de kan forklare det.

    Jeg er (desværre) ingen farve nørd, men du har nok ret. Er ikke sikker på om jeg helt har forstået hvad det vil sige at være tortie, for når jeg tænker tortie, tænker jeg på en plettet/broget kat smiley
    Må til at studere farver!

    Ej hvor bliver det spændende at høre hvad Snows farve er! smiley


  •   27. sep 2010 en tråd inde ved farve-nørderne... håber en der inde fra kan opklare mysteriet.

    Vanilla kan sådan set godtvære en eksemplarisk chinchilla, at se på, selv om hun har en bitte rød plet, hvis du forstår.
    Der skal sådan set kun en bitte plet til før hun er tortie og altså bærer at det røde gen.
    Jeg siger ikke hun er det, men det kan bare kun komme derfra, da jeg ikke har hørt om at 2 sorte (med sølv) kan få en ganske snehvid killing...
    JEg ved helt klart ike alt, men jeg syntes jo dog jeg har en del erfaring efterhånden og så eeeelsker jeg mysterier smiley
    Lad os se hvad farve-tosserne (ment ganske kærligt, for jeg er selv en af dem ;D) kan sige om fænomenet smiley


  •   27. sep 2010 Jeg må erkende min uvidenhed på det punkt, for jeg aner det ikke. Undrer mig bare over, at det kun er et lille stykke nederst på hans ryg, og ikke hele ryggen samt halen der er lidt rød/cremet..

    Vanilla har skam helt sorte trædepuder og pelsen mellem hendes tæer er sort. Men som jeg tidligere har skrevet til dig, så har hun lidt rufisme (hvis jeg har forstået definitionen af rufisme korrekt?) Altså hun har et brunligt skær i pelsen på hendes ryg, afhængigt af hvordan lyset falder...
    Tortie er hun ikke, og jeg har fået henvendelser fra en der tidligere har opdrættet chinchilla persere, som fortalte mig, at hun var en rigtig fin en af slagsen, så stoler på, at der heller ikke er noget mystisk der. Det røde på Snow er jeg overbevist om kommer fra Vanilla (igen pga. rufismen).
    Du må linke alt det du lyster, for synes da det er spøjst at hans farve er som den er smiley


  •   27. sep 2010 Det er meget mærkeligt, for så skulle han jo næsten være rød chinchille (cameo)...

    Er Vanilla sort mellem alle tæer? og har helt sorte trædepuder på alle tæer?
    Kan hun være tortie sølv (rød/sort med en masse sølv)?
    For så kan Snow godt blive rød. Det bliver dog nødt til at komme fra hende, da det røde gen knytter sig til x-kromosomet.
    Jeg vil lige linke inde i farve-gruppen, hvis det er ok med dig. Det kan være et klogt hoved har en idé smiley


  •   27. sep 2010 Tak Trine, jeg synes bestemt også selv at han er en smuk lille tot. Det er de alle sammen. De tumler konstant med hinanden og kravler op ad ting og kan ikke selv finde ud af at komme ned smiley
    Snow kan jeg dog se, er og bliver ikke chinchilla. Han er stadig helt hvid, på nær en smule rød "shade" (ved ikke hvordan jeg skal definere det) bagerst på ryggen. Ingen eyeliner, ingen sorte trædepuder, intet. De to ting har hans søstre derimod. Han er en sjov lille en, med en farve jeg ikke helt forstår hvor kommer fra. :b


  •   26. sep 2010 nej hvor Snow ligner Chino som "baby" det er helt vildt.
    Samme bedrøvede øjne og samme brede kinder.
    Meget smuk uldtot


  •   6. sep 2010 til smukke killinger.
    Ham snow er altså en lækker lille snemand smiley


  •   6. sep 2010 *vejr

  •   6. sep 2010 Nej nej, som tingene ser ud nu, skal skal de alle (desværre) ud og have nye hjem..
    De andre har skam også navne, det havde jeg bare glemt at skrive herinde :b
    Snow er blevet navngivet af min mor, som så gerne ville have lov til at navngive ham, så det blev Snow.
    Kan godt lide at de alle har vajr inspirerende navne smiley


  •   6. sep 2010 Jeg syntes kun det er Rain der har fået navn... Beholder du hende smiley

  •   5. sep 2010 Både Mille og Chino har Balder som far, så det vil være en relativt tæt parring med Balder som bedste til den ene og far til den anden.
    Umidelbart ikke et problem da Balder ikke har nogen synlige skavanker, endnu, men ting som løse led (hofter og knæ) vil der være en forhøjet risiko for, fordi Balder har det i nogen grad (det har langt de fleste persere).
    Med sådan en relativt tæt parring er der ting der skal undersøges i Balders linier først...
    Jeg ville ikke gøre det uden at tage et kig i hans linier, men jeg ville ikke umiddelbart være bekymret, blot opmærksom...


  •   5. sep 2010 Jamen Vanilla fik jeg fra en kvinde i Bording. Hun var dog ret svær at kommunikere med, og vil ikke anbefale hende. Tror heller ikke at hun har avlet flere killinger.. ikke desto mindre er Vanilla en gudesmuk kat, som jeg er uendeligt glad for. smiley
    Jeg tror ikke umiddelbart at der skulle være noget i vejen for en parring mellem din Mille, som jo er en halvsøster, og så en killing efter Chino. Jeg er dog ikke nogen ekspert, så det er en god idé at du lige undersøger sagen. smiley


  •   4. sep 2010 Kan godt forstå du er vild med hende, det er jeg nemlig også selv! Jeg ved endnu ikke hvornår jeg evt. vil have killinger igen, men det skal bestemt ikke udelukkes.
    Jeg bor i Randers (og kan godt give dig besked når/hvis jeg skal have killinger igen?) smiley


  •   29. aug 2010 ja der skal ikke meget til før rollerne ændrer sig smiley
    Det overvejes helt sikkert og jeg følger med i hans udvikling, for han ser meget lovende ud.
    Den hvide knægt kan ikke være hvid, da ingen af hans forældre er hvide. Han bliver nødt til at være genetisk sort og så har han fået alt det sølv den kan trække. Hans trædepuder bliver nok sådan mørke lilla/rosa. Prøv at se på de gamle billeder af Chino, der jo så havde en bitte smule mere farve end ham her.


  •   29. aug 2010 tak skal du have!
    Jeg var bare lidt i tvivl med ham den hvide, da chinchillaer jo har sorte trædepuder, hvilket hans to søstre har, men ikke ham. Vidste ikke om det var noget der kom, men når nu de to andre har? Det kan være jeg bliver klogere, når han bliver lidt ældre. smiley
    Jeg gættede også på at den mørke hun var sort smoke, så stoler på at du har ret i den antagelse.

    Ha! Ja han er jo ikke så gammel endnu, så du har da tid til at overveje det smiley
    (sjovt som rollerne er byttet om fra sidste år) ;-D

    Tak skal du have, jeg er også rigtig glad for dem.


  •   29. aug 2010 hvor er de smukke.Stort tillykke med de 3 fine sølvtotter.
    Og så farverne: de er alle 3 sorte med sølv, men graden af sølv er jo så forskellig.
    Den hvide knægt er chinchilla, også selvom han måtte have lidt sort i spidserne, for det pels der vokser ud vil være hvidt OG han er uden striber smiley som sin far smiley
    Den mørke hun, ser heller ikke ud til at have striber? Så er hun sort smoke (betegnelsen for sølv, når der ingen tabby er). Og den sidste stribede tøs er sort sølv (måske makrel?ellers blotched) tabby.
    Den hvide knægt skule gerne få sorte trædepuder og blive lidt mørkere på snuden, som sine søskende.

    Det kunne da være det skule overvejes at få sig en hankat igen smiley
    De er utroligt smukke i farverne, endnu engang tillykke smiley


Annonce